Cijfers van belang bij selectie KLS

Ik had een 5 voor wiskunde en een 5 voor natuurkunde op mijn eindlijst. Kreeg 'm vanzelfsprekend wel met het KLC interview. Kopte hem terug met de opmerking dat ik het in ieder geval wel in 1 keer had gehaald, dat kon toentertijd ook maar 20% van de VWOers zeggen. Heb er sowieso geen last van gehad met opleiding, niveau is zeeeer basis, in ieder geval veeeel lager dan wat je in je laatste jaren VWO leert.

Om het kort te houden, een beetje basis inzicht dat als je lucht naar beneden gooit een vliegtuig omhoog gaat is bijna alle natuurkunde die je nodig hebt (en wat meteo inzicht). En de hoogste wiskunde die ik in de praktijk nodig heb is de kennis om liters naar kilogrammen om te rekenen (maal 0.8 ongeveer, doe ik op 'm GSM) en m'n Flight Level gedeeld door 10, maal 3 voor de afstand om een 3 graden daalhoek te maken (en dan de grondsnelheid maal 5 plus 50 voor de vertical speed die daarbij hoort). En die laatste hoef ik in m'n huidige kist ook niet echt meer te doen, zie nu een mooi groen lijntje in het vertical profile. Dan heb je 't wel gehad dus.
 
@EHHO: Je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor :) Ik geef het slechts ter overweging. Als er ook nog andere dingen zijn die je leuk vindt is studeren mijnsinziens een prima (op dit moment imho zelfs verstandiger) alternatief.

Goed voorbeeld trouwens van waarom er nooit een 300TT piloten tekort komt, zelfs in tijden van financiele crisis loopt iedereen nog te springen z'n zak met geld (op dit moment eigenlijk een zak met lucht) te legen in de kluis van de KLS (en het liefst zo snel mogeiljk)... Zodat ze straks tot 2015 een buffer hebben :p Ik vraag me af wat voor marketingbudget de KLM uittrekt om van deze reputatie verzekerd te blijven :grijns:

P.S. Don't worry, ik ga zelf ook op selectie bij de KLS na mijn studie, dus ben geen KLS-hater mocht je dat denken. ;)
 
@EHHO: Je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor :) Ik geef het slechts ter overweging. Als er ook nog andere dingen zijn die je leuk vindt is studeren mijnsinziens een prima (op dit moment imho zelfs verstandiger) alternatief.

Goed voorbeeld trouwens van waarom er nooit een 300TT piloten tekort komt, zelfs in tijden van financiele crisis loopt iedereen nog te springen z'n zak met geld (op dit moment eigenlijk een zak met lucht) te legen in de kluis van de KLS (en het liefst zo snel mogeiljk)... Zodat ze straks tot 2015 een buffer hebben :p Ik vraag me af wat voor marketingbudget de KLM uittrekt om van deze reputatie verzekerd te blijven :grijns:

P.S. Don't worry, ik ga zelf ook op selectie bij de KLS na mijn studie, dus ben geen KLS-hater mocht je dat denken. ;)

De enige buffer die nu ontstaat bij de KLS is dat reeds aangenomen studenten later worden ingepland om aan de studie te starten. Dit omdat ze besloten hebben minder mensen op te leiden in een onzekere periode als deze. Ik denk dat de meeste studenten die zo graag hun zak geld bij de KLS in de kluis willen stoppen, toch even moeten wachten. Andere scholen mogen daar nog een puntje aan zuigen, want er zijn scholen die gewoon lekker doorgaan en op open dagen verkondigen dat er geen vuiltje aan de lucht is... "Nee hoor, de markt voor vliegers trekt nog steeds enorm aan..., na afstuderen is een baan vinden voor onze studenten geen probleem.."
Dus de KLM heeft helemaal geen marketing budget uitgetrokken om voor zichzelf een buffer hebben tot 2015. Denk dat de KLS zelf in grotere problemen verkeert nu ze maar 60 mensen opleiden ipv de geplande 180.

P.S. Don't worry, ik wil de KLS niet verdedigen, maar denk niet dat je het helemaal juist begrepen hebt. :biertje: ;)
 
Back
Top