CTC Aviation en EPST

Erikkk

New member
Vandaag is aangekondigd dat EPST nu met CTC Aviation gaat samenwerken ipv CAE Oxford, zoals ze vroeger ook hebben gedaan, aldus hun Facebook pagina. Hoe denken jullie hierover? Is dit een verbetering? Geeft dit een beter toekomst perspectief als student?
 
Vandaag is aangekondigd dat EPST nu met CTC Aviation gaat samenwerken ipv CAE Oxford, zoals ze vroeger ook hebben gedaan, aldus hun Facebook pagina. Hoe denken jullie hierover? Is dit een verbetering? Geeft dit een beter toekomst perspectief als student?


Wat is de link: Anthony Petterford? :grijns:
 
Who can tell. Op zich een mooi verhaal, maar wees vooral niet bang om de juiste vragen te stellen tijdens de voorlichting. Als j op het punt staat om tonnen te investeren in een opleiding, dan moet je wel heel precies weten hoe de vork in de steel zit met CTC.

Hebben EPST-ers voorrang boven Wings-cadets, bijvoorbeeld? :)
En andere ATP-scheme'rs?
 
Klopt 49015. De laatste selectie rondes die ik afgenomen heb alleen nog Oxford, echter dat zegt niets. Ik hoop echt dat iedereen, ongeacht CTC of Oxford , een baan krijgt.
 
Dus eigenlijk maakt het voor de baankansen niet zoveel uit. Volgens mij is CTC ook gewoon een goede en professionele school!
 
CAE Oxford staat goed op je CV en daarmee kunnen deuren open gaan... Dit in het achterhoofd houdend, in hoeverre is CTC Aviation hierin een goede vervanging?

Huidige kosten EPST
- Scandinavian Aviation Academy = €99.000
- CTC Aviation = €118.000

De opleidingsmethoden zijn verschillend. Ik ben benieuwd of het nog steeds de moeite waard is om 20k extra te betalen voor betere baankansen.
 
@Emerates

CAE Oxford is zijn glans hard aan het verliezen. Ze hebben teveel scholen opgekocht en kunnen hun studenten steeds moeilijker kwijt.

EPST deed al langer zaken met Scandinavian Aviation Academy en die studenten kwamen in de regel moeilijker aan een baan dan de studenten van CAE.

CTC Aviation opent wel deuren naar veel Engelse maatschappijen en zelfs naar BA. Dus ja, ik denk dat dit een keuze is die beter is omdat de baankansen aanzienlijk beter zijn.
 
Ben er nu nog steeds. Eerste indruk is dat het allemaal zeer goed georganiseerd is. Ook de kwaliteit van de lessen en instructeurs zijn van hoog niveau. Ze weten ook behoorlijk goed waar ze mee bezig zijn als het op het plaatsen van mensen komt. Iedereen die bij die afdeling werkt heeft wel zo zijn connecties en vooral voor de ''white tail'' (Wings Integrated) lui is dat een voordeel.

Oxford gaat langzaam maar zeker bergafwaarts. Dit lees ik niet alleen op fora maar hoor ik uit meer directe bronnen. Of dit ook betekent dat er nu een ''strijd''los gaat barsten tussen CTC en Oxford weet ik niet, dat zal de tijd wel leren.
 
Waarom niet direct naar Oxford of CTC gaan ipv via de EPST broker? Via die twee scholen heb je op dit moment denk ik de meeste kans op een baan. Wat heeft het voor zin via EPST daar naar toe te gaan? Is weer een extra organisatie die je moet betalen.
 
Waarom niet direct naar Oxford of CTC gaan ipv via de EPST broker? Via die twee scholen heb je op dit moment denk ik de meeste kans op een baan. Wat heeft het voor zin via EPST daar naar toe te gaan? Is weer een extra organisatie die je moet betalen.

CTC & Oxford kan je niet financieren via de ABN. Zal privé moeten gebeuren.
 
Ben er nu nog steeds. Eerste indruk is dat het allemaal zeer goed georganiseerd is. Ook de kwaliteit van de lessen en instructeurs zijn van hoog niveau. Ze weten ook behoorlijk goed waar ze mee bezig zijn als het op het plaatsen van mensen komt. Iedereen die bij die afdeling werkt heeft wel zo zijn connecties en vooral voor de ''white tail'' (Wings Integrated) lui is dat een voordeel.

Oxford gaat langzaam maar zeker bergafwaarts. Dit lees ik niet alleen op fora maar hoor ik uit meer directe bronnen. Of dit ook betekent dat er nu een ''strijd''los gaat barsten tussen CTC en Oxford weet ik niet, dat zal de tijd wel leren.

Bedankt voor je post. Ik vertrek 2 december naar CTC om mijn opleiding te starten, dus goed om te horen dat je er positief over bent. Ik zal deel gaan uitmaken van CP140, dus misschien zie ik je daar nog!

Pink Glasses
 
Aaah oke, ja, dan zal ik je zeker tegen gaan komen daar! Ben jij ook bij de ''familiyday''aanwezig?

PM me anders maar als je verder wilt babbelen ;-)

@Bobermo, ben klaar met module 1 (PoF, GNAV,M&B en HPL). Vandaag het eerste vak van module 2 afgerond. Qua tijd ben ik er nu 2,5 maand.
 
Back
Top