crash nabij Werkhoven, 27 sept 2013

Crash is een beetje overdreven. Zelfs de krant gebruikt de minder sensationele term 'noodlanding'.

Maar het lijkt me duidelijk. Engine failure, veldje opgezocht, geland in het mais. Wat wil je nog meer weten?
 
Last edited:
Ik kan je vertellen wat er in het AD staat. Maar jij gaf zelf al de link naar aviation saftey en daar staat ook een link naar het bron artikel in het AD.

Het is redelijk bij mij in de buurt, maar ik vlieg nooit in de buurt van waar ik woon, dus ik ken de vliegers uit deze omgeving ook totaal niet. Dus nee, ik kan je verder niets vertellen.

Ik moet zeggen dat ik de term noodlanding dan toch weer een beetje aan de "lichte kant" vind als je ziet hoe de kist er uit ziet. Ja, hij heeft een noodlanding ingezet, maar is daarbij wel gecrashed. Kist lag min of meer op zijn kop in het mais. Maar de twee inzittenden zijn er zonder noemenswaardige verwondingen afgekomen begreep ik.
 
Zo zie je maar weer hoe verschillend de associaties zijn van mensen bij verschillende woorden. Voor mij is het voor een noodlanding toch een situatie waarbij je nog normaal uit het vliegtuig kan stappen. Er mag wel wat schade zijn, maar die moet wel beperkt zijn.

Vergelijk het een beetje met auto's: Een noodstop (noodlanding) is een situatie waarbij de auto daarna weer verder kan rijden.
Een ongeluk (crash) is een situatie waarbij de auto zodanig beschadigd is dat deze door een berger afgevoerd moet worden.

Dat betekent overigens niet dat ik jouw associatie van noodlanding verkeerd vind of niet kan volgen.
 
Wel, om eerlijk te zijn, ik was benieuwd om te weten om welk toestel het nu precies ging. Niet uit sensatiezucht, wel om encyclopedaal te kunnen aanvullen, o.a. op asn
Uiteraard met volle respect voor de betrokken personen.
 
Back
Top