Condor

PH687

New member
De mensen bij de Lufthansa-groep zullen wel iets anders aan hun hoofd hebben, maar weet iemand van jullie hoe het zit met Condor? Condor is een tijd geleden los gekomen van Lufthansa. Zijn alle vliegers inmiddels terug naar Lufthansa? Speelt Condor nog een rol in de discussies tussen Lufthansa/GermanWings en de bonden? En weet iemand hoe het zit met aannames bij Condor op dit moment?
 
De mensen bij de Lufthansa-groep zullen wel iets anders aan hun hoofd hebben, maar weet iemand van jullie hoe het zit met Condor? Condor is een tijd geleden los gekomen van Lufthansa. Zijn alle vliegers inmiddels terug naar Lufthansa? Speelt Condor nog een rol in de discussies tussen Lufthansa/GermanWings en de bonden? En weet iemand hoe het zit met aannames bij Condor op dit moment?

wat ik weet is dat je tegenwoordig minimaal vwo of havo +p moet hebben om daar te mogen vliegen
 
Nog niet alle KTV collega's zijn teruggekeerd naar Lufthansa. Er zijn er nog steeds zo'n 100 tot 150 (pin me niet vast op de aantallen) Waarvan het merendeel op de Boeing floot.

Vanwege een recente uitspraak van het arbeidsgerecht in Duitsland kunnen ze niet gedwongen worden om terug te keren naar Hansa. En wanneer het niet moet, dan doen diegene die er nog zijn dat ook niet.

Condor was flink aan het aannemen en intern aan het upgraden om het vertrek van deze mensen op te vangen, maar nu ze voorlopig blijven is daar de druk vanaf. Ik ga er vanuit dat ze daarom ook de aannames stop hebben gezet.

Ik kan geïnteresseerden alleen aanbevelen om toch je sollicitatie ingeleverd en actueel te hebben voor het geval de Hansa collega's toch gaan.
Daar komt natuurlijk wel als kanttekening bij dat Condor over ca. 2 jaar ook de eerste studenten van hun eigen MPL opleiding beschikbaar krijgen.

Ciao
 
Ow en op je andere vraag: Nee. Condor speelt op dit moment geen rol in de strijd tussen de KTV piloten en Lufthansa. Ook niet de KTV piloten die bij Condor vliegen.

Condor is net als Tui en Air Berlin wel vertegenwoordigd in de VC, maar geen partij in dit alles..
 
Hoe staat het eigenlijk met dit mpl programma van Condor? Is dat inmiddels volledig up an running?
Lijkt me helaas lastig te voorspellen hoelang het gaat duren met de LH collega's. Ik heb zelf inmiddels een tijd geleden de selecties met succes doorstaan, maar wacht inderdaad ook nog op positief nieuws voor het starten van de TR etc. Gelukkig wordt er richting de sollicitanten die 'aangenomen' zijn open kaart gespeeld en netjes gezegd wat er aan de hand is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Omdat bij LH wbt omscholingen op dit moment zeer weinig gebeurt zullen de LH collega's bij Condor ook langer blijven. De meeste hebben toch geen zin om terug te gaan en zullen er alles aan doen om de wissel zo lang mogelijk uit te stellen.

De laatste info is dat er in 2015 niet opgeleid gaat worden. Er staan nog 600 mensen op de wachtlijst. Maar als de MPL-ers klaar zijn krijgen deze voorrang boven de wachtlijsters.
 
600 aangenomen mensen op de wachtlijst van Condor? Of 600 wachtlijsters in de selectieprocedure?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Dat laatste. Maar naar wat ik begrepen heb worden de MPL'ers (als ze op tijd klaar zijn) ook voor wachtlijsters van Condor aangenomen.
 
Sowieso gaat er de komende tijd veel veranderen in Duitsland met Cityline, German/Eurowings die omgebouwt worden, Sunexpress die misschien er een nieuwe rol bijkrijgt en LH-vliegers die zichzelf de markt uitstaken...
 
Back
Top