DFA & Lion Air

Ik ken iemand die binnenkort gaat beginnen.

Hij is al wat ouder (in de 40) en heeft niet zo veel baankeus als de jongere goden onder ons.

Na een linetraining contract waarin 500hrs wordt gevlogen zonder betaling kan je kiezen;
- of je maakt het jaar vol zonder betaald te worden, uren +/- 90 in de maand,
- of je tekent bij voor een jaar, uren +/- 90 in de maand, Lionair betaald je accomodatie en je krijgt $3500,- per maand betaald.


Als je ergens anders niet aan de bak kan komen is dit nog niet eens zo'n slechte deal aangezien je toch voor ruim een jaar onder de pannen bent. Er zijn ook trajecten waar je na 500 uur wordt bedankt voor de service.

Ik snap de keuze niet helemaal? Waarom zou iemand voor de eerste deal kiezen?
 
Ik weet alleen dat iemand onlangs (2 weken terug) is begonnen met de type bij CAE in Hoofddorp en een contract voor 2 jaar heeft getekend. (Hierbij viel ook het bedrag €3000,- netto p. maand)

Over Lionair als werkgever hoor ik verschillende verhalen. De mensen die er langer zitten (1,5 jaar) willen niets liever dan weer terug naar Europa (volgens hen doet Lionair ook heel moeilijk met vakantie dagen om terug naar EU te gaan), daarin tegen vinden anderen het allemaal prima daar (afgezien van het ontbijt, wat altijd rijst is) Cultuurverschiltje:yeehaa:
 
Back
Top