Duits!

Heren,

Allereerst mijn excuses als deze vraag al ergens gesteld is maar ik kan het antwoordt eve niet vinden.

Ik heb het een beetje gezien in de UK en heb nu bij Lufthansa Cargo gesolliciteerd. Echter één van de eerste voorwaarden is dat je duits vloeiend moet zijn in woord en geschrift.

Hoe streng wordt dit nageleefd? Ik kan me redelijk redden met duits spreken maar schijven wordt toch een lichtelijk probleem. Echter natuurlijk altijd bereidt hier wat extra tijd in te steken.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet, FT
 
Kan alleen over Cityline spreken, maar denk dat het voor Cargo niet veel verschilt. Sprak zelf ten tijde vd DLR test vrij beperkt Duits (teerde op 'tot-4 VWO-Duits' zeg maar) en heb de DLR in het Engels gedaan. Gelukkig. Aan het eind vd DLR test kwam een Duitse grammatica test om e.e.a. te peilen en het advies was ook daarna om m'n Duits maar even wat op te gaan frissen. Heb toen zo'n NTI cursus gedaan en een paar lessen bij een Duits sprekende ex-collega gehad.

Heb me uiteindelijk bij de rollenspellen en interview met wat hulp van handen en voeten gebaren er doorheen kunnen slaan... Als je jezelf op een basis niveau duidelijk kan maken en als ze zien dat je er je best voor hebt gedaan is het denk ik ok.

En als je er echt niet uitkomt in het Duits....zeg je het gewoon in het Nederlands, maar met een Duits accent!! Kom je een heel eind!:biertje:
 
Bedankt Slim,


Ik dacht al dat ik zoiets eerder gehoord had. Tijdens de online application stond er ook bij dat die voor Cityline gebruikt kon worden dus zodoende dat ik mijn vraag in dit forum stelde. Denk dat het dan inderdaad maar een NTI cursus Duits wordt.

Dus het kan toch nog z'n voordelen hebben om uit limburg te komen. Aangezien dit voor een groot deel op Duits gebaseerd is kan ik het Duitse accent weglaten.
 
Ik wil je niet teleurstellen, maar momenteel is het zo dat de deur bij Cargo voor "externen" gesloten is. Door een LH-interne deal komen interne sollicitaties vóór alle externe sollicitaties...en er zijn al aardig veel LH-internen die al op de wachtlijst staan ! Toch succes !
 
Bedankt Hermafrodiet,

Ik was aan deze informatie gekomen via ppjn. En ja, ik weet dat je hier niet alles op moet geloven. Maar ik heb geen haast om weg te gaan bij mijn huidige werkgever. Zie mezelf alleen geen leven opbouwen in de UK. Dus zodoende maar eens een beetje aan het rondkijken. En aangezien mijn voorkeur toch naar het vrachtvervoer was LH Cargo een mooie kans.

FT
 
Heren,

Het is dan eidelijk zover. Heb vorige week een uitnodiging gekregen om de DLR selecties te doen om in aanmerking te komen voor een positie als F/O bij LH Cargo. Helaas was deze uitnodiging voor 13 dec en zo snel kan mijn huidige werkgever mij geen vrij meer geven. Na een e-mailtje richting de desbetreffende persoon heb ik deze onderzoeken nu op 19 feb.

Heeft iemand nog aanbevelingen met betrekking tot een goede duits cursus. (behalve Slim met de NTI cursus). Heb een beetje rondgekeken op het net en kom vanalles tegen maar ik wil graag iets hebben wat goed is.

Trouwens Slim hoelang heeft die NTI cursus geduurd. En helaas heb ik geen duitse collega die me kan helpen.

Bij voorbaat dank,

FT
 
kijk veel duitse TV en zorg dat je een grote woordenschat opbouwt. Dat is veel belangrijker dan die belachelijke duitse grammatica die je op cursussen leert.

Succes!

Wat vlieg je dan nu in Engeland?
 
Ikzelf heb toendertijd bij een taal-school een aantal lessen bij een (duitse) lerares duits gehad. Heb het ook wel met een cursus geprobeerd, maar daar krijg ik te weinig direkte feedback.

Schrijven is vrij onbelangrijk, het gaat vooral om het kunnen voeren van gesprekken. Dat is niet het sterke punt van een schriftelijke cursus bij het NTI.

De lerares uitgelegt wat het doel was, en daar daarna op geconcentreerd.
 
Probeer het eens bij Taleninstituut Regina Coeli, in de volksmond beter bekend als de nonnen van Vught. Totale onderdompeling in het Duits voor het maximale effect is wat ze zeggen.

Eventjes op Google zoeken
 
Is het niet zoiezo dat je eigenlijk alleen nog maar voor het Konzern kunt solliciteren, en dan een voorkeur opgeeft? Als hij voorkeur LHC heeft, dan wil dat niet zeggen dat ze op dit moment plek voor hem daar hebben. Misschien bieden ze 'm DLH aan. Is ook niet slecht.

Ik hoorde dat men zich ook niet meer bij CLH kan solliciteren, maar bij het konzern, en dan voorkeur CLH aangeven?
 
ik heb vandaag ook een brief gekregen dat ik ook de 13e dec de DLR testen mag gaan doen.
dus ik heb nu nog minder dan een maand om me daar op voor te bereiden.
vind dit erg kort gezien het feit dan mijn duits nog niet goed is.
maar slim, jij had het erover dat je die testen ook eventueel in het engels zou kunnen doen? is dat nog zo en moet je dat van te voren aangeven?

gr
 
Flying Torquewrench en Roderik,

Ik heb mijn duits in 2000 bij http://www.iberlengua.nl/ gedaan, één op één en ik vond het zéér goed! Daarna voel je je gewoon wat zekerder, ga en niet vanuit dat je vloeiend duits spreekt, maar inieder geval voldoende!

Succes!

PS: Wat is het toch "heerlijk" om te lezen dat we bij CLH weer in onze rät genu*kt worden :passed:
 
Bedankt voor jullie reacties.

Capricorn, dat klopt inderdaad. Ik heb de desbetreffende mevrouw een mailtje gestuurd en volgens haar was/is het de bedoeling dat ik als ready entry bij Cargo terecht kom. Tijdens de online application staat er inderdaad tussen dat ze je ook bij CLH kunnen plaatsen dus zodoende dat ik even een mailtje naar hun toe had gestuurd of ze al wisten wat de bedoeling zou zijn.

Papeirprikker, ik vlieg nu de A320/A321 en A330 al moet ik hiet wel bijvermelden dat ik maar 1 of 2 vluchten per maand op de A320/A321 zit. De meeste uren maak ik op de A330.
 
Even voor de goede orde: jij solliciteert als ready entry bij LH cargo ????

Zeeeer interessant !

gr
C

Ja , dit is inderdaad wel bijzonder.
Met een dikke 100 man CLH op een wachtlijst voor het concern , met allemaal DLR-test/FQ en al zo'n geel abonnement in het bezit. Ik ga ze maandag dienaangaande gewoon eens bellen en om opheldering vragen, daar in BRE:grijns:
 
"dikke 100 man" valt wel tegen, aangezien een zeer groot deel:

A) ouder als 32 is
B) Geen Abitur heeft
C) Bril met >3 diptrieen heeft
D) Cargo niet heeft aangekruist.

en daarmee niet binnen het profiel vallen.

Daardoor kan Mayerhuber ook niet genoeg personeel bij ons vandaan halen, en heeft ie dus fris vlees nodig.
 
Ben vandaag gebeld voor Condor Berlin en ben 37 en een beetje. Leeftijdsgrens is dus weer vervallen.:wegkwijt: :stapelge: :stapelge:
 
Ja, dit klopt. De leeftijdsgrens is weer omhoog.

Paul, ga je het nog overwegen on naar CIB te gaan, of ben je bij je standpunt gebleven?

Groeten, Jeroen
 
@Flying T.
Heb de cursus op eigen tempo gedaan. Niet helemaal afgemaakt overigens. Heb inmiddels wel gemerkt dat gewoon lullen idd beter werkt. 2 weken bij de nonnen is dan ook niet verkeerd denk ik.

@Roderik
Kan me niet meer herinneren of we dat ruim van tevoren moesten aangeven, of op de dag zelf. Zou je effe met het DLR instituut in Hamburg moeten bellen of mailen. 1 test kregen we overigens in het duits, omdat de engelse niet werkte of zo. Was iets met getallen en letters, dus zorg dat je het duitse alfabet kent!;)

Slim
 
Back
Top