De modulaire route - berggeit stelt zich voor

En wat betreft de 'shortcut' op je modular F-ATPL, vraag t even na bij je instructeurs, ze zijn er super behulpzaam en kunnen je goed wegwijs maken over wat de beste volgorde is met theorie en welke delen in welke volgorde te adviseren zijn.
Tot dusver proberen ze me vooral een beetje af te remmen. Als ik dit soort vragen stel hebben ze meer iets van "maak eerst je PPL maar eens af, ga dan wat uren maken en dán praten we verder" ;-) Daarbij speelt ook mee dat ik niet bij de grootste vliegschool zit, dus de mogelijkheden worden daar sowieso kleiner naarmate ik verder kom.

Heel verstandig advies natuurlijk, maar ik vind het prettig om het pad daarna alvast een beetje in kaart te hebben. Wil ik de optie om beroeps te worden openhouden, dan moet ik toch een beetje tempo maken. Vandaar dat ik die vraag toch even hier neerzette.
 
Een vlieg vakantie is een andere insteek dan time building.
Ja. Het wordt een beetje een middenweg zoeken. Hier en daar twee of drie nachtjes blijven, dan weer een flink stuk vliegen, enz.
Het wordt te duur als je alleen maar vakantie gaat vieren en de gehuurde kist blijft stilstaan. Maar alleen maar hotels, motels en vliegvelden zien vind ik ook weer zonde. Dat is iets om t.z.t. uit te zoeken, wat handig en haalbaar is.
 
Meevliegen wordt dat dan, want seaplane is weer een aparte class-rating die ik niet per se ambieer. Lijkt me zeker een mooie ervaring, maar niet per se als time-building. Zoiets kan natuurlijk een tussenstop zijn op vakantie ;)

Hoe zit dat eigenlijk qua werk in Canada? Wordt de arbeidsmarkt daar overspoeld met low-time pilots uit de VS die daar niet aan de bak komen door de 1500 uren regel, of valt dat mee?
Nee, vermoedelijk omdat ze ook een werkvergunning nodig hebben, en dat is niet zo eenvoudig te verkrijgen.

Je eerste 500 uur is het lastigst, veel competitie. Vanaf dan is het nog nooit zo eenvoudig geweest. Er zijn veel jobs, al betalen de meeste niet zo goed in vergelijking met de US of andere landen.
 
Back
Top