CRJ700 packs

Brakes Released

New member
kan iemand mij vertellen wat ongeveer de output in temp is bij jullie van de packs van een CRJ700 in cruise?
kunnen jullie de temp van de cabine een beetje op normale comfy waarden houden op FL390/400/410 bij ISA -10?
moet daar voor de recirc fan aan?
maakt het uit of de cont air voor de holds aan staan of niet?
 
dat meen je niet, je kan de cabine (ook) niet op een behoorlijke temperatuur houden op wat hogere cruise hoogtes na een paar uur?

het rare is dat ik de indruk heb dat het af en toe wel gaat en af en toe niet, de packs (met name RH pack) geven dan amper een lekkere output om iets mee te doen, de recirc maakt volgens mij geen klap uit...

graag meer input aub
 
Een kleine tip hier:

"cowl anti ice on" is hier de "trick"! (tip van Cole Köning himself). Bleedsystem haalt dan bleedair van de 10th stage ipv 6th stage. Natuurlijk recircfan aan.

Heb het net geprobeerd van BCN naar DUS, FL 400, SAT-65°. actual temp 21, selected temp 25, packairtemp van 41°. Daar werd het dus niet warmer van, kon het net op de 21 houden. Toen Cowl anti ice aan: in no time packairtemp naar 75°, werd al warmer en kwam na 10 minuten op 25 actual temp. Voor planning: Fuelflow was 50 kg per uur meer...

Succes !;)
C
 
hee, kunnen we daar niet een supp. proc. van gaan maken? hehe.. Hoeft die laatste stoelrij ook niet meer geblokkeer worden :-D
 
tis nog niet nodig geweest afgelopen dagen, langste sector effe over de twee uur, wel FL400 en hoger gehangen maar ISA amper in de min, RH pack output bleef prima en cabin easy op 27 graadjes te houden (zelfs zonder recirc fan)
m'n collega verdent dat ons (koude cabine) problem alleen in de ISA -10 regionen optreed...
 
FF off-topic, maar ik vloog van de week voor het eerst in zon CRJ (900 geloof ik) naar MUC, maar hoe moet je in godsnaam pissen in zo'n ding?
 
...Hoe pis je in zo´n ding..? Dat is nou net het geheim van ons CRJ mannen. Het is de eerste vraag op je sollicitatiegesprek:kiss:


Nee man, hij heeft een kleine pielemuis, maar zelf is ie 2 meter:grijns: tja en dan wordt het krap...

Groet
C, mister big with a little airplane;)
 
die bak van ons heeft twee grote toiletten, no problem

about het plas probleem in een gewone CRJ? there are two type of pilots, those who pee in the sink and those who lie about peeing in the sink
personally I would never lower myself to the second category
 
Back
Top