birdseyeview
New member
Het is 1992 , CFI birdseyeview is bannerpilot op een supercub in Florida panhandle, klein grasstripje 1500 ft 36-18 met zoveel helling naar het noorden dat er alleen gestart mag worden naar het zuiden(gulf of Mexico)
Mijn Passagier was een gezellig oud koppel.
Via de telefoon netjes afspraak gemaakt om de urn inhoud over de oceaan leeg te strooien.
Geen probleem voor bushpilot Bird.
In de briefing vertelde ik dat we zouden gaan vliegen in een C-172 ,hoge vleugel, raampje kan tegen de vleugel geplakt worden met de propstream bla bla bla.
De bejaarde dame wilde de eer van het strooien ( het was haar vader in het potje).
Dus ik zet haar op de rechterstoel om voor het opstijgen een paar keer te oefenen;dit gaan we doen zei ik:
Full flaps ,mca ,, raampje open , U steekt met bijde handen gestrekt payload naar buiten en deksel eraf.
2 seconden wachten, deksel erop, armen naar binnen,raampje dicht!. Einde briefing,Enigzins opgetogen zij ze dat ze klaar waren voor de vlucht.
Oja zei ze "we moeten ver en hoog vliegen want ashes die het land zouden bereiken kunnen er voor zorgen dat haar vader's geest op het land zou kunnen gaan ronddwalen."
Mijn grasstripje lag vlak bij Eglin airforce base,Een mega basis met klimaatbunkers en AC 130 gunships, die de hele dag kogelbrakend boven m'n hoofd circelen, aiming at the range ten noorden van het veld.
Ik vertelde haar de limiet is 3000 ft ,3nm south before international waters.
Dat was niet genoeg vond ze.
Dus ik vertelde haar dat ik voor deze keer de regels zou breken.
"Great we will tip you good for that!",zei ze.
Aangekomen op 3nm 3000 ft ging het raam open ik kijk goed naar rechts terwijl ze netjes doet wat ik haar gebriefd had,op het moment van deksel eraf gilt ze nog "goodbye daddy",op dit moment hoor ik nog een flink geruis but anyway raampje mag weer dicht.
De handen van haar man vast houdend en mij tig keer bedankend vliegen we terug.
Op het veld dikke zoen van haar ,$100 dollar tip van hem vertok het koppel.
Terwijl ik de kist in de tiedown zet, denk ik nog na over dat geruis,Bij de staart tiedown aangekomen kijk ik naar de rechter leading edge van de elevator,
Hier was de verf over meer dan de helft weg gezand(as)straald
In de edge zaten 4 tot 5 kleine gaatjes,en 1 groter gat met een stuk kies eringedraaid.
De rest van de dag heb ik zitten schuren en patchen.
Daddy was a big man, and he is roaming the shoreline right now.
Mijn Passagier was een gezellig oud koppel.
Via de telefoon netjes afspraak gemaakt om de urn inhoud over de oceaan leeg te strooien.
Geen probleem voor bushpilot Bird.
In de briefing vertelde ik dat we zouden gaan vliegen in een C-172 ,hoge vleugel, raampje kan tegen de vleugel geplakt worden met de propstream bla bla bla.
De bejaarde dame wilde de eer van het strooien ( het was haar vader in het potje).
Dus ik zet haar op de rechterstoel om voor het opstijgen een paar keer te oefenen;dit gaan we doen zei ik:
Full flaps ,mca ,, raampje open , U steekt met bijde handen gestrekt payload naar buiten en deksel eraf.
2 seconden wachten, deksel erop, armen naar binnen,raampje dicht!. Einde briefing,Enigzins opgetogen zij ze dat ze klaar waren voor de vlucht.
Oja zei ze "we moeten ver en hoog vliegen want ashes die het land zouden bereiken kunnen er voor zorgen dat haar vader's geest op het land zou kunnen gaan ronddwalen."
Mijn grasstripje lag vlak bij Eglin airforce base,Een mega basis met klimaatbunkers en AC 130 gunships, die de hele dag kogelbrakend boven m'n hoofd circelen, aiming at the range ten noorden van het veld.
Ik vertelde haar de limiet is 3000 ft ,3nm south before international waters.
Dat was niet genoeg vond ze.
Dus ik vertelde haar dat ik voor deze keer de regels zou breken.
"Great we will tip you good for that!",zei ze.
Aangekomen op 3nm 3000 ft ging het raam open ik kijk goed naar rechts terwijl ze netjes doet wat ik haar gebriefd had,op het moment van deksel eraf gilt ze nog "goodbye daddy",op dit moment hoor ik nog een flink geruis but anyway raampje mag weer dicht.
De handen van haar man vast houdend en mij tig keer bedankend vliegen we terug.
Op het veld dikke zoen van haar ,$100 dollar tip van hem vertok het koppel.
Terwijl ik de kist in de tiedown zet, denk ik nog na over dat geruis,Bij de staart tiedown aangekomen kijk ik naar de rechter leading edge van de elevator,
Hier was de verf over meer dan de helft weg gezand(as)straald
In de edge zaten 4 tot 5 kleine gaatjes,en 1 groter gat met een stuk kies eringedraaid.
De rest van de dag heb ik zitten schuren en patchen.
Daddy was a big man, and he is roaming the shoreline right now.