Deelcertificaten

Mischief

New member
Mijn excuses als deze vraag in het verleden al een keer is gesteld, maar een (kleine) zoekactie heeft helaas niet veel opgeleverd...

Ik zou graag willen weten of vliegscholen ook misschien inplaats van een HAVO diploma met de vakken Engels, Natuurkunde en Wiskunde ook alleen deze desbetreffende deelcertificaten accepteren.

In het HAVO en VWO nieuwe stijl is het mogelijk, voor de gene die het nog niet weten, om in elk vak apart te slagen en er een certificaat voor te halen, waarna je als je alle certificaten hebt behaald een HAVO of VWO diploma kan afhalen.

Aangezien je voor vliegscholen alleen Engels, Wiskunde en Natuurkunde op HAVO nivo nodig hebt vroeg ik me daarom ook af of je er ook terecht kan met die certificaten. Dan heb je officieel aangetoond dat je die vakken op HAVO nivo hebt gehaald en dus aan de vliegschool criteria voldoet (voor deelname aan de selectieprocedure dan, niet perse de opleiding zelf natuurlijk).

Ik heb namelijk VMBO Theoretisch gedaan, plus een jaar HAVO N&T, maar ik heb helaas de fout gemaakt direct het moeilijkste profiel te kiezen waardoor ik ben blijven zitten en ik niet meer welkom op die school ben.

Nogmaals, mijn excuses als deze vraag al is gesteld...
 
Niet aan een opleiding beginnen zonder diploma. Vliegscholen zullen je vertellen dat het niet echt een probleem is maar de maatschappijen willen een geheel diploma zien. Kortom, ook de (deel)certificaten voor de andere vakken halen.
 
heb nooit mijn middelbare school diploma moeten overleggen bij een sollicitatie..... Alleen bij de aanname van de vliegschool.
 
Ik ook niet.. Ook niet tijdens het invullen van apps van grote maatschappijen..

Echter, ik ga je niet het advies geven om je school opleiding niet af te maken.. Gewoon (avondschool) in 1 jaar je opleiding halen.. Je bent 17/18? big flipn' deal, jaartje doorbijten en klaar ben je!

succes!
 
Dat lijkt me wel de beste optie inderdaad. Ik ben pas 17 (word in april 18) dus ik heb nog genoeg tijd om aan een vliegopleding te beginnen.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
 
Voor de Lufthansa bijvoorbeeld moet het wel. En ik kan me ook niet voorstellen dat de KLM, BA en andere grote bedrijven je aannemen op vetrouwen. Daarom raadt ik het je aan om het wel te doen want het is zonde als je na je opleiding niet overal kunt solliciteren.
 
geen probleem

geen probleem

No worries !

Ik heb HAVO gedaan, zonder natuurkunde en wiskunde B.

Deze heb ik hierna als deelcertificaat gehaald. Dat was oa vanwege de aanname eis op de NLS.

Nooit problemen gehad bij sollicitaties met deelcertificaten.

Ik heb het destijds opgestuurd naar duitsland voor een gelijkstelling. Ook gelukt, zonder problemen.

suc6
 
Essential Erick said:
Ik heb wel al een heel havo diploma (E&M), en ben nu bezig met deelcertificaat wiskunde b1 van het vwo.
Dat is wel voldoende toch?

Ligt eraan waar je heen wilt. Bijvoorbeeld EPST neemt al genoegen met havo e&m. Voor de rest moet je ook natuurkunde 1 halen op tenminste havo niveau. Waarom doe je eigenlijk vwo als havo genoeg is??
 
easy737 said:
Ligt eraan waar je heen wilt. Bijvoorbeeld EPST neemt al genoegen met havo e&m. Voor de rest moet je ook natuurkunde 1 halen op tenminste havo niveau. Waarom doe je eigenlijk vwo als havo genoeg is??

Omdat ik dan ook nog bedrijfswetenschappen kan doen op de UVA in het geval dat ik totaal ongeschikt ben om piloot te worden.
Niet dat ik daar nou zin in heb ofzo, maar je moet toch wat als je geen piloot kan worden...
 
Back
Top