Duits kenteken rijden in NL

Iemand wellicht ervaring met het volgende:

Als je werkt in Duitsland, hier (netjes) belasting betaald en woont (STBY Woning), maar nog ingeschreven staat in Nederland, is het dan mogelijk om een auto in Duitsland te kopen en op Duits kenteken te rijden?

Alvast bedankt,
Groet,
R_L
 
als je in Duitsland ingeschreven staat (maar ook wanneer je dat niet bent) kun je gewoon een auto daar kopen, geen probleem. Als de auto 6 maanden op jouw naam staat en jijzelf een jaar ingeschreven staat, kun je hem zelfs over laten zetten naar NL kenteken zonder invoerbelasting / BPM te betalen.

Climb350
 
Als je in NL ingeschreven staat mag je geen Duits kenteken rijden. Dit omdat je dan geen wegenbelasting in NL betaalt. Hier staan enorm hoge boetes op, niet doen dus!
 
Als je in NL ingeschreven staat mag je geen Duits kenteken rijden. Dit omdat je dan geen wegenbelasting in NL betaalt. Hier staan enorm hoge boetes op, niet doen dus!

? ok, is nieuw.....zonder geluk vaart niemand zullen we maar zeggen! :angel:
 
Zolang je kan aantonen dat je primaire woning in Duitsland is(meer dan 183 dagen per jaar), en je daar staat ingeschreven, kun je gewoon met je Duitse auto in NL rijden ondanks dat je ook nog in NL staat ingeschreven. Dit is mij verteld door de belastingdienst. ik had altijd een kopie van een bankafschrift, huuronconctract en meldebestatigung(gemeenteregistratie).
Duitse pooierbak aangeschaft?
 
Duitse pooierbak aangeschaft
Marauder
En met die ouwe hoeresloep durfde jij door Nederland te rijden?
Dan vraag je er naar om aangehouden te worden door de politie! ;)

Rij je nog steeds met die ouwe bak? of is het inmiddels een nieuwe hoeresloep geworden?
Cabriootje (2CV), door Madrid cruizen met een spaanse schoonheid naast je .......:p:
 
En wat als je een auto met Duits kenteken + Duitse chauffeur neemt? :)


Graag,
ik zal eens naar de bank bellen of ze geen leuke actie hebben,
bij betalen van een x aantal euri's rente per maand gratis een prive-chauffeur ter beschikking... ;)

Who knows...
 
@ Ph-gjk
Bertha heeft mij op het continent, het eiland en hier in het zuiden trouwe dienst bewezen. Onafscheidelijk als wij waren, heeft zij inmiddels een ander gevonden. Nu staat er binnenkort een amerikaanse ragbak voor de deur, moet haar nog een naam geven. Suggesties welkom..
 
Back
Top