DLR

canivete

New member
Graag zou ik wat advies willen hebben, welke oefen cd's hebben jullie gebruikt voor DLR en wat zijn jullie resultaten geweest?

Alvast bedankt!

PS: wie heeft er DLR oefen cd's welke ik kan lenen (of overkopen)?
 
Ik heb gebruikt gemaakt van de CBT die Lufthansa verstrekt en de Skytest software. Met die laatste heb ik alleen de MIC-test geoefend. Achteraf ben ik van mening dat dit in principe geen toegevoegde waarde heeft gehad. Al vond ik het wel fijn om alvast een keer gezien te hebben wat je kan verwachten. Rest van de testjes dus alleen met de CBT geoefend. Resultaat: pass.
 
Met de CBT oefeningen had ik net zo lang geoefend dat ik gemiddeld bij alle testen minimaal constant 90% scoorden. RMS scoorde ik tussen de 25% en 30%. Skytest heb ik alleen gebruikt voor de MIC. Ik zou de testen alleen oefenen met de CBT's DUS NIET MET SKYTEST!!!!. Skytest MIC is leuk maar de daadwerkelijke test is vele malen gevoeliger zover ik me kan herrineren. Ik had soms een koers/hoogte/snelheids afwijking van +/-30 / +/-300ft / +/-10%.

GU => Succes
SIM => Succes
FU => Pending
 
Ik had iets van half jaar voordat ik moest opkomen dagen(Tijden tussen aanmelden en de actual test). CBT's inlogcode en pw krijg je in de brief van LH.

Succes
 
Stel je komt positief door de DLR test in Hamburg, maar kiest hierna toch voor een andere airline. Hoe lang is je DLR testresultaat dan geldig?
m.a.w. moet ik na een jaar of 4/5 bij een andere airline de test weer overnieuw doen als ik bij een Lufthansa bedrijf solliciteer?
 
Stel je komt positief door de DLR test in Hamburg, maar kiest hierna toch voor een andere airline. Hoe lang is je DLR testresultaat dan geldig?
m.a.w. moet ik na een jaar of 4/5 bij een andere airline de test weer overnieuw doen als ik bij een Lufthansa bedrijf solliciteer?
Wat een gekke vraag zeg. LH als 2e keuze terwijl je niet uitsluit dat je na 5 jaar weer bij je eerste keuze weg bent? Mijn advies: Als LH je wil, dan nemen. Als je wat beters vindt: Nemen en nooit meer weggaan. Als je daar niet zeker weet of je er na 5 jaar nog bent, dan is het zeker niet de betere keuze.
 
Nee, dat is correct.

Het antwoord is inderdaad: Precies, als je na 5 jaar opeens toch besluit dat LH niet eens zo'n slechte deal is, dan moet je de test weer overnieuw doen. Ik geloof dat ze een geldigheid van 2 jaar handhaven. (Als je slaagt, welteverstaan. Als je zakt, dan is hij voor altijd geldig. Volgens de DLR kun je je namelijk makkelijk verslechteren, maar nooit verbeteren. Alles naar het olympische motto, lager, langzamer, dichterbij.)

Dus diegene die eerst naar Lion Air willen, om te kijken of het ze daar bevalt: Na 2 jaar moet je overnieuw de test doen, met weer het risico te zakken.

Wat Cpt. Oveur bedoeld is: Als je bij BA, KLM of LH binnen bent, heeft het geen (of nauwelijks) zin om te wisselen. En als je de DLR haalt, waarom zou je dan eerst bij een kleinere maatschappij 5 jaar gaan vliegen, om dan nogmaals te proberen bij een major binnen te komen?

Ook al klinkt het stom: Dat zijn 5 weggegooide jaren op de weg naar de 4e streep.

Als je de DLR haalt, en vervolgens bij bijv. Cityline gaat vliegen, die ook DLR hebben, dan hoef je na 5 jaar niet nogmaals de DLR te doen. Maar dat is een interne regel.
 
Ja, maar dat was nu weer niet de vraag! ;-)

Dat was nu juist het punt van Cpt. Oveur: Waarom eerst 5 jaar ergens anders heen gaan, als je direct naar LH kunt gaan. Die senioriteit ben je namelijk hoe dan ook kwijt.
 
de vraag is toch al beantwoord, dlr 2 jaar geldig. (door u)
alleen de wedervraag waarom, nog niet ? (door Oveur)
 
Oveur's vraag was niet waarom is de DLR maar 2 jaar geldig, maar waarom wil je de DLR doen, halen, en dan ergens anders solliciteren om dan na 5 jaar weer terug te willen komen.
Excuus, Foli, dat was natuurlijk precies wat jij ook stelde, dat Oveur een tegenvraag stelde...

En dat kan waarschijnlijk alleen Wezzel ons beantwoorden, aangezien hij met deze constructie op de proppen kwam.
 
Last edited:
Back
Top