Dakota gekraakt onder viaduct A44 bij Kaag...

Ze worden bedankt :mad::stapelge:!!! :traantjes

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article7392579.ece
en
http://www.nu.nl/binnenland/2311406/vrachtwagen-met-vliegtuig-klem-viaduct.html voor foto's... :traantjes


http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/default.asp?cat=all&id=35963
met video op
http://www.luchtvaart.tv/video.php?id=13083

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/default.asp?cat=all&id=35960

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.airnieuws.nl/nederlandsregister/475/luchtvaartnieuws.html ! Den Helder L39/heli's , PH-PBA new c/s, Maasdijk Mi-2, MLM C-47 new colors, Baarlo, Fugro, Grand Départ, Cessna 195 terug op Zeeland, DJ Tiësto Jet, Interstate ATR 42, Lynx opslag Gilze-Rijen...
Zie ook http://www.airnieuws.nl/nederlandsregister/475/registernieuws.html
 
Last edited:
Typisch weer die smalle Nederlandse k*twegen! (om over die bekrompen parkeerplaatsen maar te zwijgen)

Verbaast me trouwens dat er om kwart voor een 's nachts geen file stond! Zal wel omdat het vakantietijd is... :D
 
Dat hebben ze goed voor elkaar.. Wat een dood zonde.. Toch eentje zitten pitten tijdens de verkenningsronde....
 
Waarom hebben ze niet gevlogen met die kist? Oh, Best heeft natuurlijk geen startbaan: niet best!
Echt heel, heel jammer!!!
 
Tja, we hadden het nagemeten... Het vliegtuig is 7,20 meter breed. Het viaduct 6,80 meter. Dat past dan toch ?
 
Ja jemig! Wat een eikels! Nou was die kist natuurlijk heus niet luchtwaardig ofzo, dat mocht wel duidelijk zijn, maar blijft wel enorm zonde. Want wat gebeurt er nu mee? Schroothoop of opknappen?

Weet iemand of de kist nog in zijn originele paint stond en wat de geschiedenis van de kist was?

Ze hebben aardig doorgereden als je de schade zo ziet. Sukkels!
 
Doodzonde van zo'n nostalgische kist zeg. Welke koekebakker heeft er zitten snurken bij de planning? Dat viaduct staat bekend als heel erg smal. Past m'n suv maar net door. Trieste zaak deze beschadiging!
 
Tragic

Tragic

Very sad to see something as unique as a DC-3 lost to gross incompetence.

If any of you guys from the museum are following this thread THIS is how you transport a DC-3 fuselage.

CHINOOK.JPG



Suggest you give Buffalo Airways in Yellowknife a call - they have a number of DC-3 fuselages in storage in Hay River and Red Deer. I'm sure you can either buy one or trade something for it.
 
There are plenty of DC-3's in various stages of derelict around the world. Many can probably be had for free. The problem is paying for transport
 
Ik lees hier dat het koekebakkers, eikels etc. zijn en inderdaad verdienen ze hier geen schoonheidsprijs mee ! Maar slaan we niet een heel klein beetje door.
In het verleden zijn dergelijke transporten vaker uitgevoerd, maar het blijft riskant en een ongelukje (met meestal grote gevolgen) steekt nu eenmaal in een klein hoekje.
Dat zijn wij "jongens/meisjes van de luchtvaart" toch wel gewend.
Ik vraag me eerder af waarom men met dit soort kisten gaat slepen ? Koester die dingen en laat ze staan waar ze staan.
 
Het ongeluk doet vermoeden dat er iemand heeft zitten slapen tijdens het bepalen van de route. Ben benieuwd wie daarvoor verantwoordelijk was. En als de transporteur de route heeft bepaald hoop ik dat hij goed verzekerd is.
Wat een oenig ongeluk en wat eeuwig zonde!
 
Hij zegt zelf dat hij nergens verantwoordelijk is,want hij heeft de adviesroute van Rijkswaterstaat gevolgd.

Op advies kun je niet bouwen, als het nou een verplicht gestelde route was van rijkswaterstaat zodat ander verkeer beter door kon stromen.. Gewoon een !@#$ dat je het niet even nakijkt!

Bovendien, wie transporteerd dat toestel nou, rijkswaterstaat of het transportbedrijf?!

Ofwel, ik vind dat het wel hun schuld is en ze mooi mogen gaan betalen voor de restauratie!
 
Ik zou als jurist willen betogen dat de transporteur verantwoordelijk is om de route te checken. Een advies is inderdaad geen verplichte route en dan nog ontslaat dat de persoon in kwestie niet van enig eigen onderzoek. Deze had dan wellicht tot de conclusie moeten komen dat transport via de weg niet mogelijk was.

Ben benieuwd hoe e.e.a. contractueel geregeld was tussen museum in Best, de transporteur en de musical producent. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
 
Back
Top