Dutchbird II ?

fl390

New member
Nieuwe vliegmaatschappij voor zonbestemmingen

ROTTERDAM - De luchtvaartmaatschappij Magic Blue gaat deze zomer met passagiers vliegen op zonbestemmingen rond de Middellandse Zee. De vrachtvervoerder springt daarmee in het gat dat is overgebleven na de ondergang van Dutchbird.
Magic Blue, dat nu alleen vrachtvluchten uitvoert, heeft twee Boeings 757 van Dutchbird overgenomen. Bovendien wil de maatschappij voormalig personeel van deze failliete onderneming aannemen, zei directeur N. Hemmer dinsdag. Dutchbird vloog op zonbestemmingen, maar ging eerder dit jaar failliet. Onderhandelingen met investeerders liepen op niets uit. Ongeveer 250 werknemers kwamen op straat te staan.
 
Ha, hoe komt men aan slots? Voor welke touroperator gaat er gevlogen worden? Zijn alle vakantieboekingen niet al vergeven?

Een aantal toch niet onbelangrijke dingen.

Ben benieuwd naar de vliegers, of die een beetje een fatsoenlijk contract krijgen. Of word het weer zoiets van, 'je mag blij zijn dat we je een baan aanbieden'

Ik bekijk dit alles met argusogen. Maar hoop natuurlijk van harte dat de ex-DB mensen op zo'n manier weer aan de slag kunnen.

GF.
 
Volgens mij zijn de meesten alweer een soort van aan de slag. Ben dus ook benieuwd hoe dit gaat lopen. Maaaarrr, leuk bericht, ben benieuwd wat hier allemaal van gaat komen. ;)
 
ik ben ook maar meteen gaan zoeken voor een website ofzoiets, om contactinfo te achterhalen (aangezien veel db'ers toch al wel iets hebben op de een of andere manier ;)) maar dat zit er helaas nog niet in...
 
Uit Luchtvaartnieuws:

.....MagicBlue Airlines wil vluchten starten met Boeing 757's........ De bestaande vlieglicentie van MagicBlue (AOC) moet worden uitgebreid om het vliegen met deze passagierstoestellen mogelijk te maken......... Het plan is dat na het komende zomerseizoen de beide 757’s de vloot verlaten. ’s Winters wil MagicBlue vanwege de afgenomen vraag met kleinere toestellen (B737/A320) gaan vliegen......


Haha, al dat werk voor een zomerseizoen. Alsof je een pak koek gaat kopen. Zo eenvoudig is dat toch echt niet. Wat denken die gasten daar wel niet? :passed:

GF.
 
En een nieuwe operatie en dan ook nog op na een paar maanden types switchen. Dapper plan. Maar goed .... niet geschoten is altijd mis;)
 
Back
Top