Crash Nederlandse F16 in Afghanistan: 1 dode

RML16

New member
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...s/31/binnenland/0831_1800_f16_neergestort.xml

"In Afghanistan is een F16 neergestort. Daarbij is de Nederlandse piloot om het leven gekomen. Dat heeft Defensie bekendgemaakt.

Ongeluk
Het ministerie gaat uit van een ongeluk. De straaljager is voor zover bekend niet neergeschoten. De 29-jarige piloot verloor de controle over het toestel en stortte neer.
"

Hoorde het net op de radio :(. Heb er nog niet echt meer informatie over kunnen vinden.
Veel sterkte aan familie en vrienden van de vlieger :traantjes R.I.P.
 
Ik heb het gehoord ja, staat ook een stukje op F-16.net. Risico van het vak, dat wist hij ook, maar nooit leuk als zoiets gebeurd.:(

R.I.P

en veel sterkte aan familie en vrienden toegewenst
 
De F-16 vloog op grote hoogte toen het gebeurde. De vijand beschikt niet over wapens die tot zo hoog gaan, vandaar dat het ministerie uitgaat van een ongeluk. :(
 
Mijn medeleven naar de familie en nabestaanden.... Altijd vreselijk als zoiets gebeurd.

Heeft mischien iemand een idee waarom het zou kunnen zijn dat de piloot niet heeft ge-eject op lage hoogte?
 
the_pilot said:
De F-16 vloog op grote hoogte toen het gebeurde. De vijand beschikt niet over wapens die tot zo hoog gaan, vandaar dat het ministerie uitgaat van een ongeluk. :(

Freeze said:
Heeft mischien iemand een idee waarom het zou kunnen zijn dat de piloot niet heeft ge-eject op lage hoogte?

Idd, dit viel mij ook al op, niet neergeschoten, en dan op grote hoogte... Dan zou je zeggen dat het vliegtuig zomaar ineens ontplofte, erg onwaarschijnlijk. Je zou zeggen dat hij bij een technish probleempje zat tijd zou hebben te ejecten idd, of in ieder gevalg dat men meer zou weten omdat hij radio contact zou hebben gehad (lijkt mij logisch). Zelf denk ik dat het misschien zou kunnen dat hij onwel is geworden en dan van een wat ergere mate waardoor hij weinig kon en misschien zelfs niet ejecten.

Maargoed, Ik kan wel zeggen "we horen het wel" maar het is maar aan jezelf of je het nieuws wil geloven of niet :) veel gevallen laten veel vragen open.
 
Ja inderdaad, aan zoiets dacht ik zelf ook al, maargoed wat weet ik er nou van :airforce:

Maargoed veranders niets aan het pijnlijke feit dat het niet meer terug te draaien is, beroepsrisico of niet.....

Hopenlijk slaagt Klu er in komende tijd uit de negatieve publiciteit te blijven, ze hebben al een veel te slechte naam gekregen bij de (niet voldoende nadenkende) burger.

Nabestaanden succes komende dagen/weken, met het verwerken van het verlies.
 
Misschien was het wel hypoxie als gevolg van een technisch mankement. Dat lijkt mij het meest voor de hand liggend.
 
Het lijkt me niet echt verstandig om hier te gaan speculeren naar de oorzaak, laten we maar gewoon het officiele rapport van de KLu afwachten.

Veel sterkte aan de familie en vrienden toegewenst.
 
We werden op het bivak door onze kapitein hiervan op de hoogte gesteld.

Veel sterkte aan de nabestaanden toegewenst.
 
High Flight

Oh! I have slipped the surly bonds of Earth
And danced the skies on laughter-silvered wings;
Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth
Of sun-split clouds, — and done a hundred things
You have not dreamed of — wheeled and soared and swung
High in the sunlit silence. Hov'ring there,
I've chased the shouting wind along, and flung
My eager craft through footless halls of air. . . .

Up, up the long, delirious burning blue
I've topped the wind-swept heights with easy grace
Where never lark, or ever eagle flew —
And, while with silent, lifting mind I've trod
The high untrespassed sanctity of space,
Put out my hand, and touched the face of God.

— John Gillespie Magee, Jr




Sterkte aan alle betrokkenen :(
 
:( :( Heel veel sterkte toegewenst met het verwerken van dit ongelukkige moment in het leven van alle nabestaanden.
 
Back
Top