De uitdagingen van Turkish...

180backtrack

New member
De 2016 H1 cijfers van Turkish zijn bekend. Ondanks $200M lagere brandstofprijzen een netto verlies in het eerste halfjaar van $647M tegenover een winst van $400M in H1 2015. Er was sprake van grote capaciteitsuitbreiding, desalniettemin zijn de inkomsten significant gedaald.

Gevolgen van de IST aanslag en coup + nasleep komen hier de komende kwartalen nog overheen. De lire staat onder druk als gevolg verminderende instroom buitenlands kapitaal en naderende rentestap FED. Erdogan gaat onverminderd en onverstoord door met zuiveren.

Gaat Turkish deze uitdagingen overleven? Ik betwijfel het steeds meer...

http://investor.turkishairlines.com...nansal/2016_6_Months_Financial_Report_USD.pdf
 
Last edited:
State Airline - so they won't let it go under imho.

Based on my experiences at a South Asian flag carrier -it's all about prestige and "flying the flag" - not about business.

They may cancel the contracts of their Expat Pilots. Not a good option anymore imho - glad I didn't go there.
 
Back
Top