DFA ?? iemand ervaring??

De hele selectie wordt op de school gehouden. De selectie is vernieuwd.

Dat is nieuw voor mij, maar ik ben dan al door omstandigheden al een paar maanden niet op school geweest. Kennelijk ben ik dan niet de enige die ontevreden is over AHFC.

Ik zou dus zeker in pak gaan, wij krijgen ook op ons donder als we er niet goed uit zien.
 
Bedankt Diana,

Ik ben niet voor niets deze tread gestart.

Dat stomme gedoe over uni in AH enzo..

Info over DFA en ervaringen.. Dar heb ik niet alleen maar ook andere lezers wat aan..
 
Aan jouw typeratings en ander ge** op je profiel heeft ook niemand wat...
Vind je het dan heel gek dat niemand je serieus neemt?
 
Last edited by a moderator:
Het zou fijnzinniger kunnen worden uitgedrukt, maar Peto een punt, Royaldman. Graag je profiel aanpassen, dan kunnen we allemaal overgaan tot het onderwerp van deze thread.

Dus niet meer reageren op elkaars Albert Heijn- en andere opmerkingen. Gewoon netjes en naar waarheid het profiel invullen, aardige en hulpvaardige berichten posten, dan is het allemaal weer pais en vree.
 
DFA ?? iemand ervaring??

Royaldman begint het topic met DFA?? iemand ervaring ??

daar hoort bij hoe andere mensen de DFA zien / DFA-ers zien.. Dan verteld iemand zijn ervaring met DFA-ers (dit keer weer over de uniformen) is het weer niet goed.

STEL de vraag dan wat concreter!
 
ja maar het gaat me concreet om hoe de opleiding is.. Niet hoe men in zijn uni gaat shoppen bij de appie..

qualiteit en wat erna gebeurt als je klaar ben.. Daarvoor ben ik deze thread gestart.
 
kijk daar hebben we wat aan Viper. i.p.v. stoer doen met je wings in appie
 
ik heb ook de dfa gedaan en had 2 jaar na mijn opleinding mijn baan bij Tyrolean/Austrian Arrows. Daartussen op een chieftain door europa gevlogen. Die 2 jaar komt mede door de hele slechte periode toen na 11 september. Gaat/ging nu wel sneller.

Je krijgt er een goede basis voor een goede loopbaan.
 
Beste mensen.

Ik heb vandaag de eerste selectie dag van de DFA met suc6 afgerond. :D :D :D :D
Nu de medical nog, die doe ik de 26ste van deze maand.
Suc6 voor degenen die deze dag nog moeten ondergaan!
 
Gefeliciteerd! :) Wanneer heb je medical?

Weet je al, mocht je de medical halen, in welke klas je komt? Volgens mij is er nog plek in maart.
 
Last edited:
de medical heb ik maandag de 26ste... mocht alles goed gaan dan is het inderdaad in maart.

Maandag probeer ik alvast de financiering te regelen bij de friesland bank, kent iemand ook de procedure?

alvast bedankt
 
@marvz0r,

Mag ik eens vragen, gewoon uit interesse, hoe je bij een school als DFA terecht gekomen bent? Welke selecties heb je nog meer gedaan?
 
@marvz0r,

Mag ik eens vragen, gewoon uit interesse, hoe je bij een school als DFA terecht gekomen bent? Welke selecties heb je nog meer gedaan?



Hey king air... ik heb me eerst blindelings voor de kls aangemeld.
ik ben afgevallen voor de persoonlijkheids fase, mijn motivatie was volgens hem niet goed genoeg.. (Ik betwijvel dat trouwens, maar hij is de hogere macht op dat moment).

Ik ben toen gaan orienteren... het blijkt dat de dfa theorie en prakteik combineerd in de zelfde week.. dit sprak mij heel erg aan.

Ten 2e woon ik in Groningen.... omdat de school zich in eelde bevind, vind ik dat persoonlijk ook nog een plus punt.

Welke school heb jij gevolgd? en bij welke maatschapij ben je nu werkzaam?

gr.
 
@marvz0r,

Ik werk bij Thomson Airways en heb een opleiding gevolgd die al een aantal jaren niet meer bestaat. Tussen einde opleiding en eerste vliegerbaan hebben dan ook 4 jaar gezeten.

Ik heb de indruk dat je je nog niet voldoende ge-oriënteerd hebt op de markt. Er zijn veel betere opties te vinden dan DFA. Waar je zelfs een GEGARANDEERDE baan hebt na afloop. Dat je dicht bij huis naar school kunt, zou voor mij GEEN reden zijn, om voor een bepaalde school te zijn. Hou er goed rekening mee, dat je waarschijnlijk in eerste instantie voor je baan naar het buitenland zult moeten.

Dit is overigens geen kritiek om je af te branden. Toen ik begon met het oriënteren op het gebied van vliegscholen (in 1996) was er nergens iets te vinden. Die info is er nu wel, doe er je voordeel mee. De reden dat ik hier rondhang, is om mensen te wijzen op de risico's en een realistisch beeld te geven van de vliegersmarkt. Doe hier je voordeel mee.
 
Ik ben toen gaan orienteren... het blijkt dat de dfa theorie en prakteik combineerd in de zelfde week.. dit sprak mij heel erg aan.

Ten 2e woon ik in Groningen.... omdat de school zich in eelde bevind, vind ik dat persoonlijk ook nog een plus punt.


Kijk eens bij de vliegopleiding van Lufthansa. Is op zich ook niet heel erg ver van Groningen vandaan en wat ik begrijp heb je daar ook nog eens baangarantie!!!
 
Back
Top