Vliegenier737
New member
Hoi
Zoals iedereen van jullie heb ik een droom airline, deze is British Airways
Ik zou graag direct na mijn opleiding al bij hun aan de slag gaan, hiervoor moet ik wel bij een school gaan die piloten aan hen levert zoals EPST -> OAT
Ik weet dat je zeer goede punten moet hebben en aan hun eisen voldoen maar kan iemand me hier wat meer over vertellen, als ik bijvoorbeeld voor alles maar 80% heb (net genoeg dus) kan ik dus niet bij hen beginnen?
Is het bvb beter om wiskunde en natuurkunde te verfrissen bij james boswell en daarna bvb cursussen vliegtuig apparatuur enzo lees ?
Stelling: Ik ben piloot maar ben niet aangenomen door BA na graduatie - Ik wil graag mijn senioriteit verliezen, en dus ook een deel van mijn loon om na een paar jaar bij BA aan de slag te gaan
Maar stel nu dat ik op mijn 24 bij een airline terecht kom, dan heb ik zeg nu 5000 uur nodig om bij BA te kunnen soliciteren of heb ik dit mis ? Dan ben ik ongeveer 32 jaar ofzo en heb dan niet echt veel tijd meer om een carriere uit te bouwen op bv een 777. kan ik bv ook met maar 1000 uur (laten we zeggen 2 of 3 jaar ervaring) al bij hen soliciteren als FO op bvb een A320, 767 ?
Of kan ik gewoon na bijvoorbeeld een jaartje rond puffen op een embraer van Flybe al soliciteren en bij BA aan de slag gaan ?
Kan iemand me wat nader toelichten aub ?
Dank bij voorbaat
Zoals iedereen van jullie heb ik een droom airline, deze is British Airways
Ik zou graag direct na mijn opleiding al bij hun aan de slag gaan, hiervoor moet ik wel bij een school gaan die piloten aan hen levert zoals EPST -> OAT
Ik weet dat je zeer goede punten moet hebben en aan hun eisen voldoen maar kan iemand me hier wat meer over vertellen, als ik bijvoorbeeld voor alles maar 80% heb (net genoeg dus) kan ik dus niet bij hen beginnen?
Is het bvb beter om wiskunde en natuurkunde te verfrissen bij james boswell en daarna bvb cursussen vliegtuig apparatuur enzo lees ?
Stelling: Ik ben piloot maar ben niet aangenomen door BA na graduatie - Ik wil graag mijn senioriteit verliezen, en dus ook een deel van mijn loon om na een paar jaar bij BA aan de slag te gaan
Maar stel nu dat ik op mijn 24 bij een airline terecht kom, dan heb ik zeg nu 5000 uur nodig om bij BA te kunnen soliciteren of heb ik dit mis ? Dan ben ik ongeveer 32 jaar ofzo en heb dan niet echt veel tijd meer om een carriere uit te bouwen op bv een 777. kan ik bv ook met maar 1000 uur (laten we zeggen 2 of 3 jaar ervaring) al bij hen soliciteren als FO op bvb een A320, 767 ?
Of kan ik gewoon na bijvoorbeeld een jaartje rond puffen op een embraer van Flybe al soliciteren en bij BA aan de slag gaan ?
Kan iemand me wat nader toelichten aub ?
Dank bij voorbaat