DC 8 cargo video

Ben bang dat het het eerst is. Wat een figuur
zeg. Zou er niet graag een week mee op stap
willen.

Landing was wel een beetje een happening.
Sink rate warning was niet echt fijn en zo
te zien had ie wat problemen met zijn reverse
op die korte baan.

Kon ook niet echt een strakke SOP cultuur
ontdekken... :eek:
 
douchebag hadden ze 20 jaar geleden al uit het vliegwereldje moetne halen. No Way Jose dat ik daar mee ga vliegen. ken het cargo wereldje te goed voor dat soort stunters..

een goed gezegde" Better him, than me!"
 
haha, wat een figuur. Een soort van plaatsvervangende schaamte toen ik het keek, deze kerel is zonder twijfel hard uit z'n wieg gelazerd als baby !!

Wel mooi, echt vliegtuig !!!

Maar of er koffie in die cups zat.......;)
 
Maar, heren heren toch, of moet Ik zeggen jongens?
Nou word je eens een keer uit de eerste hand , haha, uit de doeken gedaan wat long haul cargo ops betekend en met je doet op termijn, plus een goed voorbeeld hoe je met wat humor een meerdaagse trip tot een goed einde kunt brengen en dan gaan jullie zitten jammeren en miauwen.
Douchebag, sop’s, sink rate( als je wil landen moet je naar beneden, zou Johan C. zeggen), reversers, come on, we hebben het hier over echte vliegers in echte vliegtuigen.
Met deze crew 10 dagen op stap? Anytime. En ome Art kan er over mee praten, 707 en DC8, had het voor geen goud willen missen, zal er nog eens en verhaal aan wijden.
In donker Afrika waar s’nachts op final de lichten uit gaan en je over de radio hoort dat ze weer aan gaan als je 500 USD beloofd, of, je komt tot de ontdekking dat bij een non precision app. De DME begint op te tikken in plaats van af te tikken, of, je staat na de landing op de ramp en er komt niemand opdagen, niemand, ze zijn vergeten dat je kwam, daar sta je dan met je miljoen eendags kuikens enz. enz.
Heb het al vaker gezegd, geen humor? Wordt dan geen vlieger maar leraar Nederlands.
Heb ook het vermoeden dat Metrodriver en Longdart het wel met me eens zullen zijn.

Cheers
Art
 
Yep, sinkrate warning als je in Quito landt. Je vliegt de ILS en vanaf 500' duik je iets aan om de Vasi te volgen. Doe je dit niet dan landt je halverwege de baan die zo bol is als een soepkom en ook nog eens relatief kort. De elevatie van 9600' helpt ook weinig om de groundspeed onder controle te houden.

Pasgeleden nog in Lagos geland met 85.000lbs nieuw Nigeriaans geld. U hebt wat bij U? Geld? Euuuhhhhh daar weten we niets van. Wacht even, we moeten de autoriteiten hiervan op de hoogte brengen zodat ze security kunnen brengen, trucks en werklieden. 4 uur vetrging was het gevolg.

Hebt u ons vliegplan al? Nee. Ze worden per e-mail verstuurd! Voor e-mail heb je internetverbingding nodig, correct? Yes!, wel, dat hebben we nog niet. Ohhh noooo!

Helaas kan ik het filmpje niet zien, downloaden duurt veels te lang met dial-up. Ik heb het vermoeden dat dit een Arrow-air vlucht betreft. Zodra ik ergens high-speed internet heb zal ik meer commentaar leveren
 
Haha! Merk hier duidelijk een verschil in
cultuur tussen de verkeerde kant van de
oceaan en Europa. Niets mis mee. Ieder zijn ding.

Stoer hoor. Al die Afrika verhalen. Heb het ook
jaren gedaan. Leuk allemaal hoor. Veilig??? Dacht
het niet.

Arthorizon: wat een onzin opmerkingen. Barpraat.
 
@ A/P Disc.

Natuurlijk is het barpraat. Dat is ook eigenlijk een beetje de essentie van dit forum. Ik mag het soms graag letterlijk nemen.
Kijk er een beetje doorheen, een glimlach is more powerfull dan honderd kwaadaardige blikken.
Kijk ook even naar de poll in Crewroom.

Cheers
Art
 
Een beetje humor is helemaal ok, maar dit is echt een debiel eerste klas. Arme f/o. Best lachen, maar why oh why did they have to show that toilet :( I was just eating damnit!
 
Ome Art -

Neefje zit bored in een 2 horse town in de Rockies op PAX te wachten... Gaarne een stoer verhaal over een kapotte 707 richting donker Afrika, met een jonge (in good shape still) art als co....


Im waiting...

(Al vluchtje richting Teuge geboekt deze zomer art?)
 
Ok, de beste kerel zal waarschijnlijk nooit mijn maat worden, maar uh, ik moet wel toegeven dat het op zich wel grappig is.

Wat betreft dat geleuter over dat sinkrate en weet ik al niet meer; sjonge jonge zeg, zijn we dan echt vergeten wat het is om met het handje te vliegen en "gewoon" eens effe "seat of the pants" te gaan. Of lees ik hier tussen de regels door wat jaloezie, omdat cargo haulers altijd en charter pilots regelmatig empty legs hebben en die airline guys haast nooit.

Vliegen we omdat we het leuk vinden of wat.

De eerste de beste die hier durft te beweren altijd alles volgens de SOP's en regels te doen is gegarandeerd een leugenaar en waarschijnlijk een .......(vul hier maar in wat je denkt dat je bent, want daar ga ik me niet aan wagen, omdat je waarschijnlijk een schroefje los hebt)

Have fun safely guys!!
 
Jo,

moest lachuhh, die gast heeft er tenminste plezier in.

vwb die sinkrate, gebeurt bij ons ook wel eens
ding gaat af op VS-1000ftmin ben je zwaar voor landing in ons geval 285Ton en heb je een ils met meer dan 3 graden glijpad heb je 1000ftmin al heel snel.

miscchien moet ik ook maar eens een filmpje maken....:)

k.
 
die gast is f*cking gek!!! heerlijk ventje!! zelf had hij op een amerikaans forum dit te zeggen over zn filmpje:

"I Am Caneman

--------------------------------------------------------------------------------

Its EASY for me to have an ATP...IM PROFESSIONAL IN THE JET AND ON STAGE >>>>

For all the guys, lets see..I have an ATP 14000 hours, 9000 PIC, 6000 PIC Heavy Jet, ASES, Glider-CFI, and F/E. Flying is great and I never planned on quitting. In 2001 Emery Worldwide Airlines locked out all their pilots. They got contractor's (scabs to me) to fly all the freight. They turned in their certificate to the FAA to get out of our ALPA contract (Screw ALPA), changed the name from EWA to Menlo, and sold it to UPS without the pilots. I miss flying but acting and comedy is more fun to me nowdays. In the old days we flew 12 days a month for $130,000 a year. Now the "Stuff and S**t" I see pays only $60,000 a year for jet captain giving 21+ days a month. I can do the math, not my scene. Flying is fun but its a job not My Hobby. A house in the West costs a million dollars now days. After I got laid off from EWA I lost my 6000' sq foot home and all my money. I'm now poor and live in a 23' RV, but I am Happy. Perhaps I will fly a Biz-Jet soon. But only as the rich guy in the back.

As far as the "Captain Caneman DC8" video..NO FARs were broken. One guys says its not MIA. True, the video is two different trips. The landing was on a short 6000' runway in Europe after a 10 our flight. Its not a hard landing for a DC8, and the GPWS went off because I HAD TO plant it on the numbers for a short field landing. You can here just a few seconds after touchdown 3000' remaining. As far as the gear down at 1000 feet. Thats OK for me. I like to go power idle at top of descent, glide down to 1500' then spool them up for landing without touching the power during the descent. And make all the profiles and speed restrictions on the approach.

I may be a "wierd-stupid-loose-crazy guy" in the videos, BUT when Im flying I always make sure to stay within the FARs and "Saftey is Number One" Im Not A Fool. Just a Comic.....

Oh, And I was Chief Pilot of 2 airlines and Check Airman. Quack how about I give you a 401 ride in that regional jet?

Look at other videos on my site and please sign my guest book.

Take Care ALL You ALLS..
www.caneman.tv

Here is my audition for American Idol
http://video.google.com/videoplay?do...68982207266085"

en hier zit ie bij de tandarts: http://video.google.com/videoplay?do...09740290608231

verkiezingen 2004 http://www.caneman.tv/vidoe4.htm
 
Last edited:
Deze kerel heeft duidelijk teveel straling opgepikt in zijn leven. Maar wel een mooi figuur die weet waar hij het over heeft. Respect.

Greets, PD
 
For all the guys, lets see..I have an ATP 14000 hours, 9000 PIC, 6000 PIC Heavy Jet, ASES, Glider-CFI, and F/E.

Ik denk dat deze totalen meer zijn dan de gecombieerde totalen van 80 % van de schrijvers in deze thread. :D

Deze man heeft meer ervaring dan de meeste mensen op dit bulletin board (Inclusief mij:( ).
Niemand heeft ooit gevlogen met deze man maar men geeft een opinie over hem door het bekijken van zijn video clips. (Waar duidelijk bij vermeld word dat het comedy is.):eek:
 
Back
Top