DFA 21 augustus 2006

Ey Smarty,

Niet helemaal antwoord op je vraag maar ik begin in februari :D. Ben wel benieuwd of er ook mensen zijn die dan in februari beginnen, komt nu wel snel dichterbij, heb er verschrikkelijk veel zin in.
 
Succes!!!

Opleiding, denk ik wel een van de mooiste momenten uit je leven.

Hopelijk goeie opleiding en na de opleiding snel aan de slag..

Groet..
 
Last edited:
Bij mijn weten wel redelijk. Ze helpen je iig met solliciteren en kunnen een Bridgecourse voor je regelen in Duitsland. Jammer genoeg geen dwangmiddelen zodat een maatschappij je aanneemt, maar wat niet is kan nog komen.
 
gisteren gehoord dat ze 6 maart beginnen, pff dat duurt nog lang...
maar goed eerst maar eens bankzaken regelen!
 
Bij mijn weten wel redelijk. Ze helpen je iig met solliciteren en kunnen een Bridgecourse voor je regelen in Duitsland. Jammer genoeg geen dwangmiddelen zodat een maatschappij je aanneemt, maar wat niet is kan nog komen.
------------------------------------------------------------------------------


Tussen zeggen en doen zit wel een verschil. MCC in duitsland (wat ze dan misschien een bridgecourse noemen) kan je zelf ook regelen.
Maar helpen met solliciteren daar heb ik nog nooit van gehoord .....

Iig succes

LuB:rt:
 
Waarom geen opleiding doen in het buitenland ipv DFA? Bijvoorbeeld Portugal of waar dan ook.
Je betaalt de helft van wat DFA vraagt en het resultaat is hetzelfde. Maar ja, dit is al vaak genoeg verteld hier.
 
@LuB MCC is geen bridgecourse. MCC is een verplicht onderdeel van een geintegreerde ATPL opleiding. Daarbij leer je in crew concept samen werken (captian-FO). In welk vliegtuig maakt niet zo veel uit, dit kan een Beech 1900 zijn maar net zo goed een 747-400. Het enige doel van de MCC is het aanleren van goed samenwerken in de cockpit.

Een bridge course, airline qualification course of whatever de school het noemt is niet verplicht, maar je leert vaak wel het verschil tussen een kleine propkist en een grote jet waar je als het goed is op moet gaan vliegen.
Het nut van zo'n course is nooit bewezen, maar vaak levert het wel een voordeel op bij sollicitaties omdat je al "ervaring" op een groter vliegtuig hebt.

@Bertus Weet jij of de kosten gemaakt in het buitenland ook aftrekbaar zijn van belastingen? Zoniet, dan maakt het niet veel uit of je naar het buitenland gaat of naar de DFA.
 
En als we allemaal naar het buitenland zouden vertrekken... wat moeten de vliegscholen in NL dan wel niet. Kunnen ze binnenkort allemaal wel sluiten. En ik was toch wel van plan om straks eerst voor een paar jaar instructeur te worden, dus dan ga ik me in m'n eigen vingers zitten snijden.
 
Smarty2000 said:
En als we allemaal naar het buitenland zouden vertrekken... wat moeten de vliegscholen in NL dan wel niet. Kunnen ze binnenkort allemaal wel sluiten. En ik was toch wel van plan om straks eerst voor een paar jaar instructeur te worden, dus dan ga ik me in m'n eigen vingers zitten snijden.

Dus jij gaat naar een Nederlandse vliegschool vanwege het feit dat het, indien je de opleiding in het buitenland volgt, slecht voor ze is??? :confused:

En ik zie ook niet in waarom je jezelf in de vingers snijd als je een opleiding in het buitenland volgt. Met papieren uit Spanje kun je toch ook instructeur worden in NL?
 
Over de aftrekbaarheid van die kosten in het buitenland weet ik niets, maar dat is eenvoudig uit te zoeken. Dat zou ik doen voordat je je aanmeldt bij een vliegschool.
Verder lijkt het mij belangrijker dat je je doel bereikt (en als dat nog een tijdje duurt na je opleiding, niet financieel het schip in gaat) dan het in stand houden van Nederlandse vliegscholen.
Het verhaal over de bridge course heb je denk ik van DFA. Is naar mijn mening absoluut niet noodzakelijk en heb dit maatschappijen nog nooit zien vragen. Denk niet dat je er veel interessanter door wordt.

Maar in ieder geval succes!
 
@smarty 2000:
kan wel eens handig zijn naar een profiel te kijken voor dat je uit gaat leggen wat het verschil is tussen een MCC en een bridge course.

Vlieg nl als F/O op A320/321/330 dus weet echt wel wat MCC inhoud. MCC is verplicht, maar je kan ipv losse MCC ook de MCC geintegreerd in een b'course doen.

Ben het echter met Bertus eens dat een bridgecourse je niets verder helpt met 200hr TT - tenzij de organisatie waar je de course doet contacten heeft met airlines.

Gegroet

LuB :rt:
 
@LuB:
Sorry, niet voor het niet kijken naar je profiel, maar dat ik niet begreep wat je bedoelde. De MCC zit er bij de DFA gewoon in, tenminste, als ik hun mag geloven. En of een bridge-course verder helpt, geen idee.

@Bertus
Bij de DFA heb ik niemand nog horen zeggen dat je de bridgecourse moet doen na het afronden van je ATPL om zo meer kans te maken op de arbeidsmarkt.

@Lift
Het gaat niet alleen om mij, er staat nl. als iedereen naar het buitenland toe gaat. En ik vind het makkelijker om bij een Nederlandse vliegschool een ATPL en FI te doen, heb ik gelijk contacten om aan een baan te komen.

Groet aan allen.
 
@Bertus:
En over financieel het schip in gaan maak ik me absoluut geen zorgen. De opleiding betaal ik uit eigen middelen zonder lening bij de bank voor opleidingskosten en als ik na de opleiding niet direct een baan heb, ga ik weer freelancen totdat ik wel wat heb.

Groet.
 
Ik zag op de DFA-site dat ze een DA-42 hebben gekocht. Echter is dit dezelfde kist die nu op www.alsim.com voor weinig tezamen met een da42 sim te koop is. wie weet hier meer van?
 
Back
Top