CV

GridMora

Member
Hallo,

Als jullie een brief schrijven naar een luchtvaart maatschappij. Geef je dan ook kopies van je brevetten, logboek, Medical etc.
of is een begeleidend brief met CV voldoende?

GM
 
Begeleidende brief is in eerste instantie voldoende. De rest stuur je op als je op gesprek wordt uitgenodigd.
Dat bespaart je meteen een hoop gekopieer en papierkosten want van de meeste bedrijven moet je geen reactie verwachten....
 
Hmmm, eens. Maar je CV is natuurlijk wel het eerste dat ze van je zien. Je visitekaartje om het zo maar te zeggen. Van volledigheid is nog nooit iemand slechter geworden en als nou niemand volledig is val je ieg op. ;)
 
Ik heb het nooit gedaan, kopies opsturen van brevetten, medicals en certificaten (mcc).
Je moet wel zorgen dat je op valt! Maak je brief opvallend en geef je cv een leuk uiterlijk zodat het er tussen al die standaard cv's uit springt.

Veel succes!!
 
Hoi

Heb twee verschillende manieren van aanpak gehoord voor een resume. Een is hou het kort en krachtig, als ze meer willen weten dan bellen ze wel..... de andere aanpak, schrijf drie kantjes met je hele levensverhaal etc. Wat denken jullie?
 
Schrijf gewoon een korte brief met je CV. Dit is meestal voldoende. Als je je brief verstuurd hebt zou je er na een week een telefoontje aan kunnen wagen. (mits je geen reactie hebt gehad) Even vragen of ze de brief hebben ontvangen en of er nu selecties plaats vinden of gaan vinden.. bla bla bla... Even laten horen wie je bent.

Pas als er echt intresse is..... dan komen de andere kopieen pas van pas.
 
Zorg voor een pakkend origineel begin, dan lezen ze in elk geval je hele brief.

Slecht voorbeeld:

Dear Mr/Mrs.......
Marrying a chief pilots daughter is the only option left in Holland to get a right hand seat airline job but unfortunately Holland doesn't have too many chief pilot's with attractive daughters so therefore options here are quite limited....
 
Whahahahaha, nou zo'n slecht idee zou het trouwens nog niet eens zijn. En een job en een mooie vrouw. Het is dat ik al een baan heb maar anders........................:grijns:
 
Heb gehoord van iemand (geen geintje) die op valentijnsdag een liefdesbrief schreef naar de luv airline (Southwest) en een maand later aangenomen werd..

Ik weet niet hoeveel waarde ze er aan hechten in Europa, maar in de VS is het heel belangrijk dat je mensen van inside kent, die je resume naar binnenlopen.. That having said, had 2 dagen geleden een interview bij een maatschappij die me belde 12 uur nadat ik m'n CV naar ze opgestuurd had, en dat terwijl ik daar bij dat bedrijf niemand ken.. Eind vd maand een interview bij een maatschappij die ik de afgelopen 5 maanden om de 3 weken heb zitten stalken.. Of ze worden je zat, of ze nodigen je uit..

Niet geschoten is altijd mis..

FD
 
Lol, JPC. Dacht mijn vrouwtje voor mezelf te hebben maar door een 'lek' raken steeds meer mensen geinteresseerd. Het is maar goed dat slechts weinigen haar website kennen. Dusss JPC............sssssssssssttttttttttttttttttt. Biertje? Zou overigens tijd worden. Dus tem die Fucker-50 van je en lets have some fun(again). Groetjes Jr. :D
 
Back
Top