Da's nog eens blind vliegen!

Phoenix_X

New member
Van Nu.nl:

Blinde piloot veilig geland
Uitgegeven: 7 november 2008 18:45

LONDEN - Een piloot die in de lucht door een beroerte plotseling blind werd, is veilig geland in Engeland. Toestellen van de Britse luchtmacht begeleidden hem en gaven hem via de radio aanwijzingen.

Dit heeft de BBC vrijdag gemeld. Jim O'Neill (65) was vorige week in zijn kleine Cessna op een hoogte van ongeveer 4500 meter onderweg, toen hij door de plotselinge blindheid werd getroffen.

Een eerste poging om te landen mislukte, maar bij de tweede keer zette O'Neill het vliegtuigje veilig aan de grond.

Zou hij echt helemaal katsblind zijn geworden? Dan is het wel strak om nog puur op gevoel te vliegen. Seat of the pants stuff! :)
 
't wordt steeds meer. Je kent doorfluistertje toch wel? Binnenkort was ie ook zijn arm nog kwijt en brak de throttle handle af toen hij met zijn andere hand deze probeerde te bedienen.

Op BBC hebben ze het over 5500 feet
 
't wordt steeds meer. Je kent doorfluistertje toch wel? Binnenkort was ie ook zijn arm nog kwijt en brak de throttle handle af toen hij met zijn andere hand deze probeerde te bedienen.

Op BBC hebben ze het over 5500 feet

Inmiddels heeft de BBC het over 15.000 ft :eek: Dat moet een foutje zijn :p. Kijk naar het filmpje en zeg mij maar of ik het verkeerd verstaan heb. Je kan het horen op 0:14m. De zoon van de piloot herhaalt ook dat zijn vader blind werd op 15000 ft.

[YOUTUBE]nmHw_XWwUiU[/YOUTUBE]

Link naar filmpje

Ik hoop dat de beste man snel hersteld.

Groeten,

CC
 
Last edited:
Back
Top