Database

cyberboy

New member
Is er iemand die voor mij een gratis database heeft om vragen te oefenen waarbij je op onderwerp kan sorteren zodat je niet alle vragen in 1 keer krijgt? Ik wil als ik 3 maanden voor mijn examens zit bristol wel kopen maar ik vind het zonden om nu te betalen want dan kom ik 1 maand tekort. Een database in pdf of onder formaat zou ook welkom zijn!
 
Dat wordt lastig denk ik, ik ken geen goede databases die Bristol kunnen vervangen. Wellicht de CD van Oxford? Maar die is ook niet gratis (wellicht via nieuwsgroepen te vinden). Waarom wil je al zover van tevoren die vragen gaan oefenen trouwens?

gr
 
Nu zou ik ook niet meer geld willen uitgeven dat strikt noodzakelijk is, maar een examen missen kost ongeveer net zoveel als 3 maanden Bristol volgens mij. In dat geval lijkt het me money well spent.

Succes met je examens!
 
Nu zou ik ook niet meer geld willen uitgeven dat strikt noodzakelijk is, maar een examen missen kost ongeveer net zoveel als 3 maanden Bristol volgens mij. In dat geval lijkt het me money well spent.

Succes met je examens!

Om precies te zijn: 131 euro (www.cbr.nl) en dan te bedenken dat Bristol 72 euro kost voor drie maanden. Makkelijke keuze :)

Suc6
 
Nog mooier, bij bristol krijg je de keuze om te betalen:

72 euro óf
50 pond.

Gekke jongen als je dan in euro's gaat betalen ;)

Klopt ja. Dat is nog mooier. Heb zelf ook in ponden betaald... Nog een argument om toch die database aan te schaffen :biertje:
 
Je kunt Bristol ook delen met één of meerdere klasgenootjes, sssst niet doorvertellen hoor!
 
Gaan die examens niet in twee delen? Ik heb eerst een blok van 4 a 5 examens en dan 6 weken later weer een blok van 4 a 5 examens. Dus ik moet wel twee keer Bristol betalen, maar wat maakt die twee keer 72 euro of 50 pond nu uit op dat enorme bedrag wat je voor de opleiding betaalt?
 
Waarom nu kopen? Gewoon timen precies 3 maanden voor examen... duh...

Ik doe de nls en ik heb binnenkort mijn eerste testen. Ik zou wat willen oefenen met vragen. En ik wil bristol pas volgende maand kopen zodat ik hem tijdens mijn examenweek kan gebruiken.
 
Gaan die examens niet in twee delen? Ik heb eerst een blok van 4 a 5 examens en dan 6 weken later weer een blok van 4 a 5 examens. Dus ik moet wel twee keer Bristol betalen, maar wat maakt die twee keer 72 euro of 50 pond nu uit op dat enorme bedrag wat je voor de opleiding betaalt?


Als je wilt kun je ook alle examens in 1 week afleggen. Succes! :eek:

De database toegang is 3 maanden geldig. Je zou dus in principe 3 examenrondes (lees: maanden) kunnen voorbereiden m.b.v. de database.
 
Ja maar de datum van examen wordt door school bepaald en ik heb pas over 4 maanden.
Ik wil dus om die maand te overbrugen graag een gratis database liefst in word of pdf ofzo.
 
Je moet nu helemaal nog niet gaan klikken, je moet eerst je spullen kennen voordat je gaat klikken. Hier begint iedereen gemiddeld 1-1,5 week met full time klikken. Anders word je een van die mensen die alleen vragen kent en verder niets weet, daar lopen er al genoeg van rond.
 
Je moet nu helemaal nog niet gaan klikken, je moet eerst je spullen kennen voordat je gaat klikken. Hier begint iedereen gemiddeld 1-1,5 week met full time klikken. Anders word je een van die mensen die alleen vragen kent en verder niets weet, daar lopen er al genoeg van rond.

Helaas zijn er mensen die het zo wel denken te kunnen halen :snore:

@ Cyberboy: ik zou het toch iets voor de examenweek aanschaffen i.p.v. tijdens. Maar ik zou eerst maar eens in je boeken verdiepen voordat je vragen gaat oefenen. Dat werkt bij mij althans het beste :)

gr
 
Database is helaas bijna essentieel, wil je in ieder geval niet onderdoen voor de rest van de klas. Dat betekent niet dat je de boeken niet open hoeft te doen, nog naast het feit dat de NLS tussentoetsen vaak vragen zijn die zelf gemaakt zijn en niet uit de database komen. Daar kan je dus je daadwerkelijke inzicht en kennis laten gelden.
 
Helaas zijn er mensen die het zo wel denken te kunnen halen :snore:

Er zijn genoeg mensen die het ook halen op die manier. Ik hoorde dat er voor 2010 nieuwe vragen gemaakt gaan worden en er geen Bristol vragen meer terug te vinden zijn.
 
Er zijn genoeg mensen die het ook halen op die manier. Ik hoorde dat er voor 2010 nieuwe vragen gemaakt gaan worden en er geen Bristol vragen meer terug te vinden zijn.

Helaas wel ja... Merken ze dan vaak in de praktijk hoe goed de kennis daadwerkelijk is.

Ik ben benieuwd hoe lang het dan zou duren voordat er een nieuwe database komt die de nieuwe vragen dan bevat. Op de huidige manier wordt nou niet altijd je kennis getest maar deels ook hoeveel je nog hebt onthouden tijdens het klikken. Zoals Nosig al zegt: je kan er haast niet omheen om het te gebruiken. Het is wel mogelijk om zonder te doen, maar je hebt de vragen binnen handbereik dus het kan geen kwaad om ze te bekijken en ik denk dat je jezelf te kort doet door ze niet door te nemen(nadat je de theorie hebt doorgenomen uiteraard).

Wil je echt kennis toetsen dan denk ik dat ze af moeten van de multiple-choice vragen en gewoon open vragen stellen. Alleen wordt het nakijken ervan weer een probleem denk ik...
 
Back
Top