Dutchbird going down, just as the excell group?!

Status
Not open for further replies.

Viper1983

New member
Het gaat niet goed met Erik de Vlieger zijn imperium.
De ene naar de andere slechte berichten komen de wereld in.
Is het straks helemaal afgelopen met het excell imperium?

Als het zo door gaat blijft alleen klm, trans en martinair nog over...

---------
Hier een stuk uit nu.nl

AMSTERDAM - De luchtvaartmaatschappij Dutchbird blijft dinsdag aan de grond wegens het uitblijven van betalingen door het moederbedrijf Excel Aviation Group. Dat heeft woordvoerder A. Balk van Dutchbird dinsdag laten weten. Een vlucht naar Egypte is geschrapt en ook de voorgenomen vluchten voor de komende weken staan ter discussie

--------


Het gaat echt niet goed in Nederland zo!!
 
Beste Viper,

Je zit hier al met 315 berichten op dit PBB. Nou moet je onderhand wel weten dat kranten spelfouten maken en EXEL zo geschreven wordt.
Eerst wat huiswerk doen voordat je ergens begint te stoken. Er is nog de vraag van wie Dutchbird nu eigenlijk is, hier op het PBB zijn ze er al uit maar in de echte wereld is er nog onduidelijkheid. En wat als Dutchbird, helaas, ten ondergaat? Dat betekend nog niet het einde van de Exel groep.
Zou dat gebeuren zijn niet alleen de Dutchbird piloten zonder baan, ook nog de Holland Exel, Air Exel, ElsacExel, LiorExel (ga zo maar door) medewerkers hun baan kwijt.
Laten we hopen dat het bij een storm in een glas water blijft.
 
En jetjock, ik neem aan dat je de 18 bent gepasseerd...
Dan zul je toch ook weten dat betekent in de persoonsvorm niet met een D wordt geschreven...:grijns:
 
jetjock said:
En wat als Dutchbird, helaas, ten ondergaat? Dat betekend nog niet het einde van de Exel groep.

Toch had ik het 10x liever andersom gezien. Dat een bedrijf dat goed en normaal omgaat met z'n personeel blijft bestaan en dat het bedrijf waar personeel moet betalen voor bijvoorbeeld een typerating ten ondergaat. DAT zijn namelijk de bedrijven en 'collega's' die MIJN arbeidsveld aan het verzieken zijn. Laten we hopen dat de storm zich zo ver mogelijk uitbreidt, al was het maar uit respect voor de Dutchbird collega's.
 
Nou ja al het slechte nieuws over exel is niet echt goed.

Ik denk dat erikje wel eens zou kunnen "crashen" :D
 
AirExel continueert haar vluchten


In de NRC van dinsdag 21 december 2004 staat vermeld dat er een faillisement is aangevraagd voor Air Exel Netherlands BV. Dit artikel rust echter op een misverstand.



Er is wel gedreigd met een aanvraag tot faillissement. Het geschil tussen de partijen is echter reeds beslecht. AirExel blijft in haar huidige vorm bestaan en de vluchten worden gecontinueerd.
 
Kijk jetjock het is danwel berust op een misverstand maar...

Er is wel gedreigd met een aanvraag tot faillissement.

Dat geeft al aan dat het niet goed gaat!
Ik hou mn hart vast tot dit allemaal over waait, wat het hopelijk doet.....................
 
"Kwaliteitskrant" NRC dus...
Ze moeten zich zwaar schamen. Hoor en wederhoor heet dat toch?
 
Ja wacht ff, Jet joker mot eerst ff met een referentie komen.
Kan hier ook wel gaan zeggen; Air Exel zet Jet joker op straat ,is ook nergens op gebaseerd.
Ik geloof tot weder bewijs in eerste instantie eerder het NRC.
 
wel jammer, net op het 2000uur journaal werd gezegd dat eigenaar Harm P. van DBR in de bak zat. Er werd niet gezegd, CEO van EAG..nou lijkt het net alsof DBR de boosdoener is. Gemiste kans om op het journaal te zeggen: EAG komt contract t.o.v. DBR niet na..heb het contract niet gelezen tussen EAG en DBR, maar nu komt DBR toch wel in beeld als de criminele organisatie, beetje jammer.
 
Birdmare said:
Ja wacht ff, Jet joker mot eerst ff met een referentie komen.
Kan hier ook wel gaan zeggen; Air Exel zet Jet joker op straat ,is ook nergens op gebaseerd.
Ik geloof tot weder bewijs in eerste instantie eerder het NRC.

Beste Birdmare,

iedereen die hier regelmatig komt, weet onderhand dat ik voor XL werk.
Met dit soort dingen ga ik niet spotten, dan zou ik alleen mezelf voor de gek houden.

ps; de naam is jetjock
 
[email]usairhost@hotmail.com[/email] said:
wel jammer, net op het 2000uur journaal werd gezegd dat eigenaar Harm P. van DBR in de bak zat. Er werd niet gezegd, CEO van EAG..nou lijkt het net alsof DBR de boosdoener is. Gemiste kans om op het journaal te zeggen: EAG komt contract t.o.v. DBR niet na..heb het contract niet gelezen tussen EAG en DBR, maar nu komt DBR toch wel in beeld als de criminele organisatie, beetje jammer.

Goh dus jij hebt ook gemerkt dat bepaalde dingen soms een beetje eenzijdig belicht worden in de media?
Hhhmmmm....... Stof tot nadenken?
 
Barberpole said:
Toch had ik het 10x liever andersom gezien. Dat een bedrijf dat goed en normaal omgaat met z'n personeel blijft bestaan en dat het bedrijf waar personeel moet betalen voor bijvoorbeeld een typerating ten ondergaat. DAT zijn namelijk de bedrijven en 'collega's' die MIJN arbeidsveld aan het verzieken zijn. Laten we hopen dat de storm zich zo ver mogelijk uitbreidt, al was het maar uit respect voor de Dutchbird collega's.

Ja en dat 'arbeidsveld' wordt vast een stuk beter met een enkele tientallen typerated/ervaren werkeloze piloten?! Ik denk dat er nog wel een paar afgestudeerde piloten naar een baantje op zoek zijn. Hun kansen worden er niet beter op als er een luchtvaartbedrijf failliet gaat, welk bedrijf dan ook. Ik snap niet hoe jij een bedrijf failliet kan wensen, daar werken ook collega's hoor!
Lijkt mij nl vrij simpel, des te meer (nederlandse)luchtvaart bedrijven, des te meer vliegers nodig, des te kleiner de kans dat je voor je type hoeft te betalen.
 
Dit stond dus in luchtvaartniuws:

EINDHOVEN - Luchtvaartmaatschappij Denim Air heeft dinsdag het faillissement aangevraagd voor Air Exel Netherlands. Dat meldt het NRC Handelsblad. Air Exel zou nog een schuld van een paar ton hebben uitstaan bij Denim Air. Woensdag buigt de rechtbank in Maastricht zich over de faillissementsaanvraag.

Air Exel, de regionale tak van de ExelAviationGroup (EAG) in Nederland, wilde dinsdag tegenover Luchtvaartnieuws niet reageren. Erik de Vlieger, aandeelhouder van Air Exel zegt in het NRC niets van de aanvraag te weten. "Ik hou de gebeurtenissen ook niet bij. Maar Air Exel kan bij mijn weten aan haar verplichtingen voldoen."

Volgens directeur Jansson van Denim Air loopt de schuld van Air Exel in de tonnen. Zo heeft het in Eindhoven gevestigde Denim een vordering van 270.000 euro vanwege het gebruik van een Fokker 50. Air Exel vloog tot voor kort onder de merknaam KLM Exel.

Het blijft dus onrustig rond EAG. Vorige week legde de belastingdienst beslag op goederen van de Exel Operations BV, het uitzendbureau van de Exel-Groep. Daarna gebeurde datzelfde bij onderhoudsbedrijf EQM BV. Daar is de fiscus vanmorgen begonnen met de verkoop van de in beslag genomen inboedel van het kantoor en de hangaar. Als gevolg hiervan hebben 25 personeelsleden geen standplaats meer.

Maandag werd bekend dat de eerste vlucht van de nieuwe Belgische maatschappij BEAP, die morgen met een HollandExel-toestel zou worden uitgevoerd, is uitgesteld tot 10 januari. Vandaag hield het bovendien het onlangs overgenomen DutchBird de toestellen aan de grond

dus:
DBR vliegt (even) niet, Denim wil geld zien en de fiscus verkoopt de onderhoudsafdeling.
Dit geeft mij niet echt het gevoel dat alles zeeeeer goed gaat:confused:
 
Flyguy, was de wereld maar zo simpel...

Ben het helemaal eens met Birdmare. De Nederlandse vakantievliegmarkt is kunstmatig (dus tijdelijk) vergroot. Something's gotta give en EdV rekent erop dat dat de gevestigde orde (lees: MP) is. Nadat Martinair zich heeft teruggetrokken tot de vrachtmarkt heeft hij het lange-afstands leisureprodukt voor zichzelf en kan hij de prijzen gaan dicteren (denkt-ie) Gevolg: netto geen uitbreiding van de vliegersmarkt, maar de totale afbraak van arbeidsvoorwaarden waar 45+ jaar voor gevochten is.

Happy?
 
Totale afbraak van arbeidsvoorwaarden? Beetje overdreven, ok het kan altijd beter maar we hebben een begin (CAO).
Als er bedrijven failliet gaan zie ik de markt toch echt niet verbeteren, denk niet dat er dan NL bedrijven op inspringen. De markt in NL zal nog verder verkleinen er naar het buitenland trekken (waar nog steeds eigen volk eerst komt).

Ik vrees weer een discussie zonder eind en ik had me nog zo voorgenomen me er niet in te mengen.
Ik houd er voorlopig weer mee op en wens iedereen een voorspoedig 2005 (met behoud van werk!)
 
Flyguy, mocht Exel verdwijnen (waar ik trouwens niet van uit ga), staat er zo weer een nieuwe miljardair op die graag miljonair wil worden.

Beste wensen alvast.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top