De honden mee!

ik zou zeker voor gehoorbescherming zorgen voor de hond...!!
voor de rest een leuk plan!
 
Last edited:
Druist die hond in de cockpit bij DAT dan niet in tegen alle mogelijke regelgeving. Ik kan me moeilijk inbeelden dat alle copiloten waar die persoon mee gevlogen hebben daar gewoon mee akkoord gingen
 
Ik denk dat de regel is dat een huisdier (of een passagier) nooit de besturing van het vliegtuig mag belemmeren of de vlieger het zicht naar buiten of op de instrumenten benemen.
Van passagiers wordt aangenomen dat zij zich aan de regels houden, maar huisdieren kunnen beter de toegang tot het voorste deel van de cockpit worden ontzegd. Dit kan met riemen of ze in kooien op te sluiten, maar een partitie is beter.
Kleine kinderen kunnen net zo goed een probleem worden overigens, als ze op schoot willen klimmen o.i.d.
 
Geinig topic. Ik heb vanaf 1993 een aantal jaren intensief gesleept op EHHO (zweefvliegtuigen). Op 'n Robin Remorquer en een Piper Cub. Een van onze sleepvliegers had vaak z'n hond mee en die zat dan de hele (!) dag braaf bij z'n baasje achterin de kist. Let wel: Met zo'n sleepkist ga je dus 20-50 keer per dag naar 1600 ft. Vluchtjes van ca 10 minuten, dus veel starten en landen. De hond leek het altijd fijn te vinden, zat altijd braaf naar buiten te kijken. Al met al: Het is net als bij mensen. De ene hond is de andere niet. De praktijk zal het uitwijzen. PB mij maar als je contact wilt hebben met de desbetreffende vlieger. Ik heb z'n email address ...

Edit:
Inmiddels heeft de desbetreffende vlieger mij wat foto's toegestuurd die ik op het forum mocht zetten. Hij vliegt nog steeds regelmatig met zijn honden. Vwb bovenstaand verhaal over de Piper Cub: De hond zat dan voorin en de vlieger achterin.

rcrkoz.jpg


f3rsqd.jpg
 
Last edited:
Back
Top