duur terug betalen lening

ask

New member
Heren beroepspiloten,

Ik ben erg benieuwd naar het aantal jaren dat een piloot gemiddeld nodig heeft om zijn lening terug te betalen.

Ik begrijp dat het verband houd met een aantal factoren; krijg je gelijk een baan, functie, hoeveel heb je geleend etc.

Mochten mensen zich geroepen voelen om hun financiële ellende op tafel te gooien, graag.

Het zou mij zeker helpen in mijn afweging om de stap te zeten.
 
Denk niet dat mensen snel met harde cijfers op tafel komen. Tevens zijn er te veel factoren die dit kunnen beinvloeden. Je geeft het zelf al aan.
Het kan van alles zijn tussen 5 jaar en 25 jaar. ;)
 
Ik hoop het binnen een jaar of 10-15 af te lossen. Maar ik leef vrij duur, dus waarschijnlijk gaat het allemaal wat langer duren :grijns:
 
Ik gok dat ik zeker 12-15 jaar voor nodig heb. De bank wil in elk geval dat het binnen 20 jaar is terugbetaald. Tevens zeggen ze daar dat men gemiddeld circa 12 jaar nodig had...
 
160.000 gulden schuld na vier jaar vs en europese papiertjes.
Turbopropjob die begon met zo'n 4.500 gulden p/m. Na upgrade iets boven de 5000 euro p/m. (Beide bruto)

Financieëen geregeld via ouders dus versneld aflossen was mogelijk zonder enige boetes of zeurende banken, dus bijv 8000 euro terug van de belasting: meteen aflossen.

Al met al met aflossen begonnen in 1998, levensstijl minimaal gehouden en afgelost als een gek. In 2003 was ik er ongeveer vanaf.


En nu steun ik de economie als een gek...... Geen zorgen dus, je geld komt wel op.
 
Ik heb hetzelfde geluk als capt. Kebab. Mijn financiering kunnen regelen bij mijn ouders, die stellen zich nogal flexibel op. Maar ik verwacht er ongeveer 10 jaar over te gaan doen.

P.S. @ capt. Kebab.... 5 jaar errug netjes!
 
dank, voor de reacties.

Ik vroeg mij ook nog het volgende af: Doet de bank nog lastig bij het afsluiten van een hypotheek wanneer je zo'n grote schuld hebt?
 
Niet als je goed verdient, zij weten ook wat de salarisperspectieven voor vliegers, bij mij wilden ze in ieder geval zoveel geven dat ik me afvroeg waar ik dan het eerste jaar van zou moeten eten met zulke maandlasten en mn huidige salaris.
 
Ik weet uit ervaring dat de ABN Amro Bank als stelregel heeft dat je minimaal 700 EUR per maand nodig hebt om van de te leven, voor boodschappen, verzekeringen, etc... (als je met minder rond kan komen en het kan aan tonen, dan zelfs minder).
Voor de berekening kijken ze puur naar dat bedrag en je salaris en laten ze je schuld en bijbehorende lasten buiten beschouwing (echter waarschijnlijk alleen indien deze schuld bij hen loopt). Kan dus best een aardig bedrag zijn en i.d.d. kan het de eerste periode best moeilijk zijn om alles rond te werken (aflossing schuld, hypotheek, etc)...
Je krijgt in elk geval meer dan in vrijwel alle andere situaties en beroepen!!!
 
Diegenen die nog in het gulden tijdperk hebben geleent boffen wel gezien de enorme devaluatie sinds de komst van de euro. Iedereen maar klagen dat alles duurder was geworden.... De schulden zijn dus ook wat minder waard geworden
 
Gliderpilot, die vlieger zou alleen opgaan als de inkomens ook omhoog waren geschoten, en dat is niet het geval. Ik ken geen airlines in NL die sinds de komst van de euro een 20% verhoging hebben gekregen "vanwege de komst van de euro". Aan de kostenkant is alles wel duurder geworden, dus je kunt zeggen dan het alleen maar lastiger is geworden om af te lossen.
 
na de kls alleen men opleidinsschuld af te lossen.
geluk gehad bij de klm aangenomen te zijn.
die geven in het eerste jaar een tegemoet koming in je rente.
nu maximaal aan het aflossen; binnen 5 jaar na kls moet t klaar zijn.
 
woon je nog bij papa en mama ofzo lars? Ik kon pas beginnen met aflossen 2 jaar na de kls omdat ik daarvoor nog geen baan had, (heb wel mn rente redelijk bij kunnen houden). Geef niet extreem veel geld uit. Maar verwacht er vanaf het begin van het aflossen toch wel 10 jaar over te doen, en dat terwijl ik nu al 20.000 eurie extra heb afgelost.
 
niet bij pappa en mamma, wel een baan daarvoor, en tijdens de kls.
en ik had binnen 6 maanden een baan.

dit soort dingen vallen gewoon níet te vergelijken.
 
Last edited:
niet bij pappa en mamma, wel een baan daarvoor, en tijdens de kls.
en ik had binnen 6 maanden een baan.

dit soort dingen vallen gewoon níet te vergelijken.

tijdens de KLS een baan.. dat word toch afgeraden.. maar het is dus wel mogelijk?
 
das wederom persoonlijk. ik heb twee a drie avonden per maand in het weekend kunnen werken.
maar dat ligt van je baan af, en hoe je je studie verder aanpakt.
k zou het in het algemeen níet aanraden.
(alhoewel, ik een paar klasgenoten heb die tijdens het studeren gewoon een paar poker-schermpjes op de computer open hadden staan.. ;))
 
Back
Top