Crash EBCI

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=153183

Met alle mogelijke terughoudendheid: Het beetje info dat ik hoor zou misschien kunnen wijzen op motoruitval kort na het opstijgen (EFATO) en het verhaal van de "onmogelijke bocht". Beter afwachten tot er duidelijker informatie komt. Of op het offciële verslag maar dat kan nog best een jaartje uitblijven.
 
METAR EBCI 090850Z 21003KT 1800 BR FEW002 M03/M04 Q1019 RMK R25/090071 TEMPO 0600 FZFG BKN002=

Ik heb geen zicht of IFR-vliegen, maar dit lijkt mij toch weer voor enkel de meest ervaren piloten.

En volgens een getuige op RTL zou de piloot niet zijn ingegaan op een voorstel tot de-icing. Intussen heb ik me gerealiseerd dat EFATO toch niet zo waarschijnlijk lijkt, vermits het een turboprop betreft (ik dacht aanvankelijk aan een dichtgevroren carburator).
 
Back
Top