Current Easy eisen

Ik was niet al te lang geleden in easyland voor een culture meeting en toen sprak ik met crewplanning en die vertelde dat er al een behoorlijke wachtlijst begint te ontstaan voor Berlijn met captains. Er komt ergens in het najaar nog een kist bij en thats it for the time beeing. Ik heb ook al wat duitsers gesproken die nu in gatwick zitten die naar berlijn willen en ik weet dat er in stansted ook al een paar captains op de lijst staan.

IK hoorde dat ze binnenkort die nieuwe duitse base bekend gaan maken. Wat zijn de geruchten bij jullie? Hannover?

Wanneer begin je aan je assesments. Dre heeft ze allemaal in aug. Heeft ie ook een maand of drie op moeten wachten en de tijd tussen een course en assesments is momenteel gemiddeld 9 maanden. Ik wacht al sinds 1 april en voor mij word het misschien okt.

We will see

Mzzl
 
Hamburg is the rumour voor de volgende basis in Dld.
Rest is een beetje on hold. Waren ook geruchten van Spaanse Basis maar nog steeds heeft Iberia heel veel macht over zo'n beetje alle vliegvelden.

Verder is de prognose dat LTN begin 2007 langzaam zal converteren naar de Airbus. Eindelijk!

WW
 
Hamburg heb ik ook gehoord. Tevens steken de geruchten weer de kop op van een Base in het "oosten".

Vorige week met Bo een biertje gedaan met een nachtstoppende kapitein uit LGW die ook nog een aatal sappige geruchten had. Zo zou LGW van 17 naar 30 kisten groeien maar omdat die niet allemaal op LGW geparkeerd kunnen worden zouden nachtstops weer geintroduceerd worden.
Ook zouden ze een paar 321's willen leasen om te gaan vliegen op Turkije en de Canarische eilanden. Dit zou dan van LGW gaan gebeuren en eventueel ook van ORY. Ze gaan leasen omdat het om een proef zou gaan. Dat easy prijsafspraken heeft met Airbus voor 320 en 321 is een publiek geheim.

Het sappigste gerucht maar ook meteen het meest onwaarschijnlijke is dat Stelios zijn cruiseboot in de winter in het caraibisch gebied gaat laten varen. Je voelt hem al aankomen: de passagiers moeten daar dan wel eerst komen. Als proef zou Easy eerst een deal gaan sluiten met My Travel voor het overvliegen van pax maar wie weet gaan ze het in de toekomst in eigen beheer doen. "Easy 123 heavy" klinkt goed......

Wie heeft er meer geruchten?
 
Betreft A321´s: ook inderdaad in ORY het gerucht gehoord dat de A319´s hier vervangen gaan worden door A321´s omdat easy (voorlopig) geen extra slots krijgt en dus alleen op zo´n manier kan uitbreiden.

Veder ook hier weer de gebruikelijke geruchten, deze keer over een base ´ergens in het Zuiden.´ :grijns:

p.s. Las op PPRuNe dat Iberia overweegt om zelf een low cost maatschappij op te zetten: Mediterranea
 
Toen die Capt dat verhaal over die cruiseboot vertelde had ie zeker al een paar BACO'S op. Die roddel zou ik zelfs niet eens durven vertellen.

Nitestops in gatwick. Leuk...maar niets aan als je steeds vier pillow biters achterin hebt!! En daar zit Gatwick vol mee!!
 
easyJet announces Three NEW routes

Bremen from London Luton and Geneva to Stansted and Bournemouth

easyJet, Europe's leading low cost airline, today announced it will launch three new routes this winter, connecting London Luton with the Hanseatic German city of Bremen and Bournemouth and Stansted with the popular ski destination of Geneva.

easyJet Chief Executive Ray Webster commented
"Our new route to Bremen is excellent news for business and leisure travellers alike, as the city is not only a fantastic short break destination, but is also the gateway to northern Germany, which has many industrial ties with the UK. We are delighted to be adding Bournemouth to our network and the new routes to Geneva will enable more skiers to experience the flexibility and savings of travelling independently, with the additional convenience of flying from their local airport".

-END-

Geen basis maar wel 2 nieuwe airports Bournemouth en Bremen.
Basis aankondiging blijkbaar weer uitgesteld.....

Cheers

:D
 
collega's -

Valt er met dat 5-2-5-4 rooster vanuit Nederland te commuten?

Indien yes, hoe doen jullie dat? hebben jullie met een paar mannen/vrouwen een "crashpad" op base waar je zit tijdens je diensten? of zit je in een bed and breakfast?

Regards,
FD
 
Heb het idee dat de meeste NL'ers, Belgen enz wel commuten en met een paar man een huis huren. Dit ook om de hoge huurlasten in de UK een beetje te drukken.
 
Hamburg zal niet de volgende basis worden voor easyjet denk ik nu Germanwings daar een basis gaat openen. Als je de routes ziet die zij gaan vliegen ( oa LGW, TLS, ALC en KRK) valt er daar voor easy niet veel meer te halen.

Volgens mij zitten ze te tukken daar in LaLaLand.
 
Back
Top