Creditcard

stickstof

New member
Een beetje een niet-vliegtuigachtigevraag, maar gaat toch over ryanair;)

Wil volgend weekend even langs Milaan naar een vriend.. Nu is het zo dat ik zelf geen creditcard heb:angel:. Maakt ryanair er een probleem van als iemand anders, dus met andere achternaam etc. mijn ticket betaalt?

Gaan ze dan niet moeilijk doen m.b.t. of de creditcard waarmee betaald is niet gestolen is o.i.d.?

I hope you can help me.. Probeer ze al 3 dagen te bereiken maar hebben het constant te druk?:stapelge:

Thanks!
 
Volgens mij niet, ik heb zelf ook geen creditcard. Boek al jaren tickets op die van iemand anders, weliswaar zelfde achternaam maar denk dat het geen probleem is!

Als je met American Airlines belt (heb je niets mee te maken weet ik) kunnen ze normaal gezien allen US creditcards behandelen, anders moet je ticket on hold houden en op het vliegveld betalen. Vorige week naar BRU gereden om een ticket te betalen (kon ook alleen US creditcard) waar vervolgens de ticketdesk dicht was. Toen AA gebeld en na een kwartiertje had ze het voor elkaar dat ze toch met een Europese creditcard kon betalen. Sitatie: ticket geboekt door mij voor iemand anders, betaald met weer iemand anders zijn creditcard (wel zelfde achternaam). Ik voorzie geen problemen met je boeking!

Enjoy Milaan!
 
Dit probleem heb ik zelf jaren terug ook gehad toen ik een e-ticket had geboekt bij Iberia. Eenmaal bij de check-in kom je geen stap verder en bestaat heel je boeking niet meer. Moest dus voor heel €€€€€'s een ander ticket kopen:wegkwijt:.
Bel anders het callcentre van betreffende maatschappij om het zeker te weten.
 
Dit probleem heb ik zelf jaren terug ook gehad toen ik een e-ticket had geboekt bij Iberia. Eenmaal bij de check-in kom je geen stap verder en bestaat heel je boeking niet meer. Moest dus voor heel €€€€€'s een ander ticket kopen:wegkwijt:.
Bel anders het callcentre van betreffende maatschappij om het zeker te weten.

Dit schijnt bij IB in de kleine lettertjes te staan.

Overigens, voor iedereen die geen credit card heeft: het is inmiddels 2010 en zo'n ding is onmisbaar! Voor een kleine jaarbijdrage heb je er al een, dus waarom zou je het laten?
 
Ook goed de kleine lettertjes bij Ryanair lezen, laatste keer dat ik daar boekte, 5 pond per sector per passagier, kosten voor de creditcard betaling.
 
Ook goed de kleine lettertjes bij Ryanair lezen

Als je een boeking plaatst staat er toch duidelijk bij de kosten dat je 5E betaald voor een creditcard transcactie. Buiten het feit dat deze kosten belachelijk zijn hoef je hiervoor niet de 'kleine' lettertjes te lezen.

Ik boek overigens 'te vaak' een ticket voor mijn vriendin met mijn Creditcard. De persoons gegevens en creditcard informatie zijn 2 verschillende processen. Als je maar zorgt dat de naam die je opgeeft als reiziger PRECIES hetzelfde is als die op het paspoort van de betreffende persoon. Dan mag het geen probleem zijn.
 
Ik heb al een tijd geen boeking meer gedaan bij Ryanair. Als het is aangepast dan is dat netjes dat het erbij staat, afgezien van het feit dat het veels te veel is. (eerdere discussie over geweest)

Toen ik boekte stond het er nog niet bij en moest je wel de kleine lettertjes lezen.
 
Ik heb zelf afgelopen zomer ook met Ryanair gevlogen. Tickets werden door iemand anders betaald, terwijl de betreffende persoon zelf niet vloog. Hier werd geen probleem van gemaakt.

Ook voor deze tickets creditcard kosten moeten betalen.
Inderdaad belachelijk duur, wat ik dan ook niet snap is dat ze ze niet per geboekte reis rekenen, maar - in mijn geval - per enkele trip per persoon.
Voor twee personen retourtje NRN-STN betaalden we dus €20 aan creditcard kosten...
 
Vijftien jaar geleden, had ik vrijwel geen inkomen, maar toch een CC nodig (al denk ik dat ze tegenwoordig wat soepeler zijn met de inkomenseis, dat was nog de tijd van eurocheques). Destijds kon je bij american express een prepaid card krijgen. Geld op rekening Amex storten en vervolgens kaart gebruiken tot het geld op is, dan weer bijstorten. geen idee of dit nog steeds bestaat.
Groet,


Leon.
 
Die bestaan nog wel, ik sprak laatst iemand die er één had.

En betalen met iemand anders' creditcard is geen enkel probleem bij Ryan. (Moet die ander daar wel vanaf weten natuurlijk :p ) Het gaat om de passagiersnamen.
 
Volgensmij was er zelfs een soort pré paid credit card waarbij je die cc maatschappij kunt selecteren waarbij je die cc kosten niet hoeft te betalen!

De link heb ik natuurlijk vergeten :) maar google is your friend!

edit: na even gezocht te hebben op: deze vriendelijke site kwam ik hem tegen Klik hier
 
Last edited:
Mensen, hartstikke bedankt voor vele reacties. Gewoon boeken dus met de cc van een vriend en voor de zekerheid een kopie van zijn paspoort met handtekening?

Cheers!
 
Dit mag nooit een probleem zijn natuurlijk. Stel een ouder koopt een ticket voor z'n kind met CC, dan zou dit niet kunnen? Geld is geld. Als je maar zorgt dat je ticket wel goed op naam wordt gezet anders ben je wel de sigaar bij Ryanair.
 
Geld is geld.

Niet helemaal. Er wordt behoorlijk wat gefraudeerd met creditcards en sommige maatschappijen kunnen daarom naar de creditcard vragen waarmee de boeking betaald is. Ik weet dat Iberia dat soms doet. Let wel: dit geldt alleen voor boekingen gemaakt op de eigen website, niet voor boekingen via reisbureaus.

Groet, PH
 
ticket geboekt door mij voor iemand anders, betaald met weer iemand anders zijn creditcard (wel zelfde achternaam). Ik voorzie geen problemen met je boeking!

Enjoy Milaan!

Zou me niks verbazen als je dan wel extra gescreend wordt.
Dit soort constructies laten namelijk wel belletjes rinkelen.
 
De extra kosten voor een cc komt omdat de creditcard uitgever een bepaald percentage van het verkoopbedrag, gewoonlijk tussen de 1.5 (visa, mastercard) en 2.5%(American express), soms zelfs hoger.

Er zijn bankrekeningen waarbij je een cc kunt aanvragen, even bij je bank navragen. Geven ze je een keuze, ga dan voor een visa of mastercard, die zijn het meest geaccepteerd. Sommige cc's hebben een jaarlijks prijskaartje, sommige niet.
Het hebben van een cc is bijna een vereiste voor het huren van een auto, reservering van een hotelkamer, vliegtickets e.d., zeker in de VS. De cc wordt als borg gebruikt.
Het voordeel van een cc is dat als een bepaalde service / product niet aan de vereisten voldoet je de betaling terug kunt vorderen. Met cash kun je er wel naar fluiten. Ook hebben sommige cc's huurautoverzekering als onderdeel van het parket. Zolang je bij de due-data het volledige bedrag betaalt dan heb je ook geen extra financieringskosten en is de cc een ideaal betaalmiddel voor koop nu-betaal volgende maand
 
Zou me niks verbazen als je dan wel extra gescreend wordt.
Dit soort constructies laten namelijk wel belletjes rinkelen.

Dat zou mij ook niets verbazen maar een quick screen zal laten zien dat ik altijd mijn tickets boek met deze card. Was naar BRU gereden om cash te betalen (AA pakt geen european creditcards voor reward tickets of telefonische boeking) en toen was die verdomde counter dicht (om 14:00 uur!!) dus dan kan ik er ook niets aan doen.
 
Back
Top