Current Easy eisen

L

Liftdumper

Guest
Kan iemand mij vertellen wat de tegenwoordige eisen bij easyJet zijn om in de selectie te komen??

Ik sta in de nieuwe database, ik heb 1900tt (1700 jet) maar er gebeurt eigenlijk niets.

Te weinig uren, of is er iets anders?

Rgrds
 
Recommend-a-Pilot scheme: Zoek iemand die al bij easyJet vliegt en waarmee jij in het verleden hebt gevlogen, hij/zij kan je dan bij easy aanbevelen. Als je niet typerated bent op B737 of A319 is dit de snelste manier om in beeld te komen, ik spreek uit ervaring.
Succes.
 
Er is een tekort aan Airbus piloten dus ik neem aan dat ze momenteel liever alleen mensen aannemen met een Airbus rating.

succes
 
Entry Requirements:

Over the next few years the airline will continue its growth, with plans to increase the fleet from 60+ aircraft to 100+ by the end of 2004. Our Airbus deliveries started in September 2003 and these will continue until the final aircraft (of this order) arrives in 2007. The airbus was first introduced in GVA and, during 2004, London Gatwick, Berlin and Dortmund have been added to the growing number of our Airbus bases. Orly and Stansted are next on the list to be converted from Boeing to Airbus.

Co-Pilots need 1,500 hours TT including a minimum of 500 hours multi-crew commercial experience ranging from medium/heavy turboprop to medium/heavy jets or military background (heavy transport, fast jet or multi crew rotary).

Please note that there is only a limited number of spaces this year through our Direct Entry Scheme and the majority of positions will be available through our TRSS scheme. Due to availability on courses, priority will be given to candidates applying for our TRSS scheme.

To qualify as a 737 or A319 type rated pilot, we prefer a minimum of 500 hours on type within the last 5 years.

For pilots with a frozen ATPL but less than 500 hours total experience we continue to take a small number of entrants through CTC's ATP Scheme


Succes

:D
 
Bedankt voor de input,
de algemene eisen zijn me natuurlijk bekend. Het wilde weten wat op dit moment de ureneis is om een uitnodiging te krijgen.

Bij een groot aanbod kan de eis zomaar naar 2500 uur gaan, lijkt me.

Ik zal dus geduldig afwachten op wat komt.

Rgrds
 
Een basis op het vasteland ( bijv. berlijn) zal wel uitgesloten zijn neem ik aan? En wat is het rooster, 5 op 3 af meende ik gehoord te hebben?

Hoeveel kans maak ik met een bus rating 700 TT en 500 uur A320/A321?
 
Het is echt onmogelijk te zeggen hoeveel kans je maakt.

We werken tegenwoordig met een 5-4-5-2 rooster.

Wat betreft Berlijn: Alles is mogelijk. Als er in Berlijn net iemand tekort is op het moment dat jij begint zou het zomaar kunnen. De animo voor Berlijn is wel groot lijkt me. Voor Dortmund helemaal. Dat kun je vergeten.
 
RTO

Ik weet niet zeker maar geloof dat al de online applications met minder dan de required 1500TT niet behandeld worden.

mocht ik het verkeerd hebben; veel succes.
 
Cheers! Kunnen ze dan makkelijk aan die grote aantallen bus piloten komen die ze nodig hebben voor al die nieuwe kisten?
 
Ik geloof niet dat ze makkelijk al die mensen kunnen vinden. Er is nu al een tekort aan airbus FO's en Captains dus zou niet gek staan te kijken als de eisen misschien weer omlaag gaan.

Just keep your eye's on it i'd say.
 
Jammer dat ze dan alsnog te trots zijn om iemand aan te nemen die ooit weggegaan is, hoewel dat in overleg was en met de belofte dat hij terug mocht komen :cool:.

Maar op algemener niveau, hoewel ze zeggen dat ze tekort komen lijken sommige mensen die (ruim) voldoen aan de eisen om de één of andere reden gewoon niet uitgenodigd te worden. Blijkbaar kijken ze ook naar iets anders wat het verschil maakt tussen de ene 2500TTer en de andere.

Het kan in ieder geval nooit kwaad om het online formulier in te vullen ook al voldoe je niet aan de eisen, en hem regelmatig te updaten. In mijn selecties (was wel een tijdje geleden) zat ook iemand die niet voldeed maar werd gebeld omdat er een gat was gevallen en er geen andere kandidaten konden. Hij is aangenomen, dus je kan maar zo geluk hebben!
 
Een tekort aan captains hebben we zeker niet. Mensen die nu hun command assesment halen moet toch een maand of 8 wachten op een command course wegens de hoeveelheid mensen in de pool.

Het tekort aan FO's schijnt ook reuze mee te vallen heb ik me paar dagen gelden laten vertellen. Waar we wel een groot tekort aan hebben is Cabin crew.
 
er zijn idd genoeg mensen in de command pool maar dat komt natuurlijk mede doordat er nog steeds direct entry captains aangenomen worden
 
mij werd verteld dat er alleen een aantal DEC worden aangenomen om ons operationeel te houden. Er is een tekort aan F/O's en daarom kunnen we niet worden released om een command course te doen. Althans dat vertelde mijn base captain mij tijdens mijn command interview.

Het zou jammer zijn dat we in de hold pool worden gepasseerd omdat het goedkoper is om een DEC aan te nemen.

Ik ben het eens met Phoenix over solliciteren, altijd proberen. Wie niet waagt die niet wint.
 
He UKpilot

Zit jij al in de commandpool? Ik zit er al in sinds 1 april en ze hebben gezegd dat ik moet rekenen op eind van het jaar. Dat is dus +/- 8 maanden wachten. Ze hebben hoop nieuwe fo's aangenomen dus het excuus van we moeten nieuwe DE captains aannemen slaat dus eigenlijk nergens op. Het grote probleem is ook dat ze niet meer command courses kunnen krijgen bij CTC. Nou weet ik dat Easy de hele training in house wil gaan doen. Zowel Command Courses als de Typerating courses (ze beginnen met Command Courses) Ik weet niet hoe ver ze zijn met hun TRTO. I weet dat we bij GO al een TRTO hadden.

Hoe ver ben jij met assesments?
 
pornokoning,

ik zit in de command pool sinds begin vorige maand. Ben nr 8 op de famous/infamous Airbus lijst.
Geen idee hoe ver easy al is met hun TRTO ik dacht dat ze deze al hadden want anders mag je toch geen ZFT sim doen??

Mij werd verteld dat er totaal geen command courses geplanned staan na September. Jammer dat er nog steeds DEC aangenomen worden, hoorde gister weer dat er net 6 zijn begonnen vorige week, geen idee wat er gaande is.

Zit jij / blijf jij op de 737 ? Ik hoorde dat de Boeing lijst nog een stuk langer is dan de Airbus lijst.

groet
 
Het was wel mijn eerste bedoeling ja, vooral omdat die optie me beloofd was. Ik had het zeker gedaan als ze wel gereageerd hadden. easy (als je nou alleen easy typt aan het begin van een zin, moet het dan wel met een hoofdletter? ;)) was gelukkig niet 'the be all and end all', want dan was ik behoorlijk bedrogen uitgekomen blijkt maar weer.... Ik wilde in ieder geval weer naar het buitenland en easy was daarmee wel erg dichtbij. Waar ik nu zit is dan meteen wel weer heel ver weg :D.
 
Lachen! Mooi land met leuke mensen. Moet alleen nog even een eigen huis/appartementje vinden, dat settled wat beter. De cultuur is heel anders, maar wel errug relaxed! Hard werken hoef je hier niet erg bang voor te zijn.
 
Back
Top