Dubai weigert bodyscanners op luchthavens om islam

chupito

New member
Je kan zeggen wat je wilt,

Maar dat geloof is echt op alles voorbereid. Slimme Sjaak destijds, misschien toch getipt door Nostradames, of zijn Arabische collega, over het komen van de bodyscan....

Boerka af (of petje)
 
big-NL0811_1.jpg
 
Ik word ook helemaal gek van al die controles, maar je zal maar net in een kist zitten waar iemand wat in zijn/haar schoen/onderbroek of waar dan ook heeft zitten en wat wel lukt... :( Dan zijn de controles weer te slap geweest.

Je kan niemand meer vertrouwen tegenwoordig, ook geen crew/personeel. Denk aan Fedex, Silkair en Egypt Air plus bovenstaande idioten. Er zijn altijd mafkezen, hoe ze het doen maakt niet uit en met dito motieven. Is het altijd te voorkomen? Nee!
 
Ik heb nooit zo'n problemen met die scans. Waarom wel? Puur om je privacy? Natuurlijk wordt het niet waterdicht. Ze mogen scannen wat ze willen, maakt me he-le-maal niets uit.

De enige reden die ik kan bedenken is dat je zo verrekte lang in de rij staat.
 
Nou, wat denk je van die straling Naudjuh? Zou het misschien kanker kunnen veroorzaken? Je krijgt nogal wat voor je kiezen als je toch al geruime tijd op hoogte moet vliegen. Bovendien zijn veel lui bij security jobsworths, die piloten en crew als onderdeel van het probleem zien, in plaats van deel van de oplossing. Geloof me je wordt hun behandeling snel zat, als je professioneel vliegt. (Lees op grote luchthavens dagelijks door dit circus moet)
 
Ik heb nooit zo'n problemen met die scans. Waarom wel? Puur om je privacy? Natuurlijk wordt het niet waterdicht. Ze mogen scannen wat ze willen, maakt me he-le-maal niets uit.

De enige reden die ik kan bedenken is dat je zo verrekte lang in de rij staat.

Ben jij er ook zo een die zegt dat het je niet uitmaakt dat al jouw e-mails worden bewaard en dat ze je mogen afluisteren wat ze willen, omdat 'je toch niets te verbergen hebt'??
Ik vind dit soort reacties echt stuitend! Inderdaad is daar het argument van Koning Lucht van de straling, die we als vlieger al voldoende te verduren krijgen. Bovendien heb ik een donkerbruin vermoeden dat die foto's worden opgeslagen. Dat doen ze namelijk ook met vingerafdrukken, en wie kan ze dan allemaal te zien krijgen. Daar komt ook nog eens bij dat onomstotelijk is bewezen dat de mislukte aanslag van 2e kerstdag bij Delta Airlines niet eerder had kunnen worden opgemerkt met zo'n body scanner.
Ik bedank altijd vriendelijk als ze me door de body scanner proberen te sturen op Schiphol en pak de ouderwetse poort, vaak begeleid door verbaasde blikken van beveiligingspersoneel.
 
Waarom investeren in iets wat er al is?

Gewoon liggend met de koffers mee onder de toonbank.

Wat zijn eigenlijk precies de stralen die worden gebruik?
Niet de stralen die door je koffers gaan in ieder geval.

In het ziekenhuis hebben ze toch ook een MRI-scan?
ik meen dat als je metalen bij je hebt dat het dan wel duidelijk is of je die bij je hebt, want dat kan vreselijk aflopen.
Als ze nu een MRI-scan neerzetten ipv een bodyscan worden dus de kwaadwilligen er meteen uitgeselecteerd.

Nog vervelender is nog altijd de mensen die zeggen, wie niets te verbergen heeft, hoeft ook niets te vresen. Nou er is toch echt een limiet aan de privacy van iemand en dat is bij deze verschreden. Je staat zowat naakt op de foto:1855:
 
Dat iemand naakt op de foto staat interesseert me geen reet. Ze mogen mijn foto ook nog op alle vertrek schermen laten zien, maar wij (crew) moeten dagelijks door deze straling heen naast de straling die we daar boven op pikken. En dat is gewoon te veel van het "goede".
Kijk passagiers die 1 keer per jaar op vakantie gaan zal het ongetwijfeld niet schadelijk zijn dus die mogen wat mij betreft er rustig doorheen, maar de crews moeten ze met rust laten.

@frikki vergis je niet in de MRI scanner, zo gezond is dat ding nou ook weer niet.
 
Straling is inderdaad een slechte zaak, dat ben ik met allen eens. Ik zeg ook niet dat die scanner er moet komen, zeker niet. Wat me gewoon niet boeit is al dat privacygezeur. Ik wil ook best naakt door de security, dat scheelt wellicht nog in tijd ook.

Maken we er een spelletje van, leukste passagier/crew van het uur, en binnen no time wilt iedereen het. Wordt het wellicht nog eens gezellig bij de security.
 
Er loopt genoeg personeel op een luchthaven om even een pakje 'ergens' langs security te krijgen. Deze maatregelen (scanners ed) zijn geen veiligheidsmaatregelen maar politieke, omdat ze zo lekker zichtbaar zijn en kunnen zeggen dat ze er alles aan doen. Gemakkelijke zichtbare oplossingen zijn voor bestuurders altijd beter dan moeilijke onzichtbare .....
 
Op Schiphol stond bij mij ook het gewone poortje afgesloten, alsof je geen keuze hebt. Even gevraagd of ik ook gewoon gefouilleerd mocht worden. Er moest wel even iemand bij gehaald worden. Ik heb wel even netjes bedankt; het personeel moet het beleid van de paniekpolitiek ook maar slikken. Maar ik denk dat mensen wat dieper moeten nadenken, lees, over grenzen heen kijken, het zij tijd of plaats, om in te zien waarom onze privacy een groot goed is en dat het niet voor alles moet worden ingeruild.
 
Ze zouden eens moeten beginnen met verscherpte controles op dat "tuig" ( Geef toe, is trouwens niet allemaal tuig ) in de bagagekelder waarvan er elke maand wel een paar opgepakt worden vanwege cocaine/heroine smokkel en diefstal i.p.v. een beleid voeren waarbij vliegers schoenen moeten uittrekken en moeten bukken.. :dozey:
 
Bovendien is er nog iets heel anders aan de hand. Hoeveel terroristen zijn er nou eigenlijk door deze windowdressing 'gepakt'. Ik kan me GEEN geval herinneren, bovendien vind ik de privacy WEL een belangrijk punt. Wie moet er nou iedere keer dat ze gewoon naar hun werk gaan even naakt strippen?
 
Ik bedank altijd vriendelijk als ze me door de body scanner proberen te sturen op Schiphol en pak de ouderwetse poort, vaak begeleid door verbaasde blikken van beveiligingspersoneel.

Wat is het nut van die nieuwe scanner dan als je mag kiezen om er al dan niet door te lopen ?
 
Straling is inderdaad een slechte zaak, dat ben ik met allen eens. Ik zeg ook niet dat die scanner er moet komen, zeker niet. Wat me gewoon niet boeit is al dat privacygezeur. Ik wil ook best naakt door de security, dat scheelt wellicht nog in tijd ook.

Maken we er een spelletje van, leukste passagier/crew van het uur, en binnen no time wilt iedereen het. Wordt het wellicht nog eens gezellig bij de security.

Wat een domme reactie.

Tuurlijk boeit dat je wel en je kan mij niet wijsmaken dat jij het leuk zou vinden als iedereen volledig naakt door zo'n scanner heen gaat.

Bovendien is dat "privacygezeur" helemaal geen gezeur. Je weet nooit wat er met al die gegevens gedaan wordt. Nu niet en in de toekomst niet.

Ergens in de jaren 20 heeft de Nederlandse regering besloten van elke Nederlander het geloof te registreren en te archiveren.
Wie had toen ooit gedacht dat de Duitsers die gegevens in 1941 gingen gebruiken om Joden te zoeken.

Je kan gewoon niet voorzien wat er in de toekomst met al die gegevens gaat gebeuren. We weten niet hoe Nederland er over pak en beet 10 of 20 jaar uitziet en wie weet is er weer oorlog overal in Europa (ik zeg niet dat het zo is, maar je weet het gewoon niet).
Dat de huidige machthebbers beloven zorgvuldig met jouw privacygevoelige gegevens om te gaan is allemaal leuk en aardig. Maar je weet niet wie er in de toekomst aan kan komen!

Privacygezeur bestaat niet en er moet HEEL zorgvuldig omgegaan worden met het opslaan van gegevens!
 
Helemaal eens, Okki. Een voorbeeld wat je nu al kunt bedenken is dat die scanners wellicht medische problemen kunnen detecteren. Knobbeltje waar het niet hoort? Scheve ruggengraat? Kom je terug van een reisje Barcelona, vind je een brief van je ziektekosten verzekeraar in de bus dat je eigen risico en premie omhoog gaat. Dit alles onder de noemer van 'meer service', en 'efficientere zorg'.

Ik zou eerst wel eens willen horen wat het opschroeven van al die maatregelen de laatste 10 jaar nu echt aan veiligheidsrendement heeft opgeleverd. Bijvoorbeeld, hoeveel van de miljoenen afgepakte flesjes waren er nou echt gevuld met gevaarlijke stoffen? Hoeveel 'terroristen' heeft men weten tegen te houden door honderdduizenden reizigers elke dag weer door de molen te laten gaan? Mijn schatting ligt vrij dicht bij nul..
 
Back
Top