Dual Residency

Super Grover

New member
Zijn er mensen die ervaring hebben met dual residency in de UK en NL?

Ik wil namelijk graag mijn belasting in NL betalen als dat mogelijk is, maar niet commuten. Ik heb nog een aardige aftrekpost in NL ivm met opleidingskosten.

Ik heb naar de SA109 en IR302 formulieren gekeken en kom volgens mij in aanmerking voor dual residency (niet voor non residency)

Iemand een accountant die hier eventueel mee kan helpen? En is het uberhaubt de moeite en het geld waard?
 
Fry group in Worthing (UK)
Böekling en Partners in Haarlem (NL)

Clomplexe stuff en er gaat per 6 april het een en ander veranderen m.b.t. travel days.

Cheers.
 
Ik zou ook naar Fry en Boekling gaan. Heb erg goede ervaring met beide.

Ben alleen benieuwd wat er per 1 april gaat veranderen, kan buschauffeur daar een antwoord op geven? Bedankt vast.

Groeten,
Rob.
 
jo rob

de 6e april gaan wij onshore. de tellig vn de dagen gaat veranderen, en het totaal aantal dagen wordt verminderd.
 
Tot nu toe gelden dagen van aankomst en dagen van vertrek in/uit de UK als Non-UK dagen. Met ingang van het nieuwe belastingjaar op 5 April worden echter ook die dagen UK dagen. Daardoor wordt het voor expats moeilijker om aan non residency regels te voldoen.
 
Mooi is dat. Schoft van een G.Brown zal dat wel op zijn naam hebben. Zal wel moeilijk worden voor de shorthaul boys. LongHaul is geen probleem.
 
Bedankt voor de reacties. Ik neem aan de verandering in regels alleen van invloed zijn op non residency en niet op dual residency?
 
Non-residency.....
Het gaat om die stinkend rijke gasten die in Monaco wonen en 'commuten' op donderdagavond en maandag weer terug....K*t voor ons, maar reeeler binnen t UK-belastingklimaat
 
I am not a accountant en zo maar,

Voor de Long Haul boys ging het toch al niet meer op omdat alhoewel hun vluchten een aanvang nemen in de UK zij over het algemeen niet binnen 48 uur weer terug zijn in de UK en dan voldoe je niet aan de eisen van het double taxation treaty tussen de UK en Nederland m.b.t. non residency. Nederland is dan heffingsbevoegd.

Voor de short haul boys houdt het feestje inderdaad waarschijnlijk op. En inderdaad waren de zogenaamde "monaco weekend millionairs" de aanleiding.

O well, it was fun while it lasted I suppose...
 
Idd Rob, wat een zuiger die Brown!!
Die zou het liefst zien dat ik in HKG, UK en NL zou betalen!!, ik kom door de regeling die CX met HRMC heeft getroffen goed uit. ie weinig tot geen veranderingen.
 
IK ga binnenkort eens kijken hoe het werkt als ik 50% ga werken en in ned een beetje bijbeun. Dan zit ik maar 10 dagen per maand op het eiland en kom ik volgens mij nog makkelijk aan de eisen voor non-resident
 
Ik geloof niet dat Nederland volledig heffingsbevoegd is. Wel echter op de uren meer dan 48 uur weg van de UK. En dan nog maar voor 28% als je je sociale verzekeringen (NHS) in de UK betaalt. Betekend wel dat recht hebt op rente aftrek als je een huis bezit.

Rob.
 
Jongens, begrijp ik het nou goed dat ik dus eventueel mijn opleidingskosten per 5 april 2008 niet meer af zou kunnen trekken van den hollandsche belasting omdat ze die wet aan hebben gepast? Zoals ik het nu begrijp is het dus onmogelijk om SH te vliegen in de UK en in Nederland belastingplichtig te zijn.

Can someone fill me in?
 
Misschien is het het beste als je een paar knaken uitgeeft aan professioneel advies. Iedereen zijn situatie is weer anders.

Het kan ook zomaar zo zijn dat je je negatief inkomen uit b.v. het in je bezit hebben van een eigen huis met hypotheek of nog aftrekbare (betaalde rentes op) openstaande studieschulden kan overhevelen naar je fiscaal partner met wie je gezamelijk je Nederlandse belastingopgave doet.

Pro advies. Kost wat, heb je ook iets. En zelfs dan komen ze er soms niet helemaal uit.
 
Back
Top