Contactgegevens banken voor lening

Phoenix_X

New member
Hallo allemaal!

Na de vele threads over "welke lening heb jij" en "waar zal ik naar overstappen" dacht ik dat het misschien handig zou zijn om een feitenlijstje van banken te hebben. Dit zodat iedereen in één keer een bank kan aanschijven.

Wat ik zoek is dan ook van verschillende banken:
  1. Naam Bank
  2. Is er een pilotendesk, of een specifiek filiaal wat veel ervaring heeft met vliegersleningen?
  3. Adres van die desk of dat filiaal
  4. Van een eventuele contactpersoon: naam, telefoonnummer, email.
  5. Bijzonderheden van deze bank (accepteren alleen mensen met brevet, geen onderpand, hoge inkomens, etc)

Wat dus niet de bedoeling is, is om hier te gaan discussieren over welke bank goed is, wat voor lening te nemen, welke vorm, nare ervaringen, goede ervaringen, welke deal jij hebt, wat je daarvan vindt, wat je van andermans deal vindt, etc.

Echt een thread dus met de feiten; zodat iedereen in één oogopslag de gegevens heeft om contact op te nemen met een bank.

Uit mijn hoofd weet ik zo de volgende banken waar ik geen adres van heb:
  • Rabobank
  • Van Lanschot (Is het nog dhr Giesbertz, filiaal Goes, 0113 2243 14?)
  • Frieslandbank
  • Lanfemeyer
  • ING Bank
  • Reijn en Verkuil (http://www.reijn-verkuil.nl)

Eventuele brokers die ik uit het forum heb gevist:

Daarnaast zijn tips over hypotheekverstrekkers die ervaring hebben met mensen met een vliegerslening ook handig denk ik.
 
En zelf begin ik met de ABN Amro:

  1. ABN Amro
  2. Kantoor Schiphol Crewcentre
  3. Postbus 75651, 1118 ZS Schiphol
  4. Jan Depping, of Marco Klaver, 0900 - 9219 (algemeen ABN nummer)
 
Als de school een garantiefonds heeft (de meest bekende allemaal wel nu) zit je automatisch vast aan ABN AMRO Schiphol.

Zelf ben ik (voor vriendin) ook langs gegaan bij m'n Rabobank. Omdat Rabobank, in tegenstelling tot ABN AMRO en andere banken, een collectief van lokale banken is met sterk lokaal karakter is erg geen landelijk beleid met betrekking tot financieringen voor vliegopleidingen. De ene Rabobank kan er dus geld in zien terwijl de andere het afwijst. Zo kan ook het rente percentage schelen per Rabobank, afhankelijk van wat voor constructie, afspraken en vertrouwen er is. Zelf kwam ik in gesprek met een financieel planner bij Rabobank Almere en was er de mogelijkheid uiteindelijk voor een financiering onder bepaalde afspraken die afhankelijk waren van onze persoonlijke toestand. Echter door het NLS garantiefonds dat net ontstond is de deal met Rabo niet doorgegaan, alhoewel ik nog steeds altijd betere service heb gekregen bij de Rabobank dan bij welk ABN AMRO filiaal dan ook (mijn vriendin althans). Dus Rabobank kan ik in het lijstje zetten, maar het hangt er dus van af welke lokale Rabobank je langs gaat (kan er dus meerdere proberen). In mijn geval was dat:

Hans Aardema (Gecertificeerd Financieel planner, zie ffp.nl)
Bedrijfsnaam: Rabobank Almere
Plaats : ALMERE
Telefoon : (036) 548 89 42
E-mail : j.j.aardema@almere.rabobank.nl
Website : www.rabobank.nl/almere
 
Back
Top