Het hek is van de dam, je kan nu wachten op de volgende clown, cabin crew of pax, na deze Telegraaf berichtgeving.
Ik weet niet hoe het precies gegaan is dat,”aan de kant zetten”, maar ik kan me haast niet voorstellen dat deze, eh, controle, op de taxitrack is uitgevoerd.
Busje met bromsnorren komt aangesneld, met een trap hotseknontsend hangend aan de trekhaak, slippend en burning rubber voor de neus van de kist tot stilstand komt.
Of waren ze te paard? En dan, over de handheld radio, “1CV aan garage, 1CV aan garage”, “Garage aan 1CV, wat is er?” “Aah, garage, kun je even een trapje sturen, zijn we vergeten” “Begrepen 1CV, out”
En dan, de opperwachtmeester met megafoon, “deur open, politie”. De kist helt een beetje naar links over omdat inmiddels alle paxen links naar buiten kijken.
Als het zo gegaan is dan moeten we concluderen dat Monthy Python terug op aarde is.
Even door fantaserend, het had natuurlijk ook als volgt kunnen gaan tijdens het taxien.
PF, flaps 15, PNF, flaps 15, krkrk, KL.xxxx, hold position, hold position. Throttles closed, remmen. Capt. “Ground, KLxxxx, what problem? KLxxx, switch to 123.45.
Capt. ground, KLxxx, ?? GND, heren het spijt ons maar de KMAR heeft gevraagd jullie te stoppen. Ze willen controle doen. Capt. ehh, controle, ?? beetje late in the game voor dat, controle voor wat? GND, tja, moet je ze zelf maar vragen, shut down engines en open de deur.”
Even bizar als bovenstaande.
Hoe zou het afgelopen zijn als je als Capt. de volgende conversatie zou hebben aangegaan?
KM over de handheld, “kunt u de deur openen, we moeten controleren. Capt. controleren voor wat? KM. dat vertellen we wel als we binnen zijn. Capt. dacht het niet, er komt hier niemand binnen voordat ik weet wat er aan de hand is en dan nog beslis ik zelf wel wat te doen. KM, wilt u gearresteerd worden? Capt. op welke grond? KM, weigering politiebevel op te volgen. Capt. luister ns zwaailicht, je kan daar blijven roepen totdat je een ons weegt maar ik doe niks als jij niks wil zeggen.
ATC, he, wat staan jullie daar te ouwehoeren, komt er nog wat van? Capt. zal even mijn baas bellen, die gaat over dit sort dingen” Ad infinitum etc.
Er zal bij KLM wel een SOP over geschreven worden, "wat te doen als U aan de kant gezet word" :haha:
Zou je als Capt, hier mee in nanny state NL. wegkomen? Staat je baas achter je of word je aan de drooglijn gehangen?
Graag alleen gekwalificeerde ervaringsdeskundigen.
Ben overigens zeer benieuwd naar de motivatie van de betreffende purser, gaat dat al een beetje rond in de SPL wandelgangen?
Cheers
Art