Dure IPB tickets

Ik werk in het buitenland (BA) en wij betalen ons ook helemaal scheel.
Op dit moment een retourtje AMS- LHR 94: pondjes waarvan 22 pond het feitelijke ticket is en de rest tax!!! En het wordt alleen maar meer. :huilt:

De wraak van de vrije markters :biertje::grijns:


Bij KLM kan je gratis positionen ( XCM en ) van en naar je het land waar je ingeschreven staat.;).. ( Alleen op KLM vluchten.....)
 
SNY travel

SNY travel

My Airline lets us travel as crew on the GenDec. It's called SNY (supernumary).

We have to travel in uniform but it's free.

So far I've always had a business class seat.

Working as Expat I can't emphasise the importance of good staff travel benefits enough.

We also get one paid ticket to our home base every year for self and up to 3 dependants. We have people from South America working here - 4 return tickets to Brazil isn't cheap!

Because of the high cost of Zed travel I've taken the Thalys from Paris to Schiphol and I've also travelled to Frankfurt by train. There's a train from Utrecht CS that goes to Frankfurt Airport. Not a bad option.
 
tja... jullie kunnen tenminste normaal IPB'en.
Bij ons is het helemaal duur! ICA kost 172 en Europa kost ook vrij veel (en dan moeten we ook nog eens met onze eigen kisten, anders mag het niet).
Mis mijn tijd dat ik gewoon lekker standby tickets kon krijgen en voor heeeeel weinig de hele wereld over kon met alle maatschappijen *zucht*

waarom is dit in veel andere landen beter geregeld dan in Nederland?

Dan vergeet je even voor het gemak de 40% korting die je krijgt op een geboekte! vakantie bij TUI.
 
Dan vergeet je even voor het gemak de 40% korting die je krijgt op een geboekte! vakantie bij TUI.

Als we gewoon met meerdere maatschappijen konden vliegen op stby basis of geboekt tegen gereduceerd tarief zou ik het er voor doen hoor. Ik wil toch geen vakanties uit de reisgids.
Trouwens.... de Engelse tak heeft nog meer voordelen.... :kiss:
 
Goedkope, fixed geboekte, ICA tickets vind je op morepep.com en wingtips.com.

Handig voor diegenen die geen PAD mogelijkheden hebben.
 
En dan mag ik elke maand het volle pond betalen om naar mijn werk te gaan, duurste was $1150.- december/januari, de goedkoopste deze maand: $650.-. Mijn baas neemt elke 3de ticket voor zijn rekening.
Laatst nog naar een "speciale aanbieding" van een bepaalde maatschappij zitten kijken: voor $200.- de plas over. Wow! Belasting: $750.- voor een totaal van $950.-. De concurrentie was 100 dollar goedkoper voor een normale ticket. Afzetters!
 
Hoezo klagen over een extraatje (secundaire arbeidsvoorwaarde) wat je krijgt van je werkgever. De hele luchtvaart kampt met toeslagen en belastingverhogingen. De manier waarop de ticketprijzen zijn opgebouwd maakt Europa niet meer interessant als IPB bestemming.

Zolang ICA bestemmingen maar goedkoop blijven is en blijft IPB'en ideaal. In december nog in Tokyo geweest was zeker wel de moeite waard. en aangezien je met meerder maatschappijen kan vliegen kan je dus de hele wereld over voor bijna niks.
En ja voor Europa heb je andere alternatieven (low cost maatschappijen).
 
Hoezo klagen over een extraatje (secundaire arbeidsvoorwaarde) wat je krijgt van je werkgever.

Werk jij bij de belastingdienst? Zo niet dan heb je wel dezelfde opvatting. Vorig jaar ''mochten'' we nog loonbelasting betalen over IPB tickets aangezien dit extraatje een beloning van de werkgever was volgens onze grote vrienden in Apeldoorn...
 
En dan mag ik elke maand het volle pond betalen om naar mijn werk te gaan, duurste was $1150.- december/januari, de goedkoopste deze maand: $650.-. Mijn baas neemt elke 3de ticket voor zijn rekening.
Laatst nog naar een "speciale aanbieding" van een bepaalde maatschappij zitten kijken: voor $200.- de plas over. Wow! Belasting: $750.- voor een totaal van $950.-. De concurrentie was 100 dollar goedkoper voor een normale ticket. Afzetters!

Zijn jullie dan geen CASS participant? Ik maak altijd heerlijk gebruik van CASS, als er geen plek is in de cabine dan plekje op de jumpseat. Hoewel er vaak plekken over zijn in first class, dus dan word je daar verwezen. Hoeveel ik betaal? Niks. Nada. Niente. Niets te klagen dus ;)
 
Ik reis soms IPB van MAN-AMS enkele reis 46 euro IPB
full fare is keihard 400 fucking euro, afzetters. helaas is er weinig concurentie op die route.
Amsterdam prijst zich helemaal uit de markt met de tax. betrap me er helaas op dat ik niet eens meer kijk naar tickets van amsterdam, meestal ANT/BRU/maar ook DUS/FRA/HR/LGW.

tickets voor vrouw en zoon geboekt naar USA, scheelt bij BA 1900!!!!! euro



k.
 
Scarecrow, ik vlieg op dit moment niet (meer) voor een amerikaanse carrier. Het amerikaanse bedrijf waar ik voor werkte is de klippen opgejaagd door een idioot management team. Helaas liggen de banen niet meer voor het oprapen, en al helemaal niet als je een gezin moet voeden, dat vereist een salaris dat behoorlijk wat meer is dan dat een CRJ/ERJ job betaalt over de eerste paar jaar. De enige kans lag in het buitenland.
Vandaar dus geen CASS. Dat hadden we bij de vorige baas wel. Met matig succes een aantal maanden van gebruik gemaakt. Totdat ik het zat werd om 3 dagen achter elkaar tegen overgeboekte vluchten aan te kijken, overnachten in hotels een paar duizend mijl uit de richting, uren lang door airport terminals te sleuren. Omdat je zo graag van DFW naar SEA wilt voor een paar dagen. Uiteindelijk maar de U-haul van Budget volgeladen, auto erachter en nooit meer achteromgekeken.
 
Gents, heb ff zitten graven in mijn bovenkamer en zie hier:

IPB tickets zijn voor KLM'ers relatief duurder dan elders door o.a. een deal met de belastingdienst.

De belastingdienst heeft een aantal jaar geleden bepaald dat het gebruik van de IPB faciliteit een verkapte vorm van inkomen is. Derhalve moet er inkomstenbelasting geheven worden over dit "extra" inkomen.

Het heeft een aantal jaar geduurd voordat er een werkbare en acceptabele vorm is gevonden tav de hoogte en de manier waarop er belasting afdracht plaatsvind. We hebben in het verleden oa een tijd lang te maken gehad met fikse naheffingen (kocht je dus wel een normaal geprijst IPB ticket maar kreeg je achteraf nog ff een dolk in je rug).

Uiteindelijk en na veel vijven en zessen is er gekozen om de inkomsten belasting heffing in de ticketprijs terug te laten komen.

Dat verklaart m.i. dus de kop positie die de KLM'ers bekleden als het gaat om de te betalen ticketprijs. Daar komt dan ook nog de exorbitante milieu tax bij en daar ga je dus met je "goedkope" uitje.

Wel interessant eigenlijk hoe dit bij andere maatschappijen geregeld is.....?

Winglet
 
retourtje ams-venetie voor 123 euris ipb met de klm.

4 Jaar geleden bij mijn vorige werkgever lufthansa voor 30 euris ams-muc retour met elke operator die je maar wil.

Het verschil lijkt me duidelijk!
 
Ik reis soms IPB van MAN-AMS enkele reis 46 euro IPB
full fare is keihard 400 fucking euro, afzetters. helaas is er weinig concurentie op die route.
Amsterdam prijst zich helemaal uit de markt met de tax. betrap me er helaas op dat ik niet eens meer kijk naar tickets van amsterdam, meestal ANT/BRU/maar ook DUS/FRA/HR/LGW.

tickets voor vrouw en zoon geboekt naar USA, scheelt bij BA 1900!!!!! euro



k.

Waarom niet MAN-DUS met LH?
 
DUS is voor mij lastig te bereiken.. ie minimaal 3 uur trein
 
Back
Top