DISCUSSIE!!! SSTR

GridMora

Member
Hoi!!,

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik erop tegen om te betaling voor een rating en uren. Nu het volgende: Ik mag binnenkort op selectie komen in Engeland voor een SSTR A320 + 500 uur PRIJS = BMW 320 of een SUBARU IMPREZA (NIEUW).

Mijn portemonne zegt nee mijn hart zegt ja... want wie weet een baan na afloop.....

Graag discussie (A LA THREAD SOLID AIR :D))... want ik zit echt nog te twijfelen of ik wel zou gaan of niet... Ik wil meningen hebben van "experts" mensen die het ook gedaan hebben.. en de mensen die ook een SSTR hebben maar nog geen baan (die zullen waarschijnlijk niet reageren ... maar toch hierbij de oproep!!)
 
eeeuh,

wat is een SSTR? ik ken die afkorting niet.

anyway, een bus rating is altijd beter in mijn ogen dan een citation. en de 500 uur op type geven de doorslag. je hebt in ieder geval wat ervaring opgebopuwq.

bij welke mij. is het?

k.
 
Ik ken 4 mensen die een rating hebben gekocht. Allemaal vliegen ze nu. Dankzij die rating dus!

Ik heb mijn baan op een andere manier weten te bemachtigen, maar als ik er nu voorstond, zou ik het doen. Indien financieel mogelijk natuurlijk.
 
Is het prijskaartje ook iets van 40.000euro?? Ikzelf zit ook te twijfelen. Maar het probleem is dat ik 15.000 tekort kom dus dat zal ik wel moeten gaan lenen. Alleen heb je het probleem dat je dus tijdens die 500h niets wordt betaald en dus die lening niet kan afbetalen.
grtz
 
Oorspronkelijk gepost door Liftdumper
Ik ken 4 mensen die een rating hebben gekocht. Allemaal vliegen ze nu. Dankzij die rating dus!

Ik heb mijn baan op een andere manier weten te bemachtigen, maar als ik er nu voorstond, zou ik het doen. Indien financieel mogelijk natuurlijk.


klopt ken er ook een paar!!!
 
Als je het geld hebt zou ik het doen, grote kans dat je er een baan aan overhoud.

In ieder geval succes.

groet
 
Ik ken een paar mensen die zich bij VBird hadden ingekocht. Zij hadden nog lang geen 500 uur op type toen de zaak op de fles ging, maar hadden binnen no-time een andere job op de A320. De A320 is een zeer gewild type bij maatschappijen. Van alle toestellen die na 9-11 in de woestijn of elders geparkeerd zijn, vlogen de A320 het snelste weer bij een of andere club. Bovendien is het overlessen van een A320 naar een 330 of 340 slechts een differences course van een week of zo.

Lijkt me geen slechte investering...

Erik.
 
zijn toch ook B737/A320 100hr evaringsprogramma's +/- 23000 euro. Het is toch idioot dat je 500 uur voor nop moet werken, die maatschappijen lachen zich helemaal suf. Ken overigens 2 mensen die ook met 100 uur prima aan de bak zijn gekomen. Bovendien neemt Ryanair nu ook mensen met 100uur on type aan. Laat je niet uitkleden!, de toekomst is er steeds beter aan het uitzien.
 
1.
Ik vind het nog steeds belachelijk dat mensen het doen. TR kopen en dan 500 h voor niets werken.
Als taxi chauffeur betaal je de klant zn ritten toch ook niet? :mad:

2.

Ik ken mensen die idd dit gedaan hebben en die hebben er bij de zelfde maatschappij, danwel bij een andere een baan aan over gehouden.

3.

Het is altijd moeilijk om zo'n beslissing te nemen.
Mocht je het geld hebben, dan zeg je: doen!
Bereken wel even dat je die 500h geen bal verdient en dat je de jaren daar na eigenlijk ook voor niets aan het vliegen bent omdat je die 30.000 nog moet afbetalen + rente.

Maar het is wel zeker dat je daarna een baan kunt vinden ergens.
Het is wat mij betreft een afweging van :
- hoe oud ben je? ( >30 jaar = doen!)
- hoeveel geld heb je echt over?
- ben je bereid om de komende jaren netto heel erg weinig te verdienen?

Maar nogmaals ...... je hebt wel een baan....
 
hallo
heb dit zelf gedaan. mocht bij de maatschappij blijven na de 500u. verdien een goed salaris.
de keuze was voor mij of 100k schuld en thuis zonder een vliegende baan, of 140k schuld en een baan er aan over houden.
het is en het blijft een hoop geld natuurlijk, maar zie het als een investering. met 500u op een A320 speel je mijn inziens op zeker.

gr
S
 
:D Bedankt voor jullie reactie!!


Mijn Situatie:
- 29 jaar
- Vliegopleiding heb ik net afbetaald (Dankzij verkoop van huis) dus geen studie schuld
- van overwaarde ook de mogelijkheid om type rating te doen. Vandaar...
- Huidige werkgever (IT) geeft mij de mogelijkheid om half / 1 jaar onbetaald verlof op te nemen... dus ik kan altijd terugkomen... mijn baas is hier heel makkelijk in (waarschijnlijk omdat zijn vrouw bij de KLM werkt als vlieger).

mijn vrouw staat wel achter mij (voor 80%).. maar ziet toch liever dat het geld in een nieuw groter huis wordt gestopt... als er nou een baan garantie was dan zou ze wel 100% achter me staan...

Kortom als ik besluit om het te gaan doen en het loopt fout (geen baan) dan is er eigenlijk nog nix aan de hand voor mij.

Nu lijkt het natuurlijk op dat ik mijn besluit al heb genomen. Maar dat is niet zo... waarom? 1. IK VIND HET BELACHELIJK DAT IK MOET BETALEN VOOR M'N RATING 2. HET IS ABSURD DAT JE TIJDENS DE LINE TRAINING NIX KRIJGT 3. En tenslotte help ik mee met het verzieken van de markt .... dus weinig salaris /// steeds slechtere voorwaardes enz... (is geen aanval voor degene die het gedaan hebben ... want ik begrijp net zo goed dat dit de harde realiteit is en dat dit de enige manier is om je droom te verwezenlijken... op dit moment dan!!!!)

Hebben jullie nog HORROR stories van mensen waar het helemaal fout is gegaan ... VERTEL VERTEL.....
 
Last edited:
Heb net zoals Sandertje en A320 rating gedaan en welgeteld 4 weken later had ik een baan...

Met de bus kun je overal terecht en ik heb bijna de helft betaald als wat de mensen bij Denim betalen voor hun Fokker 50 rating...

Oftewel doen!
 
Het argument dat je meehelpt de markt te verzieken zou ik zeker laten varen. Hoe erg ook het is de realiteit van de dag en dan moet je egoistisch zijn en aan jezelf denken.

Een A320 type met 500 uur is denk ik wel het beste wat je kan hebben. Zijn die 500 uur gegarandeerd?
 
hoi
bij mij waren de 500u gegarandeerd. tijdens de uren kreeg je wel huisvesting, transport en eetgeld. je krijgt inderdaad geen salaris dan. maar ik kon het voor mezelf wel goedpraten door deze kosten bij elkaar op te tellen, dan kom je zo ongeveer op minimumloon namelijk. nou ja, bijna. :)
ze presenteren het ook als een cadetship en niet als een hourbuilding programma. alle cadets mochten tot nu toe blijven bij de airline.
zoals kermit ook al zei je moet vooral aan jezelf denken. het is jouw toekomst. je kan op de bank zitten en klagen erover of er goed gebruik van maken. ik denk dat het al met al geen slechte deal is.

S
 
Hi all,

Even afgezien van het feit of ik het er mee eens ben dat men moet betalen voor een type of niet:

Ik ben van mening dat ALS je gaat betalen voor een type je ook een contract moet krijgen voor minimaal 3 jaar of zelfs onbeperkt. Dan krijg je in ieder geval de kans om jezelf te ontwikkelen binnen een maatschappij op de desbetreffende kist. Bedrijven die mensen laten betalen kunnen zelf die kosten misschien niet trekken (piloten namelijk wel, duhh), tot daar aan toe. Maar bedrijven die een aanbod doen voor een type met 500 uur en daarna oprotten doen het maar om een reden. Geld verdienen aan de piloot die stage loopt en niet aan het vervoeren van pax zoals dat hoort. Ik kan je verzekeren dat je na die 500 uur nooit meer wat van ze hoort.

Hoe zit het met salaris, krijg je dat wel? Anders moet je ff een sponsor zoeken die reklame op je uniform en pet kan naaien.

Succes
 
Ik blijf van mening dat het een nieuwe vorm van slavenarbeid is. Toen dacht ook iedereen aan zichzelf en niemand aan de slaven. De slaven hadden onderdak, ze kregen te eten.

Eigenlijk hadden ze toch niks te klagen, of toch wel? We weten nu toch wel beter, of toch niet?:grijns:

Je moet doen wat je zelf wilt, maar achteraf niet zeiken dan. Die slaven hadden in opstand kunnen komen. (Deden ze uiteindelijk ook.) Jullie doen dat (nog) niet.
 
GridMora en vele andere, het klinkt hard, maar jullie hebben te vaak een verkeerde keuze gemaakt en daardoor bereiken jullie het point of no return. Telkens zakken jullie dieper weg in de shit, om vervolgens voor een appel en een ei ergens te gaan vliegen.

Succes in ieder geval met de slavenarbeid.
 
Yo ijsboer,

Jij hebt jou passies ik heb mijn passies... de jouwe is vliegtuigspotten en de mijne toevallig piloot zijn.

Wat bedoel je met verkeerde keuzes? Leg eens uit wat voor verkeerde keuzes ik dan gemaakt heb?? Bedoel je misschien mijn keuze om piloot te worden in 1998?? Als je dat bedoeld dan is mijn antwoord NEE ik heb er geen spijt van gehad. Ik wilde piloot zijn want dat is mijn passie. Van het geld dat ik mogelijk uitbespaard heb kan ik nu wel een mooi groter huis kopen / of leuke sport auto... maar dit is niet mijn keuze geweest... mijn keuze is (je raadt het al) piloot worden...

GM :D
 
Back
Top