easyJet España

sandertje

Member
Interessant om alles zo te lezen.

Ik ben het topic begonnen dus laat ik maar een update geven:

Ben nog steeds 24jr, nu bij easyJet España.

BRUTO
72000 euro basic
+-8000 euro flightpay
company performance bonus=10% basic= 7200 euro
loyalty bonus=5% basic= 3600 euro

dan ronden we af naar beneden: bruto 90000 euro / jaar


NETTO
elke maand ongeveer 4800 euro/maand (binnenkort hopelijk iets meer door toepassing van lager 'expat' belastingtarief)
plus 10800 euro bruto/jaar (bonus)
 
Last edited by a moderator:
Zo! Dan leg me eens uit waarom zoveel mensen een vies gezicht trekken als je ze vraagt waarom ze niet naar MAD zouden willen verkassen.
Voor dat geld doe ik het maar al te graag!
 
Zo! Dan leg me eens uit waarom zoveel mensen een vies gezicht trekken als je ze vraagt waarom ze niet naar MAD zouden willen verkassen.
Voor dat geld doe ik het maar al te graag!

-omdat er geen privaat pensioen is (wel een staatspensioen)
-omdat men 'bang' is het UK contract op te zeggen, en dit hangt dan weer samen met de 'verdeel en heers' tactiek van het bedrijf. (loss of unity, bargaining power during pay negotiations etc) politiek dus... maar valt allemaal wel mee.......

In de praktijk zien we:
-de-valuerende GBP t.o.v. de EUR (goed voor ons)
-take-home pay na aftrek van evt. zelf te regelen pensioenplan nog steeds gelijk of beter dan UK-contract equivalent
-erkenning SEPLA (Spaanse vnv) via BALPA (UK vnv), ben benieuwd wat de volgende ronde pay-negotiations gaat brengen

Uiteindelijk ben ik blij dat ik nu op een Spaans contract zit ipv. UK contract.
 
Onderscheid ligt denk ik ook in de functie. Als FO is het vergelijkbaar of zelfs een achteruitgang, terwijl het als SFO een verbetering is, of niet soms?

Wordt met de GBP-EUR verhouding wel steeds aantrekkelijker om gewoon in een oppermachtige valuta (en de valuta van mijn schulden) betaald te krijgen...

@ Sandertje, is het contract dat op Inside staat van ergens oktober 2007 nog gangbaar of is er al een nieuwere versie?
 
Dit waren idd SFO bedragen.

@ Sandertje, is het contract dat op Inside staat van ergens oktober 2007 nog gangbaar of is er al een nieuwere versie?

Ja er zijn nieuwere versies. Als je per PM je email geeft, dan kan ik je wel een draft sturen.
Op dit moment zijn er mensen die een deel van de UK secundaire arbeidsvoorwaarden niet hebben, dit zijn de new-hires in MAD.
De mensen die vanaf het UK contract naar Spanje zijn gekomen (voor Feb2008) hebben identieke secundaire arbeidsvoorwaarden. (ik heb het over sick-pay, LoL, death in service etc).
Dit is niet eerlijk natuurlijk, we gaan ervan uit dat over een tijdje iedereen de 'oude' voorwaarden heeft.
Zo zijn er nog een aantal kleine zaken die wat adjustment nodig hebben, maar het bedrijf stelt zich welwillend op.
 
Niet geheel onbelangrijk detail,

Als je in Spanje je wigwam opzet dan krijg je het misschien voor elkaar om van de "beckham" regeling gebruik te maken, als commuter echter val je misschien onder de Nederlandse belastingwetgeving aangezien de double taxation treaty tussen NL en ES anders in elkaar zit dan tussen NL en UK.

Zit zelf nu links in MAD en dank El Dios elke morgen op mijn blote knieën dat ik niet meer op dat derde wereld eiland zit maar ben bang dat ik vande zomer toch terug moet...

P.S.

Tenzij basis BCN geopend wordt natuurlijk, al of niet door het overnemen van een niet nader te noemen niet helemaal lekker draaiende spaanse low fare. Dan zijn all bets off, kopen we een appartementje in sietges / castelldefels, een barbeque en worden gelukkig oud bij EZY.
 
Voor alle duidelijkheid: wigwam Spanje betekent een flat tax tarief van 24% belasting. Maximaal 5 jaar lang.

Ook mijn dank is groot...
 
Hoezo niet dan? Doe selectie en ga in Spanje aan de servesa zitten. Denk dat Mad aardig gezellig begint te worden met de Ryr en Easy mensen daar. Laat staan VLC, ALT en GRO.
 
Zit zelf nu links in MAD en dank El Dios elke morgen op mijn blote knieën dat ik niet meer op dat derde wereld eiland zit maar ben bang dat ik vande zomer toch terug moet...

Waarom moet je terug dan? Was het op tijdelijke basis? Damn inderdaad jammer voor je. Woonde je in MAD of ging je op en neer naar A'veen ;)

Hata loho
 
Klopt het dat niet iedereen die flatrate 24% heeft gekregen? Hoorde in elk geval een aantal geruchten dat het toch nog niet zo makkelijk is als het lijkt.

Zo niet, wat moet je precies doen om die flatrate wel te krijgen?
 
er zijn een aantal voorwaarden waaraan je moet voldoen om die flatrate te krijgen. De meeste van ons voldoen aan die voorwaarden; probleem is echter dat Easy niet erg meewerkt. We zijn er in ieder geval mee bezig en hopelijk kunnen we binnenkort dat tarief tegemoet zien, het is een leuk extraatje.
Voor veel mensen is Madrid toch een te groot avontuur vanwege taal/gezin/afstand etc. Er zijn binnen Easy nu eenmaal niet zoveel Spaanse vliegers dus de Base word gevuld met 'buitenlanders'. Ik heb nu redelijk wat collega's uit Engeland gesproken die de condities te min vonden, maar als je de boel even goed vergelijkt dan valt dat best allemaal mee. Onwetendheid is denk ik ook een grote factor hier.
Waar het om gaat is dat je naar Madrid toe moet komen als het je echt aantrekt, als je in Spanje wilt wonen en daartoe de mogelijkheden hebt. Een paar honderd euro meer of minder verdienen moet niet de hoofdreden zijn, anders raak je alleen maar ongelukkig en geef je al je knaken uit aan commuten.
De meeste van ons zijn voor het Spaanse leven gekomen, dat schept naar mijn mening toch wel een leuke avontuurlijke sfeer hier. Een strand in de buurt zou natuurlijk nog leuker zijn......

Marauder
 
@ Maurader

Wat zijn die voorwaarden zoal, ben erg benieuwd? Ik hoorde dat je onder andere 3 jaar lang full time ergens anders gewerkt moet hebben, klopt dat?
 
@ chupito:

Zit nu op UK contract met temp basing allowance voor 6 maanden. Van mijn laatste payslip werd ik wel even vrolijk ja, zelfs met de lage pound...

De reden waarom ik tussen AMS en MAD commute is omdat mijn bed in AMS slaapt, d.w.z. gezin, werk van mijn vrouw, clubjes van zoon etc en de boel is nog niet klaar om te verkassen.

De reden waarom ik na 6 maanden terug ga is omdat nu definitief duidelijk geworden is dat als je in Spanje werkt en in NL woont JE IN NL BELASTINGPLICHTIG BENT. Voor normale dienstbetrekkingen niet, maar voor inkomen "verkregen ter zake van een dienstbetrekking uitgeoefend aan boord van een schip of luchtvaartuig in internationaal verkeer" wel. Einde oefening dus.

Kortom, als je commute, flat tax of niet, je mot betalen in NL en daar heb ik nog even geen zin in.

Verder denk (hoop) ik dat de Pound nu wel op de bottom zit. Ik ben absoluut geen financieel expert maar als je kijkt naar EUR-GBP futures met een expiratie in Dec 08 dan zie je dat die nu verhandeld worden op 0,75 dus de markt denkt dat tegen het einde van het jaar de pond nog rond de 1,30 hangt.

http://quotes.ino.com/chart/?s=NYBOT_GB.Z08

En dat is niet leuk als je 1,50 gewend bent maar wel te overleven. We wachten dus rustig af op een andere leuke basis (MUC, BRU, VIE?)

Cheers
 
De reden waarom ik tussen AMS en MAD commute is omdat mijn bed in AMS slaapt, d.w.z. gezin, werk van mijn vrouw, clubjes van zoon etc en de boel is nog niet klaar om te verkassen
.

En hoe regel je het commuten naar en van AMS? Het is geen EZY route.
 
Iberia, KLM, Vueling.

Trans en RYR eigenlijk nooit.

Je kan niet non-revven als "extra" bij IB en Vueling omdat je hun ook niet kan meenemen. Tja.
 
??

Wij/ik (VLG) nemen eigenlijk alles en iedereen mee die vriendelijk vraagt en minimaal een CPL heeft.

De verkeerde capt getroffen...
 
Back
Top