easy paintjob

Dr Esteban

New member
Buenas dias,

Heeft iemand het 10 jarig jubileum boek van easy al eens bekeken? Je weet wel, dat stuk oranje propaganda wat door de brievenbus is gevallen...
Helemaal achterin staan 2 nieuwe paintjobs. Weet iemand of dit onze toekomstige kleuren zijn? Zo ja, wat een eeeeenorme verbetering!!

Is het misschien toch wel weer het overwegen waard om een paar maandjes langer bij onze oranje vrienden te blijven werken:p:
Zijn er nog andere sappige geruchten over ons prachtige bedrijf?

Groet van een (overduidelijk) verveelde Dokter!
 
1. Heel binnenkort wordt er de aankondiging gedaan van een Marseille basis volgens goeie vrinden in La La Land.....(fact)

2. Boeing 737-800's voor LTN (rumour)

3. A320/A321's nu de 1e 50 airbus order zijn afgeleverd (rumour/fact)
 
die nieuwe paint job achterin het boek is volgens mij hetzelfde als de paintjob ideeen van een Easy swiss FO. Hij had ze gemaakt voor de introductie van de airbus, zijn idd heel errug mooi maar ik denk niet dat easy alle 100+ kistjes gaat omschilderen.
 
Om eerlijk te zijn denk ik dat een nieuw corporate image (lees volwassener) easyJet geen slecht zal doen.

Als het eens zou afstappen van het redelijk kinderlijke en afstotende kleurenschema en het een iets formelere kleur zou geven geloof ik dat het een veel breder publiek zou aantrekken. Vooral de zakenreiziger, mensen die onder het nieuwe businessplan van easy veel belangrijker zijn geworden, zal het meer aanspreken.
Ik wil niet per definitie zeggen dat oranje afstotelijk is, maar als je kijkt naar die twee ontwerpen, dan weet je dat het ook anders kan.

Alleen nog assigned seating en we zijn een propere airline!

Ciao
 
Dr Es,

British Airways: Formal
Virgin Atlantic: Cheeky Upper Class
BMI: Smart and Modern
Ryanair: Ruthlessly Cheap
easyJet: Cheeky Value in Your Face

Dat zijn de brand identities van de grootste line carriers in de UK. easyJet heeft een enorm sterke brand, ook al wordt er soms een beetje geprutst met dingen als COLF. En in de superconcurrerende markt van merken, is het verreweg het belangrijkst om je te differentiëren van de andere airlines. Als je dus met een volwassener en formelere uitstraling gaat komen, ga je je meer richting BMI, Virgin en BA plaatsen en neem je een reden weg waarom een klant met jou zou vliegen. EZY is wel de edge/edginess kwijt van de beginjaren onder Stelios, en het zou een goed idee zijn om juist weer wat meer cheeky te worden.

Ik weet dat EZY een deel van z'n talent om goedkoop en value for money te zijn, haalt uit de vechtersmentaliteit, die gekoppeld is aan de cheeky mentaliteit, zich afzettend tegen de gevestigde orde op een leuke manier. Als EZY een formele (= gekoppeld aan degelijk, saai, standaard) airline zou worden, verliest het die extra pit die een goed product en value for money juist mogelijk maken. En in het land met de meeste Low Cost Carriers in Europa, waarom zou je dan nog met EZY vliegen, als het enige waar ze dan nog verschil zouden kunnen maken (de prijs) ook niet meer mogelijk is?
 
Iz,

Mee eens. Maar vergeet niet dat easyJet het afgelopen jaar zijn businessplan heeft gewijzigd. easyJet heeft ervaren dat je dynamisch moet blijven als bedrijf en daarom constant je plannen moet herzien.
We zijn ooit begonnen als cheecky/cheap/value for money etc, maar het bedrijf is ook stukken volwassener geworden door de jaren heen. Ik vind het gezond als je hierbij je identiteit ook aanpast. Begrijp me niet verkeerd, het is een goed en degelijk product, maar je moet ook met de tijd mee.

easyJet wil zich toch tegenwoordig wat meer op de zakenpassagiers richten. En dan moet je toch het een en ander veranderen, als easyJet zijnde, wil je aantrekkelijk worden voor zo een groep mensen.
Als je naar de betreffende paintjobs kijkt zie je dat het herkenbaren oranje niet ontbreekt. Maar het ziet er gewoon iets smoother en moderner uit.
Ik weet zeker dat het niet de originele en het unieke karakter zou verliezen.

Maar goed, je doet het voorkomen alsof ik het over een volledige verandering heb, 180 graden. Nee, ik denk zeker niet dat easyJet de ambitie moet hebben om zichzelf te plaatsen tussen airlines als BA/BMI/KLM etc, maar ik denk dat het tijd word om eens het kinderlijke jasje te verruilen voor een volwassen look. Ik denk dat easyJet daardoor niet per definitie de edginess en pit verliest. Die kun je natuurlijk op honderd en een verschillende manieren naar buiten brengen, iets wat easyJet sowieso in het bloed zit!

BTW, heb je de betreffende paintjobs gezien?
Ik denk dat je het met me eens zal zijn dat het een duidelijke vooruitgang is!

Gegroet!
 
Even ter verduidelijking waar we het over hebben. Ik dacht precies hetzelfde als dr Esteban, wauw dat ziet er strak uit..
easy.jpg
 
Die assigned seating zit er wel aan te komen met de nieuwe baas. Die heeft al aangegevn dat ie dat eigenlijk wil en in lalaland schijnt dat al uitvoerig besproken te worden...

Ohja, en met een nieuwe paintjob aub dan ook nieuwe uniforms...
 
Waarom zou je grote bakken geld uitgeven aan een nieuwe paintjob zoals dit?? Mijn persoonlijke mening: Lelijk.
Maar ja, wie ben ik....
 
Hij had toch nog een andere getekend? Een veel donkerdere als ik het me goed herinner. Ik vind deze ook niet mooi idd, en tevens niet echt geschikt voor easy (de merknaam/website staan absoluut niet duidelijk op het toestel, iets waar easy toch wel wat aan heeft).

Heeft iemand die tweede nog?
 
Thanks, M!

Ja die bovenste vind ik errug mooi voor easy. Strak, professioneel, en opvallend. Maak er nog easyjet.com van en alles is perfect lijkt me.

De tweede is ook leuk, maar tegenwoordig zijn veel nieuwe startups een beetje met zo'n golf. Wat speelser, wat minder opvallend misschien.

Maar ja, ik geloof niet dat het zal gebeuren :radar:
 
Ik heb af en toe het idee dat ik niet voor hetzelfde bedrijf werk. Wat is dat over een jubileumboek waar die paintschemes in staan? Moet ik die thuis ontvangen hebben?

Bop
 
Back
Top