Droomvliegtuig / Huidige werkelijkheid.

Volgensmij is het zwaar ruk vliegen met al die ronde raampjes.

SpaceShipOne.jpg



Over die raampjes is lang en goed nagedacht; ze zijn zo geplaatst dat
in de juiste klimstand de horizon te zien is door de onderste rij.
In correcte kruis snelheid/ pitch attitude is de horizon te zien in de middelste rij,
bij de juiste daalhoek is de horizon in de bovenste rij.
Dit om een snelle visuele referentie mogelijk te maken zonder perse te instrumenten te hoefen checken.
ERG slim dus.......
 
hey Imo

Respect voor Burt Rutan!!!!!!!
Als je snel bent en een visum te pakken kunt krijgen, kun je voor hem gaan werken.

http://www.scaled.com/

Is op zich al een droom om zo'n toestel te mogen bouwen!!!
 
Dat kan wel eens tegenvallen, voor Rutan werken,
van hun website:

Only applications from U.S. citizens can be considered and no dual citizens will be considered. We are sorry but Scaled is unable to hire Summer interns or Co-op students. Scaled does not offer part time positions. Scaled is an equal opportunity employer. Thank you for your interest in Scaled Composites. Use the links at the top of the page for more information on staff and benefits.

Voor bijna alle posities vragen ze ook een DoD ( Department Of Defense) security clearance...hmmmmmm......:dozey:
 
Mijn ideale vliegtuig:

Eentje met genoeg ruimte om wat palen in te zetten waar omheen wat van die schaars geklede vrouwen kunnen dansen. En dan een cockpit stoel die 180 graden draaibaar is, zodat je tijdens de cruise naar het vermaak achter je kan kijken.
Iemand nog meer suggesties?:biertje:
 
Het is al weer een behoorlijke tijd geleden dat hier wat in gepost is. Logisch, want het staat ondertussen ook al verder onderaan.

Aangezien er weer veel nieuwe leden bij zijn gekomen leek het me leuk om dit topic een nieuw leven in te blazen.

Mijn droom blijft uiteindelijk de 767, maar ik zou liever eerst wat jaartjes op de King Air vliegen!

Ik zou zeggen, go ahead!
 
Mooi topic deze. Ick beginn zeer binnekort aan mij vliegopleiding in USA, maar mijn droom vliegtuig is denk ik wel de 777, maaar zoals naudjuh al zei; laat mij maar eerst une paar jaar op een kleine uitdaagende kist rond vliegen.

Excuses voor mij nederlands, maar ick ben frans van oorsprong.
 
De 777-200/300 lijkt me een fantastisch vliegtuig. Voorlopig hou ik het nog even bij het wat kleinere spul.

@ Naudjuh, waarom wil je graag op de B767 vliegen? Is een type dat je niet veel hoort als droomtoestel.
 
@ Naudjuh, waarom wil je graag op de B767 vliegen? Is een type dat je niet veel hoort als droomtoestel.

Goede vraag ;) Ik ben een keer met Arke van Kreta naar Amsterdam gevlogen in de 767, sindsdien ben ik gewoon verkocht! Was overigens voor mij de eerste keer in een widebody. Het geluid, heerlijk.

Ik hoop dat ik er ooit op terecht kom, maar zoals ik al zei: laat mij maar eerst op een kleiner toestel wat rondvliegen (het liefste King Air!), en wat lastige approaches op de hand vliegen, ik denk dat dat beter is voor mijn vliegervaring!
 
Doe mij maar een Epic Dynasty. Errug mooi toestel! En voor de zelfbouw liefhebbers de Epic LT, die hier erg veel op lijkt.

3822.jpg
 
Goede vraag ;) Ik ben een keer met Arke van Kreta naar Amsterdam gevlogen in de 767, sindsdien ben ik gewoon verkocht! Was overigens voor mij de eerste keer in een widebody. Het geluid, heerlijk.

En het vliegt nog fantastisch ook.....
 
De 777-200/300 lijkt me een fantastisch vliegtuig. Voorlopig hou ik het nog even bij het wat kleinere spul.

@ Naudjuh, waarom wil je graag op de B767 vliegen? Is een type dat je niet veel hoort als droomtoestel.

Heb dit topic vanaf pagina 1 gelezen en moet zeggen dat ik de b767 toch best vaak tegenkwam als droomkist.
 
nu: 767
droom: thuis zitten en af en toe mn prive jet pakken omdat ik niet meer hoef te vliegen voor het geld
:D
Aangezien dat niet gaat gebeuren (ben ik bang), de 787
 
Back
Top