Dutch Antilles Express

papa_petje

New member
Weet iemand misschien hoe de selectie bij Dutch Antilles Express in z'n geheel gaat? Wat ik allemaal kan verwachten?
 
De selectie bij Dutch Antilles Express???

K heb zelf bij de mooie Nederlandse tak van dit bedrijf gewerkt en stond dus zoals velen na een paar maandjes (en een paar honderd uur) weer buiten de deur (een paar duizend euro lichter). Mijn advies is: doe zelf even wat onderzoek naar de eigenaars/handelspartners van dit bedrijf en beslis dan of je daar je naam als piloot aan wilt verbinden. In ieder geval zou ik heel erg uitkijken met geld aan deze mensen te betalen voor een eventuele TYPE, in Europa zijn op dit moment kansen genoeg bij ´betrouwbare´maatschappijen wiens kernbezigheid het is mensen te verplaatsen ipv geld te verplaatsen van het ene bedrijf naar het andere.... succes dus
 
Waar ken ik die foto toch van?

Is dat niet die maatschappij waar de FO ..... en de Capt..... en dus de FA.... Maar die is weer ziek, dus de pax op rij 1.....! hahahaha! :grijns: :grijns:

Grtz Mike5
 
Atmosfeer

Volgens mij refereer je aan de Excel tijd. Het enige wat er uit die tijd overgebleven is is een aandeelhouder. Maar deze aandeelhouder heeft EdeV de deur gewezen en het is nu een volledig onafhankelijke tent met nieuw management. De baas is nu de oud KLC en KL UK baas floris van Palland, niet de eerste de beste...:eek:
 
De man die Buzz voor een appel en een ei aan het lachende Ryan Air heeft verkocht jah.....

Mzzls Steef
 
Hij is vanwege die Buzz/ KLM behandeling zelf weg gegaan. KLM top had hem verteld dat hij mocht uitbereiden maar ging achter zijn rug praten met RYR.

Lijkt hetzelfde verhaal heel anders Steef :eek:
 
Oorspronkelijk gepost door Viper1983
ze kijken of je een bolletje goed kan verstoppen. Lukt dit, ben je aangenomen :grijns:
En jij moest bij Austrian zeker effe jodelen met je lederhosen aan...
 
Goedzo, van je afbijten ouwe eilandhopper! haha
Wanneer kom je nou weer naar het vaste land? Kunnen we eindelijk weer een biertje doen. beetje slap ouwehoeren enz.
 
Merhaba.

Zat jij niet nog in het Atlasgebergte ergens?

Ik moet in mei ergens de sim in...ben dan wel weer ff vrij denk ik. Mail je van de week anders wel ff...!

adios.
 
Maar wie zijn de eigenaars?

Maar wie zijn de eigenaars?

Dus de Heer N. Sandmann heeft niets meer te doen met dat hele Dutch Antilles Express???
 
Hij is DAE nadat hij Erik en Harm eruit gooide...

De Vlieger verrast door beslaglegging Sandmann op Exel-vliegtuigen

21-03-2005

DRIEBERGEN - Erik de Vlieger meldt in een reactie aan Luchtvaartnieuws volledig verrast te zijn door de beslaglegging van Niek Sandmann op vier Fokker 50's van Air Exel. "Ofschoon ik niets meer met operationele zaken van doen heb vind ik het voor de loyale personeelsleden van Air Exel zeer vervelend", zo verklaarde hij maandagmiddag naar aanleiding van de berichtgeving van afgelopen zaterdag.

De Telegraaf onthulde op 19 maart dat ExelAviationGroup-aandeelhouder en zakenman Niek Sandmann beslag heeft laten leggen op de vier toestellen van de regionale maatschappij, blijkbaar buiten medeweten van medeaandeelhouder Erik de Vlieger.

De Vlieger heeft de laatste tijd niet met Sandmann gesproken omdat hij, naar eigen zeggen, in zijn positie met niemand spreekt. De Vlieger meldt ook niets te ondernemen op het moment.

De inbeslagname door Niek Sandmann is volgens De Vlieger vernietigend voor een goede doorstart van de maatschappij. “Ik kan dit tegenover het Exel-personeel niet begrijpen”, zegt hij. Daarnaast spreekt De Vlieger over kapitaalvernietiging gezien het geld dat hij mede heeft gestoken in het luchtvaartavontuur.

Verontschuldigen
De Vlieger wil zich tegenover het personeel van de ExelAviationGroup verontschuldigen: "Ik heb momenteel niet de kracht om de ‘Exellers’ te helpen. Deze mensen stonden wel voor ons klaar toen de aanvallen op Prins en mij werden uitgevoerd door justitie". De Vlieger wil op een later tijdstip naar buiten treden welke kwalijke zaken er de laatste tijd hebben gespeeld.

Op de vraag naar de eventuele inzet van de Fokker-toestellen op de Antillen meldde directeur Raymundo Saleh van Dutch Caribbean Express (voorheen BonairExel) aan Luchtvaartnieuws dat hij niets van de zaak wist en dat hij het uit de krant had vernomen. Niek Sandmann zelf was niet op de Antillen aanwezig voor commentaar.
 
ken je baas

ken je baas

Oorspronkelijk gepost door observer
Atmosfeer

´´Volgens mij refereer je aan de Excel tijd. Het enige wat er uit die tijd overgebleven is is een aandeelhouder. Maar deze aandeelhouder heeft EdeV de deur gewezen en het is nu een volledig onafhankelijke tent met nieuw management. ´´

Dit is van ongeveer 1 jaar geleden;

Hij wordt op de Antillen ’de onderkoning van Bonaire’ genoemd: Niek Sandmann.
In Nederland kent vrijwel niemand deze steenrijke vastgoedman, die onder meer samen met Erik de Vlieger eigenaar is (was) van Exel Aviation Group, en die van plan is om samen met de KLM een regionale Caribische luchtvaartdienst te gaan runnen. Huiseigenaren in Californië weten zijn naam echter nog goed te herinneren.
Niek Sandmann, voortdurend heen en weer reizend tussen zijn imposante ’Villa Betty’ aan de rand van het Amsterdamse Vondelpark en diens riante landhuis met zeezicht op Bonaire, zou naar eigen zeggen zijn beginkapitaal hebben verdiend met de handel in antieke klokken. Die romantische lezing over de zakelijke ontplooiing van de vastgoedman (plaats 331 in de Quote top-500 met een vermogen van € 63 miljoen) verdient op zijn minst enige nuancering.
Rijen dik stonden ze in 1986 voor de deur van Centennial Savings and Loan in het Noord-Californische gehucht Guerneville. De dorpsbewoners hadden vernomen dat hun spaarbank, waar bovendien iedereen zijn hypotheek had lopen, failliet ging als gevolg van een gigafraude waarbij $165 miljoen in rook was opgegaan. Sandmann, kort daarvoor nog grootaandeelhouder en commissaris van deze bank, was inmiddels naar Nederland vertrokken. De Amerikaanse overheid kwam hem echter achterna en legde beslag op al zijn bezittingen.
De publiciteitsschuwe Nederlander komt ook voor in het boek dat een drietal Amerikaanse onderzoeksjournalisten schreef over de miljoenenfraude. Het boek ’Inside Job; The looting of America’s Savings and Loans’, beschrijft de fraude, waarbij behalve de Nederlander ook een aantal beruchte kopstukken uit de Amerikaanse drugsscene betrokken waren, tot in detail. Zo zou Sandmann zijn Villa Betty voor enkele tonnen per jaar hebben verhuurd aan Centennial, hoewel die regionaal opererende instelling in Nederland helemaal niks te zoeken had. De top van de bank werd uiteindelijk veroordeeld tot zware celstraffen, hoewel bankdirecteur Erv Hansen, na diverse zelfmoordpogingen, overleed voordat hij vervolgd kon worden.
Sandmann had zich binnen enkele jaren op weten te werken tot een van de grootste aandeelhouders van Centennial. De bank was in 1982 nog een stoffige instelling die niets anders deed dan spaarcentjes inzamelen van en hypotheken verstreken aan de bewoners van Guerneville. Maar na aanpassing van toezichtswethouding in de VS, groeide het in korte tijd uit tot een snelle zakenbank die omvangrijke en zéér risicovolle investeringen deed in obscure projecten.
Bij enkele daarvan was Sandmann betrokken. Zo zou een bouwval in het Californische Santa Rosa door hem en bankdirecteur Hansen doorverkocht zijn aan Centennial voor $1 miljoen, terwijl ze hetzelfde pand kort daarvoor zelf voor een fractie daarvan hadden aangeschaft.
De Amerikaanse overheid kwam de gedupeerde spaarders na het faillissement tegemoet, maar besloot verhaal te halen bij Sandmann. De Nederlandse vestiging van het Amerikaanse advocatenkantoor Caron & Stevens (nu Baker & McKenzie) kreeg eind jaren tachtig opdracht tot een verhaalsactie en legde beslag op alle bezittingen van de vastgoedman. Uiteindelijk besloot Sandmann akkoord te gaan met een schikking. Naar verluidt voor krap een miljoen gulden kocht hij verdere procedures af.
Niek Sandmann ontkent zelf met klem bij de bankfraude betrokken te zijn geweest. „Ik bezat slechts 9,5% van de aandelen en was door de banktop buiten mijn medeweten benoemd tot commissaris. Om van eindeloze procedures met de Amerikaanse toezichthouder af te zijn – alleen aan advocaatkosten kostte het me al een miljoen – besloot ik te schikken voor 250.000 dollar”, aldus Sandmann vanaf Bonaire.
De onthulling is pijnlijk voor de KLM, aangezien topman Leo van Wijk dit weekend op Bonaire nog een persoonlijk gesprek met Sandmann heeft gevoerd over de verbetering van hun samenwerking op de Antillen. Sandman is van plan om samen met KLM een regionale luchtverbinding in het Caribisch gebied op poten te zetten. KLM laat nadrukkelijk weten dat Van Wijk tijdens een privé-bezoek aan het eiland slechts een kennismakingsgesprek had met Sandmann.

Maar het zegt natuurlijk niets over hoe het op de werkvloer is bij DAE. Dit kan best wel goed zijn maar als je je geld erinstopt, weet dan waar het heen gaat...
 
Re: ken je baas

Re: ken je baas

Oorspronkelijk gepost door Atmosfeer
Oorspronkelijk gepost door observer
Atmosfeer

Bedankt Atmosfeer.

Het geeft tenminste aan met wat voor mensen ik hier te maken heb!! Ik ben me echt gaan afvragen of het verstandig is om mijn geld in genoemde maatschappij te investeren.

Ik vond het al vreemd dat ik een contract kreeg aangeboden alvorens een interview te hebben gehad.

Ik wil graag terug naar mijn geboorte eiland maar als het zo aan toe gaat, blijf ik liever toch hier in de kou!
 
Oorspronkelijk gepost door papa_petje
@ Branson

Ja, ze hebben ze al. Laatst is er een TR course/class begonnen.

Ik hoorde in de wandelgangen iets over een tweede groep,
CAE hoofddorp.....toch?
 
Back
Top