Easy upgrades

Bop

New member
Hallo allemaal! Ik ben even benieuwd naar wat commentaar op het volgende:

Ik hoor van zoveel mensen dat de wachtlijst voor command bij ezy zo'n 60 à 70 mensen bevat. Ik zit nu zelf op de 2500 (ezy)uur, dus ik ga binnenkort maar eens kijken voor een CPI'tje (wat dat moet inhouden, schijnt ook weer bij iedereen anders te zijn) bij de basecaptain. Maar anyway, we hebben dus een enorme wachtlijst en een enorme hoeveelheid fo's te kort. Er zijn op dit moment al meerdere fo's van PARC bij ons aan het vliegen en die trekken denk ik enorm veel geld uit het bedrijf (lijkt mij).

Het probleem schijnt dus te zijn dat er geen fo's ge-upgrade kunnen worden omdat er een te kort is. Weet iemand of dit zo is?? We nemen ondertussen blijkbaar ook nog direct-entry captains aan.

Ik snap dus ook niet hoe Ryanair kan zeggen dat als je bij hen komt werken je na een half jaar in de linkerstoel kan zitten. Weet iemand toevallig ook hoe het daar mee zit? Want zij kunnen al die training blijkbaar wel aan.

Ik ben gewoon heel nieuwsgierig hier over, want ik heb het idee dat ezy dus eens wat meer moet investeren in hun training department, want D.E. captains en contractors zijn toch enorm duur?

Het zal misschien aan mij liggen, maar ben gewoon benieuwd naar jullie commentaar.

Ciao!!

Bop
 
D.E. Captains lijken me toch goedkoper? Ze gaan hetzelfde salaris verdienen maar ze hoeven niet door de command upgrade. Tenzij ze nog steeds zo'n bonus krijgen als een paar jaar geleden?

Niet dat ik wil zeggen dat ze DE moeten nemen hoor, FOs upgraden zou altijd als eerste moeten gebeuren! (En dat beloven ze ook, toch?)
 
Geen idee wat voor deal dat is, ik zal eens kijken of ik daar achter kan komen.

Verder over dat D.E captains goedkoper zijn: Dat zal misschien zo zijn, maar zitten ge-upgrade captains het eerste half jaar niet op een 90% salaris? Dat maakt dan toch weer heel wat goed.

Bop
 
Ah maar die geupgrade captains zijn waarschijnlijk al weer een tijdje in de company en krijgen dus meteen de 5 of 10 procent bonus ;)
 
Ola mensen,


Ik denk niet dat DE-captains goedkoper zijn, al helemaal niet als ze bv via PARC Aviation komen.
Denk eraan dat PARC ook geld moet verdienen en per definitie zijn contract vliegers duurder want het is voor bepaalde tijd en ze zijn daar vanwege een tekortkoming aan vliegers,dus ze kunnen een aardig centje vragen.

Het feit dat Easy moet gaan werken om hun backlog van mensen op de wachtlijst te verminderen is een feit.
Dit proberen ze al te doen door Captains both seats qualified te maken, dus wat meer speling voor SFO's en dus wat ruimte voor upgrade training.

Ik heb trouwens wel gehoord dat Ryanair, EasyJet, BA, ThomsonFly, Globespan allemaal met een vliegerstekort zitten en de meest van deze maatschappijen zijn bereid hun Terms and Conditions te verbeteren behalve misschien EZY....
Gerucht gaat zelfs dat Ryanair zometeen zelfs 20,000(!!!!) pond bied voor mensen met een rating, dus TRSS-ers, watch out!


Het enige wat ik verder nog wil zeggen is :wordt lid van BALPA!!!!!!!!!!!
Ze hebben zojuist het nieuwe salarisvoorstel van EasyJet gepubliceerd en je word er niet vrolijk van, al helemaal niet als je op een Europese base zit.
Dit is de enige manier om met zn allen duidelijkheid in zulke zaken te kunnen krijgen.


Come on let's fly......
:(
 
Onder DE Captain versta ik iemand die een vast contract bij een maatschappij krijgt. Die zijn over het algemeen goedkoper dan upgrades (hoewel die 90% scheelt, maar de bonus trekt het idd weer gelijk).

Mensen van Parc hebben een tijdelijk contract en zijn daarom in mijn woorden geen DE captain, maar contractvliegers. Einde contract, einde dienstverband. Deze zijn idd een *stuk* duurder dan upgrades of DE captains.

easyjed, bedoel je nou dat de mensen lid moeten worden van BALPA om alles beter te maken terwijl BALPA net zo'n waardeloos salarisvoorstel op de onderhandelingstafel heeft gelegd? Klinkt alsof er weinig veranderd is sinds ik wegben... :). Of begrijp ik je verkeerd?
 
Nee, blijkbaar begrijp je me verkeerd.

Het voorstel dat er nu op tafel ligt is door de company gedaan, BALPA heeft gelijk bekend gemaakt dit niet te accepteren.
Ja, dit is ook voor mijn gevoel de 1e keer dat ze iets doen voor het vliegend personeel.
Wat ik graag zou willen zien is dat meer mensen lid worden zodat we sterker staan en nu is geen betere tijd om lid te worden met het salarisvoorstel wat er ligt.

Ik ben nu ruim 2 jaar lid en ik ben idd teleurgesteld over hoe BALPA opkomt voor hun leden,maar ik hoop dat dit het keerpunt wordt.

groeten!
 
easyjed,

£20000 is alleen voor DE-trainers. Niet voor een doodgewone line capt.
Zal me desondanks niets verbazen als we deze praktijken in de nabije toekomst zullen zien gebeuren.

Dr
 
Ok, Dr Esteban, bedankt.

Zover ik wist was het alleen maar een gerucht, we zien idd wel wat de toekomst brengt.

Voor degene die het interesseren heb ik hieronder wat van het EasyJet voorstel gekopieerd.

Veel plezier!!!!



1. Pay
The Company’s offer:
• Basic pay: 1.5% from October 2005, followed by a further 1.2% from April 2006. This is
equivalent to 2.1% over 12 months. However, this proposed increase would not apply to
pilots based in mainland Europe – see section 5 below for more details.
• Sector pay: The overall sector pay rates would also be increased by 1.5% from October
2005 and a further 1.2% from April 2006. However, the tax-free element would be increased by RPI.

2. Pensions
The Company’s offer:
• An increase in the employer’s contribution rate from 7% to 9% to be “self-funded” by the
removal of crew food.
• Introduction of a “salary exchange” arrangement whereby 30% of easyJet’s National
Insurance saving is transferred into the employee’s pension fund.


3. Loss of Licence
The Company’s position:
• easyJet is considering a proposal from BALPA to introduce a revised LoL scheme
(possibly in conjunction with BALPA Financial Services) that would provide the same
benefits but would remove the current P11D tax liability.


4. Loyalty Bonus
The Company’s position:
• easyJet want to change the loyalty bonus by introducing higher potential maximum
payments linked to certain financial targets but lower minimum payments linked to the
company simply being in profit.
• Payments under the existing loyalty bonus scheme would be protected for one year.


5. Mainland Europe
The Company’s position:
• easyJet believes it can only afford to pay pilots local market rates. In the future this would
mean pilots “seconded” to France and Germany receiving lower gross pay than the UK.
This, according to the Company, is because they are enjoying net earnings above the
equivalent local rate (largely due to their current advantageous tax position). The
company therefore wants to engage BALPA in separate talks to discuss the introduction
of local gross pay rates that would, in the future, be lower than gross pay rates in the UK.
In the meantime easyJet says it does not wish to “exacerbate” the problem and therefore
does not wish to apply the October 2005 pay increase to pilots “seconded” to Paris, Berlin or Dortmund.


' Gelukkig' heeft BALPA al wel te kennen gemaakt dat dit onacceptabel is.......
 
Dus zo rond de 2.1%. Hoeveel is de inflatie in de UK, weet iemand dat? Zal wel zo rond die 2.1 liggen dus is het eigenlijk qua bestedingsruimte geen increase. Sounds familiar.

Van lager loon in het mainland kan ik wel begrijpen. Ze hebben natuurlijk wel gewoon gelijk (je wordt bij EZY een stuk meer betaald dan veel van mainland europe), en ze willen concurreren met de 'locals' daar.
Maar goed, dat zegt niet dat ik het ermee eens ben/zou zijn :D.
 
Ik ben net terug uit de sim en had als instructeur een management pilot en die vertelde dat ze 45 boeing capt en 26 bus mannen moeten upgraden in 2006. Iedereen die in de holding pool zit (waaronder ikzelf sinds 1 april) zal worden ge-upgrade. Er is best kans dat airbus mannen een command kunnen krijgen op de tractor (737).

Easyjet beweert dat er geen DEC aangenomen gaan worden.....dus we zullen zien.
 
Ja en die brief van Szucs is echt onbegrijpelijk. Kan je toch weer zien dat vliegers zonder enige management achtergrond heel slecht brieven kunnen schrijven.
Hier is dus niet over nagedacht.
Speelt ons wel mooi in de kaart want meer en meer mensen komen aan boor bij BALPA op deze manier!

Jezelf Fat Mike noemen in een multi millioenen bedrijf en dan zulke slechte memo's schrijven
Pension=Crewfood jaja
 
Geen DEC, behalve dan in milaan zeker! Vandaar die grote ad in flight


Luton beweert dat dit een "way of advertising" is en niet betekent dat er ook daadwerkelijk DEC naar Milaan of een andere basis zullen gaan.
Zoals je op het BALPA forum kunt lezen gaat er deze keer naar date of joining en een zogenaamd "eerlijk" Ome Jim biedingenlijst komen.

Malpensa zou al helemaal vol zitten, weet dat nr. 3 op de command wachtlijst eindelijk een datum heeft gekregen voor command course, 6 febr. 2006 met basis LGW.

We shall see....


:D
 
Tja, maar wat gaan ze dan met de oude lijst doen? Daar sta ik n.l. @*%^@**$@ nr. 1 op!:mad:
 
yjy.gif
 
Back
Top