Ongelofelijk dat er toch nog vliegscholen zijn die beweren dat de markt elders goed is. Misschien wel maar tegen welke condities. Zelfs al heb je 1000 uur 737, waar kun je daarmee solliciteren in Europa?
Precies A319, dit roep ik ook al jaren. Ervaring telt niet, in tegendeel zelfs, het wordt
tegen je gebruikt bij de meeste airlines omdat ze alleen maar P2F scams willen verkopen. Met ruwweg 7500 uur TT, paar duizend uur turboprop, 700 uur 737, 2500 uur A319 en ruim 2000 uur 747 zou ik geen idee hebben waar ik in Europa een fatsoenlijke baan zou vinden als ik morgen ontslagen zou worden.
Echter...die recente acties van de VNV en nu BALPA zijn naar mijn mening waaaaaay too little, waaaaaay too late.
Men heeft de enorme groei en de invloed van de low-cost sector (betalen voor sollicitatie, betalen voor type, betalen voor uniform, betalen voor medical, slecht/geen pensioen, onduidelijke belastingsituatie bij stationering buitenland, allerhande flexi-crews of piloten die als externe (Brookfields) contractors als uitzendkrachten worden ingehuurd enz enz) op de algemene arbeidsvoorwaarden
volledig onderschat, jaren lang gebagatelliseerd, maar nu gaat men (midden in een economische crisis, lekker handig qua timing en situational awareness!) ineens krokodillentraantjes huilen dat het allemaal zo erg is en nog erger gaat worden. :duh:
Als zelfs een
vakbond zich in de afgelopen 10-15 jaar nog geen mentaal plaatje heeft kunnen vormen van wat er met de arbeidsvoorwaarden in de luchtvaartindustrie aan de hand is, is het dan nu realistisch om de politiek/regulators, de werkgevers en the general public met een 5 punten Youtube tranentrekkervideo om hulp te gaan smeken?
Sorry voor de harde woorden, maar vliegen is voor een groot gedeelte vooruit denken en de big picture in je hoofd houden, en wat dat betreft scoren de meeste Europese vakbonden naar mijn mening een dikke vette 0. :traantjes
p.s. Air Berlin kunnnen de Indonesië-gangers ook voorlopig van de lijst schrappen als mogelijke werkgever als ze een paar duizend uur 737 bij elkaar gesprokkeld hebben: "
Air Berlin schließt Cockpittüren für externe Piloten."