COCO bij KLM

In principe komt er twee keer per jaar een lijst met open vacatures, om het zo maar te zeggen.
Je mag dan aangeven welke plek je graag wilt hebben, rekening houdend met je brevetten en dan kijkt men naar de positie op de senioriteitslijst en eventueel of je nog binding hebt en dan worden de gelukkigen uitgekozen/aangewezen.
 
In aanvulling op het bovenstaande:
De A330 gaat op den duur ook met coco's vliegen. Dit zal echter beperkt zijn ivm weinig lange bestemmingen op dit type.
Verder is het inmiddels niet meer mogelijk om langer dan 4,5 jaar coco te zijn door een wijziging in de CAO. Zoals gezegd op dit moment kan je na ongeveer anderhalf jaar al weg, maar in geval van enorme stagnatie kan het nooit langer duren dan 4,5 jaar.

Gr.
Spuis
 
Hmmmm,

Stel dat er de komende 6 jaar geen doorstroming is??? Dan gaan ze echt niet na 4,5 een coco naar co omscholen (de co is NIET nodig en de coco nog WEL).......

Vraag me af hoe ze dat dan gaan doen...

Mzzls Steef
 
Dan gaan er weer co's naar coco. Is al eens eerder gebeurd. Maar al te grote rampen daargelaten, lijkt het erop dat dat voorlopig echt niet nodig is.
 
De KLM zou wel niet-KLS'ers op de coco stoel willen plaatsen, maar dat mag niet van de VNV...
 
Als ik me niet vergis is het een gevolg van het D&K akkoord??
 
Ja maar Dumper, je schrijft letterlijk dat de KLeM van de vakbond geen niet-KLS-ers als coco mag inzetten.

Dat lijkt me toch wel heel erg vreemd.
 
Het woord [mogen] is hier misschien niet helemaal juist gekozen.
 
Als je als lowtimer toegelaten wordt bij KLM, wordt je dan op een type geplaatst als coco, of mag je ook je voorkeur uitspreken?
 
Voorkeur uitspreken kan natuurlijk altijd. Je wordt echter geplaatst waar de KLM je op dat moment nodig heeft! Zelfs onderling ruilen kan niet (weet ik uit ervaring).
 
Back
Top