CityLine 2010

PH-SPL

New member
Ik ben gevraagd door CityLine om de DLR te gaan doen.
Blijkt nu dat dag 1 niet meer in het Engels gedaan kan worden, wat voorheen wel zo gedaan kon worden.
Mijn Duits is prima op te halen voor de assesments en interviews maar de ATPL vragen en overige testen in het Duits leren binnen een maand? Als ik al moet na denken wat ze met de vragen in Duits vakjargon bedoelen....
Iemand enig ervaring hiermee?
Klopt het dat je momenteel ongeveer een native speaker moet zijn om het te kunnen halen? AirBerlin wijst momenteel wel iedereen af indien je Duits niet goed genoeg is hebben ze me verteld...

Stel dat ik de DLR niet haal op dag 1, zijn dan ook al mijn kansen verkeken bij de overige airliners van de Lufthansa Groep?
Air Berlin, Luxair, Tyrolean etc?
Heb me wel al aangemeld voor een weekje DLR trainen bij ATTC in het Duits maar denk eerlijk gezegd dat ik gewoon geen schijn van kans heb als mijn Duits niet op topniveau zit. En dan vind ik een cursus van 2000E ook extreem zonde...

Als iemand ook maar iets ervaring heeft hoor ik het heel graag!
Alvast bedankt!
 
Mijn Duits is prima op te halen voor de assesments en interviews maar de ATPL vragen en overige testen in het Duits leren binnen een maand?

Als je dit lukt, hoef je je geen zorgen te maken over de geschreven tests.

Echt technisch Duits is als leek een vak apart, maar dat zul je op het DLR niet tegen komen. Uitgezonderd wat vliegtechnische zaken misschien, maar dat krijg je bij het ATTC allemaal te horen. Of welke voorbereidingsclub dan ook.

Verpest je het DLR, dan zit het konzern volgens mij op slot, inclusief de dochtermaatschappijen die onder de Duitse wet vallen.

De andere Duitse maatschappijen gebruiken volgens mij IP.


Destijds was mijn Duits verre van top en heb ook het ATTC gebruikt. Achteraf voldoende geweest, maar comfortabel was het allemaal niet. Ga anders 2 weken bij de nonnen ofzo. Dan zit je zo op niveau.
 
Dank je wel voor je reactie!

Had wellicht de hoop dat ik na de eerste dag DLR (en dan wel zien te halen uiteraard) tijd had om mijn Duits op niveau te brengen waar het een paar jaar geleden op zat. Om nu de cursus (nonnen, LOI oid) te doen alsmede een complete DLR voorbereiding lijkt me niet haalbaar in 6 weken.
Wanneer heb jij de DLR gedaan als ik mag vragen?
Heb eea bekeken van skytest en bestanden van anderen die het gedaan hebben en moet er bijzonder hard bij nadenken nu.
Wellicht is mijn Duits niet zo goed als ik gehoopt had... :niet_bli:
 
Ik heb het precies 10 jaar geleden gedaan.
Als je je te onzeker voelt over het niveau van je Duits; probeer dan de datum te verzetten.
Je hebt maar 1 kans.
Dan zo snel mogelijk naar een voorbereidingsclub, dan weet je hoe je Duits ervoor staat in een selectieomgeving. Blijkt dat niet voldoende te zijn, kun je alsnog de nonnen, alle Derricks, Tatorts en Der Alte gaan bekijken.

Viel Erfolg gewünscht!
 
Sorry even iets anders, Weet iemand misschien of als je de Luxair DLR gehaald hebt deze toevallig ook geldig is voor Cityline?

Bedankt
 
Verpest je het DLR, dan zit het konzern volgens mij op slot, inclusief de dochtermaatschappijen die onder de Duitse wet vallen.

Ik heb zo'n 1.5 jaar geleden opnieuw een uitnodiging van ze gehad voor de selecties nadat ik in 2001 was afgevallen op de sim. Kennelijk is er bij grote behoefte wel het e.e.a mogelijk bij cityline. Ik heb verder bedankt voor de eer;)
 
Back
Top