Cockpit4u

Addy

New member
Heeft iemand ervaringen met deze ploeg? Bieden A320 aan, exclusief de kosten voor de t&g's. Kom ik gelijk op de vraag hoeveel dat ongeveer zou kosten...

Ik ben geen voorstander van het 30.000 euro neerleggen voor een type zonder jobgarantie dus ajb geen welles/nietes discussie daarover ;)
 
typerating training is er goedkoper dan bij intercockpit, tenzij de t&g's erg duur zijn...

bij interpersonal heb ik al op alle ( die op mij van toepassing zijn) dingen gesolliciteerd ;) Air Berlin kreeg ik van de week een mailtje van dat ik mn mailbox en telefoon in de gaten moest houden, ben benieuwd...
 
was inderdaad bij CityJet, is (vooralsnog) niet doorgegaan. Enige uitleg/verdere communicatie is er niet geweest...Erg helder allemaal
 
Hi Addy,

Heb je GECAT in Engeland al geprobeerd? Veel mensen die daar heen gaan hebben relatief (binnen 6 maanden) een baan bij een maatschappij in de U.K. Of Flugshule Berlin? Doen bij mijn weten TRTO met line training bij Germania, alleen hele lange wachttijden voor de lijntraining tussen 10-12 maanden.

Succes

p.s. Al iets van Cityline gehoord?
 
Addy said:
typerating training is er goedkoper dan bij intercockpit, tenzij de t&g's erg duur zijn...

bij interpersonal heb ik al op alle ( die op mij van toepassing zijn) dingen gesolliciteerd ;) Air Berlin kreeg ik van de week een mailtje van dat ik mn mailbox en telefoon in de gaten moest houden, ben benieuwd...

Ik heb het antwoord net in m'n mailbox gekregen, hmmm :(

herzlichen Dank für Ihr Interesse an einer Tätigkeit im Cockpit bei der AIR-BERLIN !

Leider müssen wir Ihnen mitteilen, dass wir Ihre Bewerbung für diese Tätigkeit zur Zeit nicht berücksichtigen können. Dieser Sachverhalt bedeutet selbstverständlich keine Bewertung Ihrer Qualifikation und Fähigkeiten als Pilot.

Wir bedauern außerordentlich, Ihnen keinen günstigeren Bescheid geben zu können und wünschen Ihnen für Ihre berufliche Zukunft alles Gute.

Für Rückfragen stehen wir Ihnen jederzeit gern zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen


Heike Gerlach
Pilot Recruitment
AIR BERLIN PLC & CO.
Luftverkehrs KG
Saatwinkler Damm 42-43
13627 Berlin

Heb jij al iets gehoord Addy?
 
hetzelfde hier...maar blijkbaar staan ze open voor vragen hierover, dat wordt dus ff bellen....
 
dat is balen jij dus ook al.

Heb je CTC als geprobeerd Addy, krijg net een email dat de applicatie in orde is en ik doorkan naar de 2e ronde van de selectie Southampton. Hoor veel goede verhalen van deze club. Dacht niet dat ik zou kwalificeren. Weer een optie.

Zou je willen laten weten als je iets hoort van Air berlin,

Succes

Jester
 
Doe ik ;)

Ik heb ook die online appform ingevuld (toch? of heb jij een andere?) alleen ik heb 1 dingetje waar ik tegenop kijk: hoe zit het met die twee referees die je nodig hebt? mogen geen vrienden of familie zijn, maar je moet ze wel minimaal 5 jaar kennen en regelmatig zien :S hoe heb jij dit opgelost?
 
Wel 2 vrienden "collega" ingevuld blijkbaar niet zo'n probleem. Weet ook niet hoe andere dit gedaan hebben die er reeds doorheen zijn, zijn er nogal een paar op airwork.

Ik ben zelf echt totaal verrast, vorig jaar nog afgewezen bij de applicatie zonder reden en nu er zo doorheen. Op naar phase 2.

Heb je al iets van Lufthansa Cityline gehoord?
 
OK, over een paar weken begin ik met de type rating course, maar nu vroeg ik me af hoe het zit met medical requirements.

Ik lees namelijk nergens dat je een valid class 1 medical nodig hebt als je begint, hoe zit dat? Ik heb namelijk in maart mn medische keuring gedaan, maar sinds eind augustus zijn de 5 jaar voorbij voor diverse tests. MAW mijn medical is niet meer class 1 aangezien enkele dingen verlopen zijn, is het nodig om nog voor ik begin met de type rating opnieuw een medische keuring te laten doen?

En hoe zit het eigenlijk met de medical als je eenmaal ergens werkt, wordt de keuring over het algemeen door je werkgever betaald? Of betaal je dit gewoon uit eigen zak?
 
Lijkt me wel een goed idee, stel je voor dat er zich bij jou in de aflgelopen jaar iets ontwikkeld heeft, waardoor je niet meer class-1 geschikt bent. Dat zou ik dan graag willen weten voor dat ik geld ging uitgeven aan een Typerating.

De meeste maatschappijen vergoeden je medical, en je krijgt er ook voor betaald om te gaan( werktijd)
 
Lijkt me als je ergens gaat soll. dan zul je aan de eisen moeten voldoen.
Een van de eisen zal zeker je med. zijn als je die dus niet hebt zul je die zelf moeten halen(lees betalen).
Als je eenmaal ergens werkt wordt over het algemeen deze voor je betaald.
Er zijn echter bedrijven die je de kosten terug betalen voor je med. als je die net hebt gedaan voor dat je bij hun gaat werken.
Welke dit zijn weet ik niet.
Zou het in ieder geval ff zeggen tijdens het intervieuw.

Het beste
Janus
 
Ik heb nog even met aeromedisch instituut gebeld, en alles is helemaal in orde. Ik hoef t/m maart helemaal niets te laten keuren, dus ik hoef me wat dat betreft nergens zorgen om te maken...

Van verschillende mensen hoor ik nu echter dat het gekkenwerk is om nu aan een SSTR te beginnen, er zou binnenkort een einde komen aan deze praktijken etc etc.

Wat is jullie mening hierover? (Ik heb namelijk nog een kleine 2 weken te gaan voordat ik begin, mocht ik nog interessante 'nieuwtjes' horen dan kan ik dit altijd nog in overweging nemen)
 
Air Berlin

Air Berlin

Heren,

Voorwat betreft die 2 referenties, gaat dat verhaal over AirBerlin? Ik heb namelijk dat online formulier van interpersonal ingevuld maar nog geen referenties ingevuld.

En helaas ook nog niet gehoord.

Groeten

:radar: André :radar:
 
C4U OK

C4U OK

hoi Addy,

No worries in ieder geval wat betreft C4U, was er deze week, heel leuk en vriendelijk bedrijf! Goede faciliteiten trouwens.
De studenten die nu net klaar zijn stromen heel snel door naar vooral Air Berlin. Moeten dan wel nog de Interpersonnel procedure doorheen. Dus ga alvast je Duits maar oefenen. Timing could not be better.
Succes volgende week!
Groetjes, Speedster
 
Haha ich habe es nicht gewusst dass ich auch Deutsch sprechen sollte ;)

Nou ja, ik heb er zin in! (al blijven er natuurlijk twijfels over de toekomst ondanks de vele studenten van c4u die snel doorstromen)
Goed om te horen dat het er allemaal goed uitziet in ieder geval...
 
Back
Top