Paraglider
Member
Omdat deze post niet thuis past in de meeste andere fora post ik hem hier en ben wel benieuwd naar de verschillende meningen.
Gezien de posts en tweets van het huidige hoofd van de VNV, de heer Verhagen, zijn functie en zijn, in mijn ogen, miscommunicaties, vraag ik mij af hoe houdbaar zijn positie is.
Ik wil geen ME3 vs KLM vs US3 beginnen, maar ben eigenlijk benieuwd hoe mensen zich vertegenwoordigd en geholpen voelen door de Vakbond van Nederlandse Verkeersvliegers.
In mijn optiek zouden mensen bij easyJet, Tui, Corendon etc exact dezelfde mate van steun op social media en via de VNV communicatie kanalen moeten ontvangen als de KLM vliegers.
Ik hoor echter akelig weinig over de successen van andere bedrijven en de positieve creatie van werkgelegenheid die daar mee gepaard gaat op en rond Schiphol.
easyJet/RYR/Vueling steelt shorthaul PAX, de ME3 de long haul PAX en KLM is de gebeten hond en krijgt alle aandacht. De successen van anderen bedrijven worden niet genoemd, en het lijkt er op dat Transavia liever zelfs vergeten wordt.....
Waarom zou je 0.6% van je salaris betalen aan een vakbond die eigenlijk alleen op lijkt te komen voor de KLM werkgelegenheid?
Ik wil zoals gezegd geen discussie beginnen over staatssteun, oneerlijke concurrentie, PTF contracten en allemaal dat soort dingen. Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd of alle VNV leden vinden dat hun belangen net zo hard behartigd worden als die van hun "voorman". Aangezien de VNV nogal om KLM lijkt te draaien en niet zo zeer om de andere maatschappijen die in Nederland ook werkgelegenheid creëren zoals de voorgenoemde maatschappijen?
"Op de Bok" is in mijn opzicht bijvoorbeeld bijzonder triest oververtegenwoordigd door de KLM. Je leest nooit eens iets positiefs over een bedrijf met een Nederlandse basis als easyJet. Misschien zegt dat ook juist iets over de houding en de eigenbelangen van de VNV.......
Gezien de posts en tweets van het huidige hoofd van de VNV, de heer Verhagen, zijn functie en zijn, in mijn ogen, miscommunicaties, vraag ik mij af hoe houdbaar zijn positie is.
Ik wil geen ME3 vs KLM vs US3 beginnen, maar ben eigenlijk benieuwd hoe mensen zich vertegenwoordigd en geholpen voelen door de Vakbond van Nederlandse Verkeersvliegers.
In mijn optiek zouden mensen bij easyJet, Tui, Corendon etc exact dezelfde mate van steun op social media en via de VNV communicatie kanalen moeten ontvangen als de KLM vliegers.
Ik hoor echter akelig weinig over de successen van andere bedrijven en de positieve creatie van werkgelegenheid die daar mee gepaard gaat op en rond Schiphol.
easyJet/RYR/Vueling steelt shorthaul PAX, de ME3 de long haul PAX en KLM is de gebeten hond en krijgt alle aandacht. De successen van anderen bedrijven worden niet genoemd, en het lijkt er op dat Transavia liever zelfs vergeten wordt.....
Waarom zou je 0.6% van je salaris betalen aan een vakbond die eigenlijk alleen op lijkt te komen voor de KLM werkgelegenheid?
Ik wil zoals gezegd geen discussie beginnen over staatssteun, oneerlijke concurrentie, PTF contracten en allemaal dat soort dingen. Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd of alle VNV leden vinden dat hun belangen net zo hard behartigd worden als die van hun "voorman". Aangezien de VNV nogal om KLM lijkt te draaien en niet zo zeer om de andere maatschappijen die in Nederland ook werkgelegenheid creëren zoals de voorgenoemde maatschappijen?
"Op de Bok" is in mijn opzicht bijvoorbeeld bijzonder triest oververtegenwoordigd door de KLM. Je leest nooit eens iets positiefs over een bedrijf met een Nederlandse basis als easyJet. Misschien zegt dat ook juist iets over de houding en de eigenbelangen van de VNV.......
Last edited: