Contract werker voor Ryanair

gladiool

New member
Wie weet er meer over als contract werker voor Ryanair. Hoe dat zit met belastingen en dergelijke. En wat de voor- en nadelen zijn?
 
Ik denk dat je het beste even met Brookfield kan bellen, zij regelen de contracten, weten de ins en outs, etc !
 
Brookfield weet inderdaad alles.

Wat ik weet:

Of vijf op, drie af met een vaste basis. Of vijf om vijf met een wisselende basis, zelf accomodatie regelen.
Geen belasting, want je werkt voor en krijgt betaald door een bedrijf op Jersey. (Brookfield aviation).

€140,- per blok uur voor een captain. €100,- voor een FO.

900 uur per jaar.

Kan inmiddels allemaal anders zijn, dus bel ze zeker.
 
Heb daarzelf even naar gekeken maar het hangt aan onzekerheden aan elkaar. Zelf vervoer regelen als je wil commuten, 900 uur pj maakt een leuk bedrag maar niemand garandeert dat. (Alhoewel ik de kans klein acht dat je bijv maar 500 uur zou vliegen.) Natuurlijk je type betalen indien je die nog niet hebt. Voordeel als FO is wel, zei men, dat je een snelle upgrade kan verwachten omdat je als contractpiloot de senioriteitslijst kan omzeilen. Nu weet ik niet of er een sen.lijst bestaat by Ryan, dus of dat nu echt een pré is.

Vergeet niet dat je zelf alles moet betalen vwb ziekenkosten, pensioen, uniformen, vervoer (vr)eten en noem maar op. Voor mij waren er teveel onzekerheden. Heb je bij PPrune al bij Brookfield gesearched
 
Ze hebben alleen teveel FO's . maw als contract FO vlieg je nooit 900 uur..... Ben je captain daarentegen dan kom je nooit meer thuis, kom je wel thuis dan slaap je alleen maar :grijns:
 
FOs zijn mensen die voor in het vliegtuig zitten en het toestel van a naar b brengen :grijns:

O ja voor weinig als ze weinig vliegen en veel als ze veel vliegen. Binnen RYR hebben ze geen rechten alleen plichten en geen basis alleen een koffer. :eek:

Of bedoelde je dat niet ;)
 
Momenteel worden tijdelijk extra FO's en captains ingehuurd omdat de vliegers allemaal tegen de 900 uur aanzitten. Ik weet niet wat de FO's krijgen, maar de captains verdienen €37000,- voor zes weken vliegen. Daarna moeten ze weer weg.
Observer, check je vier FO's nog maar eens. Ze zijn bijna allemaal uit hun uren.
 
Oorspronkelijk gepost door observer
4 contract FO's die ik ken :eek:

Zoiets dacht ik al......

Zelf dus niet echt dichtbij het vuur.....

Overigens heb je wel gelijk dat ze nooit 900 uur vliegen...... maar ik vind 890 aardig in de buurt :p:
 
gladiool,

contracten bij RYR is goed te doen. Brengt goed geld in het laadje, al zijn de bedragen die 'Overload' noemt wel te hoog. Het is een erg zwart/ witte regeling, dus heel duidelijk. Je moet idd wel het één en ander zelf regelen. Wat 'observer' zegt is niet waar. De contractors vliegen behoorlijk veel en timen soms maandelijks uit vanwege hoge uren. En dat uit een koffer leven valt ook erg mee. Je krijgt normaliter namelijk wel een basis aangewezen en krijgt zelfs meer betaald als je vanaf een andere basis vliegt. En dit is soms best een leuke afwisseling. Er zijn wel een paar captains die geen basis hebben maar die zitten op een 5 op 5 af rooster en krijgen altijd 'away from base' betaald! Niet slecht dus.
Laat ik het zo zeggen, een biz jet piloot leeft meer uit een koffer dan een contractor bij Ryan.;)

Ch
 
Last edited:
De bedragen die ik noemde zijn voor de eerste batch Brookfielders, die vijf om vijf doen. (inclusief de 'away from base' dus.) Kan zijn dat er nu een andere deal is. Je weet hoe dat gaat bij Ryr. De €37000,- deal is alleen voor de captains die 'noodhulp' komen brengen voor deze zes weken nu iedereen uit z'n uren is. Dat is een dure grap, dus ik verwacht dat ze komend jaar de uren beter spreiden. (hoor ik iemand vijf om vier roepen?)
Dit even ter verduidelijking, ben het verder helemaal met Ch eens verder.
 
Back
Top