DHL-First Officers

HvdZ

New member
Heren und Damens,

Via de site interpersonal zag ik vacatures staan voor dhl fo's en captains voor de b757 based in Leipzig.

Ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met dhl?
Mensen die er werken of selecties hebben gedaan/ gaan doen in the near future?

Grtz

Koos Werkloos
 
1.Blijf er ver vandaan tenzij je echt niets anders meer kunt. Je schuldeisers inmiddels incassobureaus hebben ingeschakeld en je huis uitgezet dreigt te worden.
2.Indien je type rated bent geld hetzelfde als hierboven.
3.Indien je als contracter aan de slag wilt ook!!!

Op dit moment nemen ze geen Ab initio's aan. Alleen mensen met een TR 757 kunnen als contractor aan de slag.
Dit alles om een noodzakelijke beslissing om in Duitsland sociale lasten en inkomstenbelasting te moeten gaan betalen uit- / af te stellen.
De Engelse tak van DHL gruwelt van het idee dat de personele kosten dusdanig hoog zullen worden, dat hun bonus in het geding komt.
Op dit moment worden zoveel mogelijk mensen, die 24 maanden hun basis hebben gehad in Leipzig, terug gehaald naar EMA.
In de hoop dat de Duitse belasting niet op het idee gebracht word om DHL te dwingen belasting/ sociale lasten in Duitsland te laten betalen. EMA en BRU zijn tegenwoordig als HUB niet langer van significante betekenis. In Leipzig daar gebeurd het. Ondertussen is het Jumpseat systeem tussen EMA en LEJ vv een chaos.

Het zijn de engelse ex luchtmacht mensen, niet gehinderd door enige management ervaring maar wel met een hele bruine tong, die daar de dienst uit maken. Je wordt zelf genaaid waar je bij staat. beloftes worden niet nagekomen, de T&C's uitgehold.

Ik ben zelf destijds met beide benen erin getrapt, laat je niet verleiden door mooie verhalen!
Hoe het met de Belgische tak gaat weet ik niet in detail, maar dat is ook niet veel beter!
 
Hey GJ, alles flex? Belgische tak is foetsie, nu alleen nog maar EAT LEJ. Net als mijn collega zegt, ben je desperate zou ik het doen, zoniet....Verhouding managment-piloten is redelijk toxic op dit moment en de bodem is niet bereikt.
 
DHL First Officers

DHL First Officers

Hè Sheik, ik kan je zo'n sabbatical echt aanbevelen! Als je niet 8 keer per maand je bioritme 12 uur vooruit hoeft te schuiven lijkt het net of je weer een normaal mens wordt.
Ik was alweer vergeten hoe het was om ipv op 70% nu weer op m'n normale 100% te functioneren. Voorlopig even geen "first night" van 22 uur en dan na afloop je moeten verantwoorden omdat FDM heeft geconstateerd dat je TL @ 500ft 0,05 milliseconden at flight idle was. Ik zou zeggen simuleer een longembolie en je bent zo 6 maanden bij huis.:D

Ik zou zeggen; Werk ze! Want daar begint het nu echt op te lijken. GJK
 
HvdZ, effe ter verduidelijking. Er zijn 2 DHL airlines, EAT Leipzig en DHL Air UK. EAT LEJ zoekt FO's voor hun Leipzg base. EAT LEJ heeft hun zaken een stuk beter op orde dan DHL Air UK, waar het nu werkelijk k*t met p*ren is op dit moment. (Voor nu) heeft EAT Lej een 7 On 7 Off rooster waar je mee kunt commuten, terwijl de DHL Air UK'ers het moeten doen met de CAP371 minimum van 8 dagen vrij in 28 dagen waar heel veel mensen bitter over zijn. EAT LEJ gaat steets meer zijn draai vinden omdat ze de airline zijn die bij de nieuwe hub horen en sinds kort de 757's op het D register vliegen ipv de OO's. Denk dat je best een CV naar LEJ kunt sturen, maar niet naar EMA.

Hey GJ, bioritme is zoooo 90's en slaap is overrated. Ben mijn woonkamer nu lichtbruin/donkerbruin aan het schilderen en de ramen zijn zwart, maakt de transition weer wat makkelijker. Nog nieuws?
 
Thnx for the info

Op dit moment worden zoveel mogelijk mensen, die 24 maanden hun basis hebben gehad in Leipzig, terug gehaald naar EMA.
In de hoop dat de Duitse belasting niet op het idee gebracht word om DHL te dwingen belasting/ sociale lasten in Duitsland te laten betalen. EMA en BRU zijn tegenwoordig als HUB niet langer van significante betekenis. In Leipzig daar gebeurd het. Ondertussen is het Jumpseat systeem tussen EMA en LEJ vv een chaos.

Maar als ik het goed begrijp ben je na 2 jaar terug bij het k*dt with pears zaakje in de UK?
 
HvdZ, het is niet duidelijk wat precies de strategie is bij de Ex-Royal airfarce in EMA. Ze laten zich nooit in de kaarten kijken. Op dit moment krijg ik de indruk dat alle Engelsen en ex-AirFarce mensen met grote spoed worden terug gehaald naar het eiland. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat "onze jongens" zo dadelijk salaris moeten gaan inleveren door de hogere belastingdruk in Duitsland dat kunnen we ze niet aan doen.
Aan de andere kant willen en kunnen ze ook niet iedereen een basis in EMA geven. Aangezien het allemaal gebeurd in Leipzig zullen ze iedereen toch weer in Leipzig moeten zien te krijgen met de wetenschap dat er bij lange na niet voldoende jumpseats hiervoor zijn. Ze zouden hiervoor al een eigen airline kunnen starten.
Eat doet/deed dit in het verleden in ieder geval wel, zij hadden waar logistiek nodig een Kingair 200 ter beschikking om piloten terug te vliegen naar Brussel. Wellicht is hun strategie om ons "nomads" uit te leveren aan de Duitse fiscus en "our lads" veilig terug op het eiland te krijgen. Deja vu? Deden ze dat in de zomer van '40 ook niet? Een ding is zeker Dhl Air Uk denkt vooral aan zichzelf en hun "boys" en de "nomads....mwah who cares?

Sheik, Im Westen nichts Neues!
 
Last edited:
HvdZ, nope. Er lopen hier wat dingen door elkaar. Broeder GJK laat zijn (collective) frustraties de vrije loop. De vacatures waar jij aan refereert zijn van EAT Leipzig, staat helemaal los van DHL Air en het "Engelse". De EAT LEJ base is Leipzig, en dat zal altijd zo blijven. Wat GJK bedoelt is dat DHL Air het kind van de rekening is geworden. EAT heeft relatief goede arbeidsvoorwaarden (deels afgedwongen door de LBA) toen de 757's Duits geregistreerd werden en om het gemiddelde toch zo goedkoop mogelijk te houden zijn de arbeidsvoorwaarden bij DHL Air er kompleet onderuit gehaald. Ik kan niet teveel uitwijden over het reilen en zeilen bij Air, daarbij als je eenmaal begint met 'strontspuiten' is het moeilijk om op te houden want het is zo lekker.
 
Last edited:
strunkt-schpauen ist immer gut.

Als ik het zo lees krijgen of hebben "the lads" dus eigenlijk niks meer te zeggen.
Hadden ze in vroegah in brussel wel zo'n grote vinger in de pap?
Ik had al via interpersonal mn cv ed. opgestuurd, maar als ab-initio begin ik dus niks daar.
Maar altijd leuk om meer te lernen :grijns:
 
Volgens mij is er nooit pap met vingers geweest. Het grote verschil tussen de BRU tijd en LEJ tijd is dat het 'kantoor' vroeger de Air UK crews tijdens de weekenden gewoon in hotels in BRU onderbracht en er verder niks van dacht als je bier ging tanken in de Hairy Canary op je vrije Zaterdagavond. Nu is het kantoor ontstemd over het feit dat de crews aan het bierenlieren zijn in Leipzig in het weekend, een beetje lol hebben en nog eens per diems opstrijken. Door een Lej base op te richten voor Air UK crews zijn ze niet meer verantwoordelijk voor hotels in het weekend en de minuut dat je wieltjes de grond raken in Leipzig stoppen de per diems en moet je het maar uitzoeken waar je pit. Het nare is dat nu een LEJ base verplicht is voor new hires en upgrades. Er zijn een aantal FO's die een upgrade weigeren omdat ze dan van een EMA base naar een LEJ base gaan en de extra verdiensten van een command zien opgaan in hotelkosten en airline tickets naar LEJ. Daarbij komt dat er geen enkele voorzieningen zijn getroffen vwb de sociale premies en belastingen. Bij Air wordt je betaald in Engelse Sjekkels en betaal je Engelse belasting en National Insurrance terwijl je een Duitse base hebt. Kwestie van tijd voordat de pleuris uitbreekt.

Je hebt als AI meer kans dan je denkt, iedereen met een rating en ervaring loopt met een grote boog om Big Yellow heen. Als de markt weer eens aantrekt mag de laatste daar in Leipzig het licht uit doen.
 
De aanloop naar de grote leegloop begint langzamerhand concretere vormen aan re nemen..... hoor ik in het geruchten/roddel circuit.
 
Back
Top