CityJet Mentored Cadet Pilot Program 2010

Ziet er zeer interessant uit.. Maar als je onderdeel bent van Air France en KLM, die beide een eigen opleiding hebben en ook een fikse wachtrij.. Waarom dan nog zo'n programma beginnen? Schiet mij maar lek
 
Omdat deze opleiding volledig los staat van AF/KLM en het de bedoeling is dat je t.z.t. bij CityJet aan de slag gaat.

Oftewel o.a. voor de menschen die niet bij de AF opleiding of KLS aan de bak komen, tOch mogelijkheid tot vliechen.
 
CADET ENTRY QUALIFICATIONS - to be considered for the cadet entry selection process, candidates must be:

Over 18 years of age.
Entitled to reside and work in the European Union.
Free from any criminal record.
Likely to obtain a JAA Class 1 Medical endorsement.
Able to fund the full cost of the FTO training course.
Fluent in the English language with the potential to qualify at ICAO level 6.
In possession of the following minimum educational qualifications



Zelf dokken voor de opleiding dus?
 
Zelf dokken voor de opleiding dus?


Dat moet je bij de KLS toch ook al heel lang?

Vind dit dan wel een beste van 2 slechte keuzes.
- Of een ton betalen bij een NLS, EPST, Stella, enz. zonder baangerantie.
- Of een ton (ga ik van uit) betalen bij CityJet met de garantie van een baan op de F50 of de Avro RJ85.
 
Bij optie 1 mag je wel anderhalf ton neerschrijven. En ook KLS past in het rijtje, je tekent tegenwoordig bij aanvang van de opleiding dat je begrip hebt dat je niet bij voorbaat een sollicitatie bij KLM tegemoet kan zien. Oftewel, de hele pré van KLS is foetsie.

Anyway.. (on-topic, c'mon.. genoeg van dit onderwerp)

Wat is er mis met CityJet? Een ton neerleggen met baangarantie lijkt me toch beter dan anderhalf ton zonder garantie? En FTE Jerez lijkt me ook geen slechte.

En "being able to fund the full costs" betekent nog niet dat je geen lening aan kunt gaan.. daar waar andere scholen zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken omdat er een speciaal "garantiefonds is met ABN, FB, name it", is het hier in ieder geval duidelijk dat het om je eigen poen gaat. Maar wel poen met een duidelijke investering dus, namelijk een baan. Heel veel beter kan het op dit moment toch niet, dunkt mij?

Ik zou graag willen horen wat er aan scheelt bij CityJet of deze opleiding, ipv dat demotiverende
Vind dit dan wel een beste van 2 slechte keuzes.
, want daar hebben we er hier wel genoeg van rondlopen.

Cheersch :biertje:
 
"Beste van 2 slecht keuzes" wordt jammer genoeg een beetje verkeerd uitgelegd. In de woorden van Snappaz is het slecht om voor je eigen opleiding te betalen. Echter betalen voor een vliegopleiding is tegenwoordig (helaas) De Standaard. Vliegscholen zoals Lufthansa Flugschule zijn dun gezaaid.

Dan zou ik, als ik alles opnieuw zou doen, liever betalen voor een opleiding met de garantie van een baan, dan naar een opleider stappen, hetzelfde (of misschien zelfs meer) betalen zonder baan.


My 2 cents.

ps. FTE Jerez is inderdaad geen slechte. Bij het bedrijf waar ik werk gaan de leerlingen van Jerez voor op Oxford.
 
Zo, CityJet gaat meer cadets opleiden... Verbaasd me wel aangezien ze op dit moment een batterij cadets al klaar hebben staan.

Opleiding is inderdaad een ton en je wordt opgeleid voor de Avro RJ, niet voor de Fokker so far as I know. Baangarantie kan kloppen. Op dit moment werken de cadets namelijk in de office in DUB aangezien er nog geen plek voor hun is op rij 1.


Als ik het goed heb kiezen ze bij City Jet de beste eruit, en dat is dus ook de reden waarom je in staat moet kunnen zijn het schoolgeld terug te betalen.

........? Leg uit?

By the way, je kan ook via de KLS bij CityJet terecht komen hoor, geen probleem :rolleyes:
 
Zo, CityJet gaat meer cadets opleiden... Verbaasd me wel aangezien ze op dit moment een batterij cadets al klaar hebben staan.

Opleiding is inderdaad een ton en je wordt opgeleid voor de Avro RJ, niet voor de Fokker so far as I know. Baangarantie kan kloppen. Op dit moment werken de cadets namelijk in de office in DUB aangezien er nog geen plek voor hun is op rij 1.




........? Leg uit?

By the way, je kan ook via de KLS bij CityJet terecht komen hoor, geen probleem :rolleyes:

Sorry heren, was in de war met een sponsorship:biertje:
 
Back
Top