Duits kenteken

180backtrack

New member
Aan welke voorwaarden moet je voldoen om met Duits kenteken in NL te mogen rijden. Woon en werk in Duitsland, maar sta daar niet ingeschreven. Auto staat overigens niet op mijn naam.

alvast bedankt
 
Klopt, als je in Nederland ingeschreven staat mag je hier geen auto rijden met een buitenlands kenteken. Uitzondering: met buitenlandse huurauto´s mag je één dag in NL rijden.

Dit heb ik ooit eens gelezen op autoweek.nl en ik ken ook personen die hiermee door de politie zijn aangehouden. Dat liep dan weliswaar meestal af met een waarschuwing. Maar als je vaker met dezelfde auto wordt aangehouden wordt het al wat kritischer denk ik!
 
En hoe zit het dan als je zowel in NL als in D ingeschreven staat? kun je dan een halfjaartje duits rijden?
 
@ Kace: klopt als een bus!

@ RJ85: helaas niet, ik sta zowel in NL als ook in D ingeschreven, al 15 jaar trouwens. Maar ik mag niet op een Duits kenteken rijden. Heb alles ooit een keer uitgezocht. behalve huurauto's dan... of een auto van de baas, maar men reageert al sjagrijnig als je die auto op zaterdag zou gebruiken om bij Appie H. boodschappen te doen...
 
Yo Collega`s,

Hoe zit het dan met ons CPT`s leasingmodel??? (voor het geval dat we met een jaar of 18 geupgrade worden...:p: )

Pissen we hier dan ook weer naast de pot...?

Greetz
C
 
Hoi Cap!

CPT-leasing??
Is toch niet zo interessant als het leasing-aanbod dat SIXT ons doet.

HHR heeft me de details verteld, als ik op een Duits kenteken zou kunnen rijden zou ik het meteen doen. Ik ga in elk geval een aanbod opvragen. En dit uitchecken...
Sixt heeft autoprijzen duidelijk onder de korting-prijzen van de dealers, omdat ze de auto's in grote hoeveelheden inkopen...

Groetjes

H.
 
Hey Cap!

Volgens HHR is dat SIXT-model toegankelijk voor elke LH-medewerker met geel pasje...
Het verschil met het CPT-model is, dat het niet van je bruto-salaris ingehouden wordt, en nog een aantal andere dingen zijn niet inbegrepen. maar zoals ik begrepen heb, zijn dat juist de dingen die voor jongens die van verder weg moeten komen niet interessant zijn....

keep you posted!

Will.

P.S. blijft natuurlijk nog steeds de kenteken-kwestie?
 
Back
Top